Daňová správa od roku 2012 a 2013 (finančné úrady)

1.januára 2012 nadobudne účinnosť zákon o finančnej správe, ktorým zanikne Daňové riaditeľstvo a Colné riaditeľstvo a nahradí ich Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky. Finančné riaditeľstvo bude riadiacim orgánom zlúčenej daňovej a colnej správy.

Na zabezpečenie výkonu činnosti Daňového úradu v krajoch sa na návrh riaditeľov DÚ vytvoria od 1.1. 2012  39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest (KMDÚ) Daňového úradu ako organizačné zložky. Pre daňovníkov sa tak nemení dostupnosť daňovej správy.
Základné kompetencie pobočiek a kontaktných miest:

  • budú zabezpečovať najmä prvý kontakt s daňovými subjektmi,
  • budú poskytovať základné informácie o daniach,
  • budú zabezpečovať úkony súvisiace s evidenciou, registráciou a rušením registrácie daňových subjektov,
  • budú preberať daňové priznania a iné dokumenty od daňových subjektov,
  • budú vydávať daňové tlačivá, potvrdenia na žiadosť daňových subjektov a pod.

(na zväčšenie obrázku naň kliknite)

Mapu novej organizačnej štruktúry daňových úradov nájdete na stránkach drsr.sk a zoznam daňových úradov podľa novej štruktúry nájdete tu.

Článok pokračuje pod reklamou

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Výpadok eKasy a povinnosti podnikateľa: ako evidovať tržby?

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?

Povinná online fakturácia a zasielanie údajov finančnej správe: názor odborníkov

Prinesie nová povinnosť zasielať fakturačné údaje finančnej správe zníženie byrokracie a menej daňových únikov? Čo si myslia odborníci o návrhu pripravovanej zmeny.

Pripravuje sa nová povinnosť pre podnikateľov: údaje z každej faktúry pôjdu finančnej správe

Ministerstvo financií predstavilo návrh zákona o zasielaní údajov finančnej správe z faktúr daňových subjektov. Podnikateľom by tak mala pribudnúť nová povinnosť. O čo pôjde?

Potvrdenia o nedoplatkoch na dani už netreba. Úrady si ich vyhľadajú sami

Od decembra 2019 už fyzické a právnické osoby nemusia žiadať úrady finančnej správy o potvrdenie o nedoplatkoch. Finančná správa sa pridala k štátnym inštitúciám, ktoré sa snažia znižovať byrokratickú záťaž pre podnikateľov a občanov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky