Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.96) – Miliónová investícia vďaka jednému tweetu

Podnikateľský príbeh, ktorý sa práve chystáte čítať, nie je ani tak zaujímavý svojím obsahom a produktom, ako skôr svojou cestou. Stoja za ním dvaja mladučkí súrodenci, ktorí sa vďaka Twitteru a pôžičke od rodičov dostali na súkromnú párty Sira Richarda Bransona, celosvetovo známeho a úspšeného podnikateľa a investora. Potom už stačilo iba...

 

Pauza v práci = osud či šťastná náhoda?

Celý príbeh sa začína celkom jednoducho a bežne. Súrodenci Stacey (19) a Scott (21) Ferreira spolu bývajú v nájomnom byte, študujú na univerzite, zažívajú klasickú študentskú biedu a neúnavne pracujú na vlastnom malom startupe.
Stacey si jedno poobedie potrebovala oddýchnuť od práce, a tak sa prihlásila do svojho Twitter účtu, aby sa pozrela, čo je nové. Nechodievala tam pravidelne, práve preto bol nasledujúci vývoj udalostí takmer osud, alebo možno šťastná náhoda. Stacey totiž natrafila na tweet od svetoznámeho podnikateľa a investora Richarda Bransona, ktorý vlastní desiatky podnikov pod značkou Virgin Group.
Richard propagoval na Twitteri svoju blížiacu sa párty v Miami, ktorá mala charitatívny účel a bola určená pre VIP hostí. Vstupenka na túto párty stála 2000 dolárov a kto sa chcel zúčastniť, mal sa ozvať na uvedený e-mail.
Stacey v tom momente dostala bláznivý nápad. Napísala Bransonovi, že síce ešte nemá potrebný vek na to, aby si s ním pripila na jeho charitatívne snahy pod názvom Free the Children, ale že by sa rada stretla s niekým, kto začínal podnikať v podobnom veku ako ona.
Jej e-mail zabral a aj s bratom dostali pozvánku na akciu. Ostávalo už iba zohnať 4 000 dolárov...
V tomto momente pomohli rodičia a rozhodli sa deťom dať na vstupenky, hoci zo stretnutia s Bransonom nakoniec nemuselo byť vôbec nič. Dôležité však bolo veriť si.
Na párty sa stretnutie s Richardom Bransonom napokon uskutočnilo, a to dokonca veľmi úspešne. Scott, ako vraví jeho sestra, má dar reči a tak odprezentoval mladučký startup tak dobre, že Bransona zaujal a súrodenci získali vytúženú vizitku. Potom už išlo všetko hladko a rýchlo.

Startup zameraný na sociálne siete

Služba, ktorú súrodenci Stacey a Scott vymysleli, v skratke predstavuje úložisko hesiel a loginov k sociálnym sieťam a online profilom v cloude. Podľa toho dostala aj príznačný názov MySocialCloud.com. Nápad vytvoriť takúto službu prišiel v momente, kedy Scottovi „odišiel“ počítač aj s excelovskou tabuľkou, kde mal napísané všetky heslá. Aj tie k sociálnym sieťam. Samozrejme, že si ich nepamätal. Opäť teda jednoduchý podnikateľský princíp – mám problém, riešim ho.
Súrodenci tento produkt vyvíjali už istú dobu predtým, než sa stretli so známym podnikateľom. Práve to bolo ich výhodou, pretože mali potenciálnemu investorovi čo ukázať.
Keď sa mu ozvali na základe získanej vizitky, Branson za nimi do kancelárie poslal svojho priateľa Jerryho Murdocka z Insight Venture Partners, aby s nimi ich startup bližšie prebral. Keď si obaja investori projekt preverili, získal startup investíciu milión amerických dolárov.
MySocialCloud.com je od spustenia v roku 2011 ešte stále v beta verzii, no už v tomto momente môže službu používať ktokoľvek. Na jej vývoji sa podieľa v súčasnosti 10-členný tím, ktorí vedú súrodenci Stacey a Scott.
MySocialCloud.com vám neponúkne iba kumulované online úložisko hesiel a loginov, ale aj automatické prihlasovanie na obľúbených sociálnych sieťach, sťahovanie najzaujímavejších informácií z týchto sietí na jednu nástenku, či prístup k údajom z akéhokoľvek miesta na zemi – vďaka cloudovému riešeniu. To všetko zabezpečené certifikátmi ako Verisign a TrustE.

Chytiť šancu „za pačesy“

MySocialCloud možno nie je extra výnimočný startup, aj keď o ňom už písali i magazíny ako TechCrunch, Business Insider, Young Entrepreneur či Killer Startups. Na jeho príbehu je však zaujímavé to, ako relatívne ľahko sa človek môže dostať k investorovi.
Na prvý pohľad znie príbeh triviálne, no nebyť snahy a driny súrodencov ešte pred stretnutím s Bransonom, investíciu by nikdy nezískali. Zabudnite teda na zákony príťažlivosti a iné podobné techniky. Viete, čo sa stane, ak budete sedieť doma na zadku a mysľou privolávať milión dolárov? Vôbec nič. Zapracujte radšej na svojom projekte, dajte mu reálne kontúry, a potom majte oči otvorené. Hovorí sa, že keď niečo veľmi chcete a snažíte sa, celý vesmír sa spojí, aby vám pomohol. V prípade Stacey to bola jedna „osudová“ príležitosť, ktorú správne rozoznala a využila. Potom to boli opäť iba požičané peniaze (štýlom risknime to), dobre pripravená prezentácia (tzv. pitch), očarenie investora, investícia a zasa len kopec driny. No v konečnom dôsledku, keď sa budete takto snažiť, môže sa aj vám stať, že sa v 19-tich rokoch prepracujete na stránky prestížnych časopisov s Richardom Bransonom po boku...

Článok pokračuje pod reklamou

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.