Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.45) – Vizualizované podnikanie

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.45) – Vizualizované podnikanie

Ľudia žili v dobe kamennej, dobe bronzovej či v dobe železnej. Dnešnú dobu nazývame aj dobou informačnou. A práve na základe tohto faktu vznikajú mnohé dnešné podnikateľské idey. Ľudia chcú dostávať informácie, chcú si ich vymieňať alebo ich priamo vytvárajú. Tieto konkrétne potreby sú základným stavebným kameňom dnešného inšpiratívneho podnikateľského nápadu.

Jednoduchá myšlienka s potenciálom

Veľký online biznis zväčša tvoria ľudia, ktorí sa v tejto brandži už predtým pohybovali. Inak tomu nie je ani v tomto prípade. Dnešnú ideu pod názvom Visual.ly vedie CEO Stew Langille, bývalý marketingový riaditeľ Mint.com. Ak Mint poznáte, potom viete, že ide o bezplatný online systém, ktorý umožňuje manažovať si vlastné financie. Aplikácia zaznamenala obrovský úspech na celom svete a tak prišla mladšia sestra projektu s cieľom manažovať informácie – už spomínaný portál s kreatívnou doménovou koncovkou Visual.ly. Tento projekt nie je jeden z tých, ktoré by boli stavané na zelenej lúke a ktoré úspech dosahujú akýmsi zázrakom a obrovskou priazňou šťasteny. Naopak, bol detailne premyslený, profesionálne naplánovaný a podporený viacerými investormi.
Visual.ly je kombinácia analýzy, dizajnu a šírenia informácií (alebo aj žurnalizmu) a obsahuje užívateľmi vytvorené infografiky. Ide o graficky veľmi atraktívne zobrazenie vlastných dát. Práve infografiky sú dnes silno rastúce médium a ich využívanie je vo svete stále častejšie. Vďaka nim je totiž možná prezentácia komplexných ideí v jednoduchej, prehľadnej a príťažlivej forme. Všetko sa opiera o vizuálnu rovinu a na predvolených dizajnoch pracovali kapacity z oblasti. Silné zameranie sa na vizuálne podnety reflektuje aj slogan projektu: „seeing is beliving“ (vidieť znamená veriť).

Článok pokračuje pod reklamou


Príklad vizualizácie spracovanej cez Visual.ly si môžete pozrieť TU.


Globálny ťah na bránu a profi úroveň

Pri tomto nápade je potrebné zdôrazniť najmä dve hlavné roviny, ktoré prispeli k úspechu – sú nimi globálne poňatie podnikania a teda promo služby po celom svete ako aj profesionálne prevedenie všetkého od samotného webu, cez užívateľské prostredie až po promo a podnikateľský zámer. Za celým projektom stojí spoločnosť GraphCast, Inc. zo San Francisca.
Visual.ly nabralo hneď od začiatku na obrátkach. Za deň dokáže vyprodukovať obsah na facebooku v objeme 1,5 miliardy, 140 miliónov tweetov a 2 milióny videí na YouTube (údaje z 22.5.2011). O projekte sa nahlas hovorí aj v odborných kruhoch. Visual.ly už okupovalo stránky Forbes, Venture Beat, TechCrunch či magazínu Business Insider. Profesionalitu tímu dokazuje napríklad aj zodpovedný prístup k značke, ktorá je registrovanou ochrannou známkou.

Viedoprezentácia portálu Visual.ly


Online podnikanie stále zlatá baňa

Ako môžeme vidieť, online podnikanie je stále perspektívne. Denne vznikajú na svete tisícky nových aplikácií, webov a portálov či sietí. Uchytia sa však len niektoré. Čím to je? Hlavným faktorom úspechu je dnes zrejme hlavne profesionalita. Stavať webové projekty len tak na zelenej lúke nie je to pravé orechové. Aby ste uspeli, musíte mať za sebou tím špičkových profesionálov, ktorí vedia čo robia. A potom samozrejme ešte vytrvalosť, silná vôľa a chuť uspieť. Na škodu nie je ani dobrý investor.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.