Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.32) – „Podnikavé“ dieťa

Keďže bol včera prvý jún a teda zároveň deň detí, rozhodli sme sa priniesť podnikateľský nápad, ktorý bude nejako súvisieť s deťmi. Pri hľadaní takejto idey sa však podaril zaujímavý kúsok – nápad bude nielen o deťoch, ale dokonca oveľa viac. Ak ste zvedaví na úspešného 13-ročného podnikateľa, čítajte ďalej!

„Rodený“ podnikateľ

Ťažko povedať, či má niekto z nás predurčený osud alebo sú všetky rozhodnutia plne v našich rukách. Pri chlapcovi menom Hart Main je však táto otázka o to zaujímavejšia. Malý Američan má totiž iba 13 rokov a už má svoj vlastný skvele rozbehnutý biznis!
Podnikavosť tohto na pohľad krehkého blondiačika je nepopierateľná. Ako píše na svojej osobnej webstránke, predtým než začal podnikať roznášal noviny, reklamné letáky či plával v miestnom športovom klube. Prvých zarobených 100 dolárov z drobných brigád potom „obetoval“ na svoj biznis. Ten má názov ManCans (man – angl. muž + can = candle, angl. sviečka) a ako napovedá už samotný názov, prináša na trh vonné sviečky špeciálne pre mužov.

Článok pokračuje pod reklamou

Vonné sviečky pre mužov alebo za všetkým hľadaj ženu

Celé to začalo tak, že malému Hartovi „nevoňali“ sviečky, ktoré doma v kuchyni vyrábala jeho sestra. Údajne boli príliš dievčenské a všetky tie kvetinkové sweet záležitosti mu už „liezli krkom“. Čo teda s tým? Hart sa rozhodol, že je čas na viac maskulínny variant vonných sviečok. Skúsil teda vyrobiť sviečky s vôňou čerstvo pokosenej trávy, dedovej fajky, táboráku či slaniny. Nápad sa medzi známymi rýchlo ujal a malý rodák z Ohia neváhal – začal sviečkam robiť reklamu, oslovil lokálne obchody a dal si vyrobiť webstránku. Dnes sviečky ManCan predávajú v 24 lokálnych prevádzkach po celých Spojených štátoch a samozrejme aj online!
Hartov nápad má však viac než len milý a zároveň inovatívny rozmer. Celé jeho podnikanie má totiž aj sociálny a ekologický rozmer. Hart sviečky vyrába z prírodného vosku a ako oporu preň používa použité a vyčistené plechovky z instantnej polievky. Zatiaľ mu plechovky darujú dobrovoľníci, no Hart už rokuje s výrobcami polievok o tom, že by plechovky mohol recyklovať. Keďže je chlapec očividne superdieťa, myslí aj na sociálne slabších a na svojich rovesníkov – výťažok z predaja sa totiž rozhodol venovať miestnym vývarovniam pre chudobných a školským kuchyniam.

„Podnikavé“ deti po slovensky

Hart je zdá sa malý zázrak. Podniká vo veku, kedy jeho rovesníci práve odkladajú hračky a začínajú sa obzerať po „dospeláckejších“ zábavkach. On miesto toho rieši dodávateľov, internetový obchod, otázky životného prostredia a mnoho ďalších vecí, ktoré často idú aj mimo mnohých nás dospelých. Chlapec má len 13, no očividne sa v podnikaní našiel a je šťastný. Otázkou je, nakoľko je takýto jav prirodzený a či Hartovi odhodlanie vydrží aj do dospelosti.
Čo myslíte, ako by to s podobným dieťaťom bolo na Slovensku? Majú „podnikavé“ deti šancu preraziť v krajine, kde je podnikateľské prostredie pomerne nehostinné aj pre dospelých? Ako by ste riešili podobnú situáciu, keby bol malý podnikavec Vaším dieťaťom? Podporili by ste ho, alebo by ste mu radšej kúpili viac plyšákov, aby sa venoval „primeraným“ aktivitám? Prípadne poznáte nejakého podobného slovenského Harta?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.