TwinEntrepreneurs prepojil slovenskú a rakúsku startup scénu

TwinEntrepreneurs prepojil slovenskú a rakúsku startup scénu

Projekt TwinEntrepreneurs je spoločnou iniciatívou Vienna Business Agency, Slovak Business Agency a Združenia mladých podnikateľov Slovenska. Jeho podstatou bola spolupráca podnikateľov z regiónu Viedne a Bratislavy, pričom cieľom bolo nájsť start-upy s potenciálom cezhranične rásť a pôsobiť na globálnom trhu.

Projekt, ktorý začal v decembri 2012, má za sebou 2 roky a nastal čas bilancovať. Počas dvoch rokov sa podarilo podporiť cezhraničné ambície viac ako 80 start-upov, pričom 25 z nich získalo aj individuálny koučing s podporou expertiek a expertov zameraný na expanziu na zahraničný trh. Zrealizovaných bolo 12 bezplatných interaktívnych workshopov, na ktoré nadväzovalo niekoľko webinárov, 4 semináre o cezhraničnej expanzii. Vrámci TwinEntrepreneurs iniciatívy boli zrealizované  aj aktivity pre organizácie tvoriace start-upový ekosystém. Za zmienku určite stojí spracovaná analýza start-upového prostredia v regióne Viedne a Bratislavy nasledovaná konferenciou. Jej hlavnou myšlienkou bolo získať odpoveď na otázku  ako vybudovať zdravý start-upový ekosystém, pričom o tom diskutovali experti z najrozvinutejších start-upových regiónov ako Helsinki, Berlín, Budapešť, či Bratislava a mali tak možnosť inšpirovať aj lokálnych aktérov.

Interaktívne workshopy

Mentoringový program a séria workshopov boli hlavnými prostriedkami na dosiahnutie cieľa projektu TwinEntrepreneurs. Workshopy boli rozdelené do niekoľkých okruhov ponúkajúcich komplexný pohľad na podnikanie v zahraničí, jeho špecifiká a úskalia. Zaoberali sa aj tým, ako premeniť nápad na biznis koncept a následne na biznis model a ako robiť marketing efektívne aj s malým rozpočtom. Rakúske a slovenské firmy sa tu mali naučiť, ako nastaviť správny biznis model, vybudovať tím vo firme, robiť efektívne analýzy trhu, uviesť produkt na trh, či získať financovanie.  Workshopy sa stali nosnou aktivitou projektu. Konali sa vo Viedni a v Bratislave a boli malým akceleračným programom pre start-upy. Účastníci tu získali množstvo zaujímavých tipov, ako aj spätnú väzbu na svoje projekty nielen od koučov, ale aj od iných podnikateľov, svojich kolegov z Rakúska a zo Slovenska.

Semináre „Ako rozšíriť podnikanie do Rakúska“

Na štyroch seminároch o cezhraničnej expanzii sa zúčastnilo viac ako 150 účastníkov. Dozvedeli sa tu užitočné tipy o tom, kde v Rakúsku hľadať informácie a ktoré inštitúcie vedia byť pri expanzii nápomocné s čím treba počítať a v čom je podnikanie v Rakúsku odlišné od Slovenska. Významnou pridanou hodnotou všetkých aktivít projektu bol medzinárodný networking slovenských a rakúskych účastníkov.

TwinEntrepreneurs je pilotný projekt, pričom podujatia zorganizované v rámci jeho realizácie slúžili ako pomoc pri výmene informácií, skúseností, ako aj pri nadväzovaní  nových partnerstiev medzi podnikateľmi a partnermi projektu v Rakúsku a na Slovensku.

Prostredníctvom projektu a jeho aktivít sa vytvorila veľmi dobrá spolupráca, na základoch ktorej sa dajú stavať budúce aktivity pri prepájaní Viedne a Bratislavy.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Startup Sharks pomáha firmám preraziť v zahraničí

Ako v praxi funguje podporný program, ktorý využívajú stovky slovenských startupov? Slovak Business Agency podporuje v rámci iniciatívy Startup Sharks pestrú škálu inovatívnych projektov. Vyrásť pomohli výrobcovi displayov aj ručne vyrábaných prírodných sviečok.

6 kľúčových výziev podnikania v maloobchode - ako sa s nimi vysporiadať?

Výziev, ktorým majiteľ maloobchodnej predajne každodenne čelí, je obrovské množstvo. Ktoré netreba podceňovať a ako ich úspešne zvládnuť?

Aké výhody má podnikanie v aliancii a pre koho je určené

Podnikatelia v maloobchode s potravinami majú na výber – môžu podnikať sami, alebo v alinacii - s partnerom, ktorý im poskytne odborné poradenstvo aj zaujímavé výhody. Ako sa rozhodnúť?

Ako začať podnikať v maloobchode a nebyť pri tom sám

Malé predajne potravín v blízkosti bydliska sú opäť „v kurze“. Ako sa pustiť do vlastného podnikania v maloobchode a zároveň mať po boku silného partnera?