Papierové listy odosielame online! Slováci vytvorili unikátne riešenie.

Už nemusíme chodiť na poštu, hľadať parkovanie ani čakať v rade. Vďaka projektu Zelená pošta zvládneme posielanie i prijímanie listov z pohodlia domova alebo kancelárie.

„Najväčším prínosom našej služby je odbremenenie od administratívnych procesov súvisiacich s tvorbou pošty. Ide o tlač, zabalenie listov do obálok, odnesenie a podaj na pošte. S tým súvisí šetrenie nákladov, keďže Zelená pošta tlačí vo veľkých tlačových strediskách, ktoré okrem tlače zabezpečia aj obálkovanie a podaj na pošte za nižšie ceny, ako keď si to podnikateľský subjekt alebo jednotlivec zabezpečí vo vlastnej réžii. Podstatná je tiež možnosť prechodu na elektronické doručovanie zásielok, pričom každá elektronická zásielka je pre príjemcu dostupná na jeho konte na zelenaposta.sk, a zároveň je mu preposielaná na jeho mailovú adresu,“ popisuje kľúčové výhody služby Zelená pošta Adrián Csuba, výkonný riaditeľ spoločnosti. Čo ďalšie sme sa o Zelenej pošte dozvedeli?

Čo viedlo k vzniku Zelenej pošty?

Kľúčovým aspektom bolo poskytnúť službu, ktorá firmám a jednotlivcom umožňuje jednoduchým spôsobom odosielať poštové zásielky, a zároveň príjemcom poštových zásielok umožní registráciu na elektronický príjem zásielok! Pred tlačou, obálkovaním a podajom na pošte sa na každú poštovú zásielku vygeneruje pečiatka Zelenej pošty, ktorá obsahuje informáciu pre príjemcu o možnosti prechodu z poštového na elektronické doručovanie.

Pečiatka obsahuje aj jedinečný kód, pomocou ktorých sa príjemca na www.zelenaposta.sk vie zaregistrovať na elektronické doručovanie. Pokiaľ registráciu nevykoná, tak bude naďalej dostávať Vaše zásielky v tlačenej podobe prostredníctvom poštových doručovateľov a na každej ďalšej zásielke nájde nový kód.

Vznikla Zelená pošta ako originálny projekt, alebo ste sa inšpirovali podobným projektom v zahraničí?

Vznikol ako originálny projekt, a to hlavne čo sa týka kombinácie služby poštového a elektronického doručovania. V zahraničí existujú projekty, ktoré fungujú len ako portál na príjem elektronických zásielok od rôznych spoločností, avšak neobsahujú službu poštového doručovania.

Je služba Zelená pošta kompatibilná s firemnými informačnými systémami?

Kompatibilita je vyriešená veľmi jednoducho. Naša aplikácia Zelená tlačiareň sa skladá z aplikácie a z virtuálnej tlačiarne, ktorá sa nainštaluje pri inštalácií aplikácie. Pri vygenerovaní dokumentov (faktúr, upomienok, …) v informačnom systéme firmy prebehne tlač namiesto klasickej fyzickej tlačiarne do virtuálnej tlačiarne (Zelená tlačiareň). Nie je teda potrebná integrácia s firemnými systémami a napriek tomu dokážu tieto systémy so Zelenou poštou „spolupracovať“.

Ako sú vyriešené právne aspekty celého projektu?

Na bezpečnosť a ochranu osobných údajov kladieme veľký dôraz. Dôkazom je zabezpečené (šifrované) spojenie medzi užívateľskou aplikáciou a našimi servermi, elektronické podpisovanie každého dokumentu odchádzajúceho z aplikácie, či zabezpečené spojenie medzi našimi servermi a servermi tlačového strediska. Rovnako spĺňame aj my aj tlačové stredisko požiadavky zákona o ochrane osobných údajov.

Aké je súčasné zloženie zákazníkov? Ide skôr o jednotlivcov alebo firmy?

Zákazníkov máme aj zo segmentu jednotlivcov aj zo segmentu podnikateľských subjektov. Jednotlivci môžu naše služby využívať aj bez nutnosti inštalácie aplikácie, stačí aby sa zaregistrovali na našom webe, dobili si kredit prostredníctvom platobných brán a poštu môžu odosielať aj priamo z web stránky.

Pre firmy je Zelená pošta ideálnym riešením v dvoch prípadoch. Prvým je situácia, že firma posiela veľké množstvo poštových zásielok. Druhým prípadom sú firmy, ktoré nemajú vlastné riešenie pre elektronické doručovanie, teda veľmi často najmä malé a stredné firmy.

Medzi našich zákazníkov v súčasnosti patrí napr. Aegon, ale tiež Združenie mladých podnikateľov Slovenska. Veľkosť firmy nie je v tomto prípade rozhodujúca.

Koľko stojí Zelená pošta?

Naši zákazníci neplatia žiadne pravidelné paušálne poplatky. Platia iba za počet odoslaných zásielok. Jednotlivci vopred – prostredníctvom dobitia kreditu. Podnikateľské subjekty si na rozdiel od jednotlivcom môžu vybrať, či budú za službu platiť vopred – dobitím kreditu alebo im budeme službu pravidelne fakturovať. Cena závisí od toho, či adresátovi doručujeme zásielku v papierovej podobe, ale prejde na elektronické doručovanie, príp. či zákazník chce svoje vlastné hlavičkové papiere, obálky s firemným logom a pod. Vo väčšine prípadov sme však schopní ponúknuť zákazníkovi celú našu službu (tlač, obálkovanie, poštovné) za cenu porovnateľnú s cenou za doručenie zásielky prostredníctvom Slovenskej pošty.

Chystáte aj expanziu na ďalšie trhy okrem Slovenska?

V priebehu prvej polovice mája 2014 sme spustili českú, anglickú a nemeckú jazykovú mutáciu web stránky. O expanzii na ďalšie trhy samozrejme uvažujeme.

V tom by nám mohla pomôcť aj účasť v súťaži Business wall of fame (Sieň slávy biznisu), ktorú zastrešuje spoločnosť Deutsche Telekom, a tým osloviť 1,3 milióna zákazníkov v 6-tich krajinách. A týmto by som možno rád poprosil aj vašich čitateľov, ak sa im nápad páči, aby za neho zahlasovali na www.sienslavybiznisu.sk. Rád by som zdôraznil, že všetci hlasujúci, ktorí sa stanú podporovateľom niektorej aplikácie, môžu pre vlastné podnikanie vyhrať reklamnú kampaň v hodnote 10 000 €!

Praktický príklad využitia Zelenej pošty

Vo firme Podnikajte.sk, s.r.o. posielame každý týždeň našim zákazníkom faktúry, upomienky a nové cenníky. Zhruba 50 dokumentov.

Situácia v Podnikajte.sk, s.r.o. pred nejakým časom - bez Zelenej pošty: všetko sme vytlačili, poskladali, vložili do obálok, niekto z firmy išiel zásielky odniesť na poštu. Buď pešo, alebo autom, čakal v rade, stál pri okienku, pokiaľ teta na pošte všetko neprebrala. Následne sa vrátil naspäť do firmy spolu s papierom potvrdzujúcim podaj zásielok.

Situácia v Podnikajte.sk,s.r.o. dnes - so Zelenou poštou: 50 dokumentov odošleme jedným klikom z firemného počítača do Zelenej tlačiarne. Naše faktúry, upomienky a cenníky sa "vytlačia" na virtuálnej tlačiarni (čiže sa natiahnu niekam na web). Systém si z nich prečíta doručovacie adresy, a v prípade, že pre jedného adresáta existuje viac zásielok, tak sa spýta, či ich doručiť v jednej obálke spoločne. Klik. A to je všetko. Ostatné už zariadi Zelená pošta

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Regulácia umelej inteligencie v EÚ: aké budú pravidlá?

Na regulácii používania umelej inteligencie sa inštitúcie EÚ zhodli a jej schválenie sa blíži do „finále“. Čo to bude v praxi znamenať pre podnikateľov na Slovensku?

Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky