Daňová správa od roku 2012 a 2013 (finančné úrady)

1.januára 2012 nadobudne účinnosť zákon o finančnej správe, ktorým zanikne Daňové riaditeľstvo a Colné riaditeľstvo a nahradí ich Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky. Finančné riaditeľstvo bude riadiacim orgánom zlúčenej daňovej a colnej správy.

Na zabezpečenie výkonu činnosti Daňového úradu v krajoch sa na návrh riaditeľov DÚ vytvoria od 1.1. 2012  39 pobočiek (PDÚ) a 42 kontaktných miest (KMDÚ) Daňového úradu ako organizačné zložky. Pre daňovníkov sa tak nemení dostupnosť daňovej správy.
Základné kompetencie pobočiek a kontaktných miest:

  • budú zabezpečovať najmä prvý kontakt s daňovými subjektmi,
  • budú poskytovať základné informácie o daniach,
  • budú zabezpečovať úkony súvisiace s evidenciou, registráciou a rušením registrácie daňových subjektov,
  • budú preberať daňové priznania a iné dokumenty od daňových subjektov,
  • budú vydávať daňové tlačivá, potvrdenia na žiadosť daňových subjektov a pod.

(na zväčšenie obrázku naň kliknite)

Mapu novej organizačnej štruktúry daňových úradov nájdete na stránkach drsr.sk a zoznam daňových úradov podľa novej štruktúry nájdete tu.

Článok pokračuje pod reklamou

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Finančná správa zavádza do praxe index daňovej spoľahlivosti

Daňový poriadok s účinnosťou od 1.1.2018 zaviedol index daňovej spoľahlivosti. Finančná správa začala index daňovej spoľahlivosti zavádzať do praxe a tento týždeň rozposiela oznámenia o tzv. osobitných daňových režimoch. Kto dostane uvedené oznámenie a čo to pre neho znamená?

TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

Finančná správa spustila najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientských opatrení – chatbot TAXANA.

Čo obsahujú nové zoznamy na finančnej správe?

Na konci júna 2018 zverejnila finančná správa na svojom webovom portáli nové informačné zoznamy, v ktorých je možné online vyhľadávať informácie. O ktoré informačné zoznamy ide a čo obsahujú?

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.