Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.70) – Elektronický osobný sprievodca na cestách

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.70) – Elektronický osobný sprievodca na cestách

V dnešnom podnikateľskom nápade poprieme hneď dva zažité predsudky: A) väčšina globálnych a úspešných start-upov je z USA, B) cestovať sa dá len na vlastnú päsť a chaoticky, alebo usporiadane so sprievodcom, no maximálne nudne. Ak si aj vy užívate prvé slnečné lúče a chystáte sa cestovať, alebo chcete podnikať v cestovnom ruchu, inšpirujte sa dnešným nápadom od severských susedov.

Globálny start-up z Nórska

Zakladatelia biznisu, ktorý nájdete na doméne Stay.com, nie sú žiadni zelenáči. Práve naopak. Hlavným investorom, ktorý sa postaral o zrod tohto projektu, je nórska spoločnosť EuropaReiser – skúsený hráč na poli rezervačných hotelových systémov a v Škandinávii tiež jednotka na trhu.
Z personálneho hľadiska stoja za projektom najmä Joachim Paasche (zakladateľ a CEO) a Knut Urdalen (spoluzakladateľ a CTO). Celý tím, na čele so zakladateľmi, má bohaté skúsenosti s projektmi v oblasti cestovného ruchu, a tak všetci od začiatku dobre vedeli, do čoho idú.
Stay.com je projekt, ktorý vznikol na základe potreby dať užívateľom rezervačných systémov možnosť vytvoriť si osobný turistický program na mieru. Táto možnosť však nie je len tak hocijaká. Šikovný online nástroj vás totiž ubytuje, nasmeruje do dobrej reštaurácie a zostaví vám program podľa vašich osobných preferencií.

Článok pokračuje pod reklamou


Originálne túlavé topánky

Predstavte si, že cestujete do Paríža a chcete toho vidieť čo najviac. Ak vás nelákajú prehliadky mesta so sprievodcom a nechcete sa ani sami bezcieľne túlať s mapou v ruke, môžete si ešte stále pozrieť tipy na internete. No pri tejto aktivite pravdepodobne strávite množstvo hodín, ak nie aj dní.
Presne viete, čo by ste chceli vidieť a robiť, už len keby to všetko niekto za vás pohľadal... A veru že aj pohľadá! Presne na tomto princípe totiž pracuje Stay.com.
Stačí zadať Paríž, vybrať si hotel, v ktorom chcete bývať (pomôžu vám s tým referencie a jednoduchý rezervačný systém), zadať svoju obľúbenú kuchyňu a vybrať si možné reštaurácie a potom už len doplniť zoznam obľúbených aktivít či must-see miest a destinácií.
Výsledkom tohto procesu bude prehľadný osobný sprievodca po meste vo forme PDF dokumentu, ktorý si môžete stiahnuť do smartfónu alebo vytlačiť. Obrovskou výhodou je prístup k aplikácii aj offline, vďaka čomu budete mať vlastnú mapu s trasou a zastávkami vždy po ruke.
Sprievodca obsahuje mapu, adresy, fotky, otváracie hodiny a množstvo ďalších užitočných informácií. Ak necestujete sami, môžete sa na príprave osobného sprievodcu podieľať viacerí. Stay.com samozrejme myslí aj na modernú dobu, a tak je možné hotové trasy zdieľať na sociálnych sieťach.
Ak sa vám nechce plánovať a máte radi spontánnosť, môžete sa spoľahnúť aj na vkus niekoho iného a využiť už hotové prehliadky miest od iných užívateľov.



Create Your Own Travel Guide from Stay.com on Vimeo.

Ako funguje Stay.com (iba v angličtine)

 


Riešte problémy a osviežte vlastný biznis

Aby sme ostali verní téme, je dôležité pozrieť sa na biznis model takéhoto portálu. Zakladatelia Stay.com svorne tvrdia, že portál nikdy nebol a ani nebude financovaný z reklamy. Ako potom môže fungovať? Odpoveďou je rezervačný hotelový systém. Práve ten generuje zisk a vhodne spája nadšených cestovateľov s hoteliermi.
Zakladatelia Stay.com múdro vyriešili bežný turistický problém, vytvorili globálne fungujúci portál a zabezpečili ďalší zdroj príjmu pre svoj už fungujúci biznis. Toto je teda určite jednou z ciest, ako osviežiť už fungujúce podnikanie alebo priniesť niečo nové. Stačí sa opýtať vašich zákazníkov, čo im chýba, alebo čo by zmenili.  
Dôležitým prvkom pri online projekte ako Stay.com, ktorý mimochodom funguje od roku 2010, bol aj prehľadný a čistý dizajn. Ten mu pomohol odlíšiť sa od podobne zameranej konkurencie. Druhým princípom a zároveň radou je teda určite dotiahnuť veci do dokonalosti.
Máte aj vy podobný nápad na podnikanie? Ak nie, môžete využiť informácie z dnešného článku aspoň na zábavné plánovanie najbližšieho výletu. Ak áno, rozhodne vám budeme držať palce!

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.