Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.50) – 2 milióny receptov (na úspech)

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.50) – 2 milióny receptov (na úspech)

Dnešný príjemný start-up bol takmer doslova a do písmena upečený v kuchyni. Jeho cieľom je premeniť starú no veľmi chutnú a obľúbenú zbierku babičkiných receptov na profesionálnu kuchársku knihu. Že vás už tiež niečo podobné napadlo? Potom si prečítajte dnešný inšpiratívny podnikateľský nápad z Kalifornie a zistíte, ako na to.

 

Babičkine recepty v novom šate

Autormi dnešného nápadu sú Američania Kamran Mohsenin a Greg Schroeder, ktorí majú spoločne za sebou už jeden IT start-up s fotografiami. Lahodné jedlo sa pridružilo teda až neskôr, no spojenie chutí, krásnych fotiek, originálnych receptov a profesionality stálo za to.
Počiatočnou ideou projektu zvaného TasteBook bola kôpka domácich receptov starej mamy. Poznáte to – staré zažltnuté ručne popísané stránky ofŕkané olejom a vodou. Alebo výstrižky z novín a časopisov, v ktorých sa pravidelne nachádza rubrika recepty. Dobroty pripravené podľa týchto receptov nestratia na kvalite nikdy, no čo recepty samotné? Papier žltne, trhá sa a bez obalu sú výstrižky každý deň stále viac a viac v nemilosti zubu času. Čo s tým? Autori projektu TasteBook dostali nápad, ako recepty uchovať a zároveň na nich zarobiť. Vznikol tak portál, ktorý ponúka možnosť vyrobiť si profesionálnu kuchársku knihu z vlastných receptov.
Postup je celkom jednoduchý, stačí spísať vlastné recepty do elektronickej podoby, pripojiť vybrané alebo vlastné obrázky, zvoliť si obal a potom si krásnu profi kuchársku knihu nechať zaslať priamo domov. A to ešte zďaleka nie je všetko...

Článok pokračuje pod reklamou


Zisk za full service službu aj za užívateľskú činnosť

Portál TasteBook.com zarába hneď na niekoľkých frontoch. Prvým je predaj samotných personalizovaných kuchárskych kníh. Aby takáto služba mohla existovať, musel realizátorský tím najskôr vyvinúť online prostredie, prostredníctvom ktorého sa knihy budú vytvárať. To je však jednorazová záležitosť. Náročnejší je už proces výroby – hotovú kuchársku knihu vám totiž musia vytlačiť, zviazať a zaslať na vašu poštovú adresu. Ak sa však proces časom automatizuje, nemusí byť až taký náročný. Dôležité sú sumy – za jednu kuchársku knihu inkasuje tím TasteBook.com cca 20 až 35 dolárov (v závislosti od počtu receptov). Recepty sú pritom voliteľné, nemusíte si nutne pridávať svoje, môžete si tiež navoliť z tých, ktoré sú k dispozícii na portáli. Tých takisto nie je málo, keďže portál spolupracuje s mnohými inými velikánmi v oblasti gastronómie, menovite s webmi ako Bon Appétit, Gourmet, Cooking Light, Sunset, Southern Living, Epicurious.com, MyRecipes.com, Food Network či BetterRecipes.com. Na výber sú vďaka tomu desaťtisíce receptov...

Chvályhodný je tiež dizajn stránky i samotných kníh. Vlastná kuchárska kniha teda môže byť hodnotným darčekom. Ak by ste takú chceli mať, zláka vás zrejme aj samotné prevedenie knihy – má totiž špecifickú väzbu a vďaka tomu možno recepty neustále pridávať. 
Služba TasteBook má ale aj ďalšie prednosti, funguje totiž obojstranne – nielen smerom od TasteBook.com smerom k zákazníkovi, ale aj naopak. Ak vás zbieranie receptov baví a máte gastronomickej obci čo priniesť, je tu možnosť ponúknuť vlastnú kuchársku knihu na predaj. Za každú jednu takto predanú knihu získate 10 dolárov, výplatný termín je každé dva mesiace. Matematika nepustí, a tak keď správne rátame, získa TasteBook za predaj našich receptov zjednodušene cca polovicu z ceny. Pri veľkej návštevnosti stránky vďaka partnerstvám s veľkými magazínmi a promo aktivite vlastných užívateľov je toto naozaj dobre premyslený ťah.


(Pomerne) jednoduché podnikanie

TasteBook je slovami klasika naozaj „chutný“ start-up. Spája totiž milú a pomerne nenáročnú myšlienku s vynikajúco premysleným business modelom. V tomto prípade bolo úvodnou „starosťou“ najať kvalitného webdevelopera, dohodnúť výhodné podmienky s konkrétnou tlačiarňou a nadviazať strategické partnerstvá s tými väčšími na trhu. Potom stačí už len motivovať návštevníkov k tomu, aby sami web promovali. A ako inak, ak nie peniazmi... veď tie predsa hýbu svetom. V tomto prípade tvorcovia nápadu zabili dve muchy jednou ranou, pretože niekoľkokrát predajú to, čo už raz bolo vytvorené a zároveň sa nemusia starať o reklamu.
Na záver by bolo vhodné spomenúť aj profesionalitu prevedenia celého nápadu. Je totiž vidieť, že nad týmto start-upom už autori intenzívne premýšľali. Nie je to len kvalitný webdizajn a dizajn samotných kníh, ale napríklad aj dostupnosť iPhone aplikácie. Jednoducho kráčať s dobou. Čo poviete, skúsite si niečo podobné?


Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.