Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.29) – Stroj na turistické tipy

Inšpiratívny podnikateľský nápad (č.29) – Stroj na turistické tipy

Ak radi cestujete alebo sa zaujímate o oblasť cestovného ruchu, potom bude dnešný podnikateľský nápad práve vašou šálkou kávy. Idea, ktorá iste zaujme nielen nádejných podnikateľov, ale aj bežných užívateľov. Opäť pôjdeme na internet a opäť vás presvedčíme, že moderné technológie vedia aj nemožné... dokonca poznajú vaše priania. Neveríte?

Čo s chuťou cestovať

Tiež sa vám už stalo, že sa naskytol voľný čas, boli aj peniaze aj chuť cestovať, ale predsa ste netušili kam? Pomohol by vám nezávislý hlas, tip od priateľa či nejaký zázračný stroj, ktorý by na základe vašich záujmov naplánoval dovolenku snov? Práve na tento model stavili tvorcovia portálu Wanderfly.com. Hlavná myšlienka tohto „stroja“ na cestovateľské tipy je byť lepší ako obyčajný katalóg cestovnej agentúry. Cieľom tvorcov portálu je ukázať ľuďom destinácie, o ktorých v živote nepočuli a predstavujú práve to, čo hľadajú a o čom snívajú.

V praxi je portál Wanderfly akýsi generátor turistických tipov, ktorý funguje na základe niekoľkých jednoduchých parametrov. Na úvod stačí zadať váš finančný strop, približný dátum cesty, dĺžku pobytu a potom už si len vybrať, čo chcete počas vašej cesty robiť. Baviť sa? Zahrať si v kasíne? Užívať si luxus? Chodiť po horách? Vylihovať na pláži? Zahrať si golf? Či nakupovať? Žiadny problém...

Článok pokračuje pod reklamou


Ako to funguje

Z užívateľského hľadiska je portál takmer až primitívny. Čistý dizajn a prehľadná štruktúra umožňujú intuitívne používanie, čo priťahuje veľký počet návštevníkov. Keď už pre nič iné, človek si aspoň zo zvedavosti vyskúša, čo by mu tento „stroj“ vygeneroval na základe požiadavky zažiť niekde mesačnú party za 300 €.

Z podnikateľského hľadiska je ale potrebné pozrieť sa na vec už o niečo vážnejšími a prísnejšími očami. Koncept je však premyslený – kľúčová je túžba ľudí vyskúšať si nezáväzne niečo nové. Na základe vysokej návštevnosti je potom zaručená i konverzia pre potenciálnych inzerentov. Stránka totiž ponúka nielen samotné turistické destinácie, ale i možnosť priamo si rezervovať konkrétny hotel či objednať si letenku. Podobne sú na tom i rôzne kultúrne či športové akcie, ktoré môžu organizátori takto veľmi efektne spropagovať pred cieľovou skupinou. S inzerentmi stačí dohodnúť jednorazové poplatky či provízny systém, ktorý bude generovať príjem financií.

Web samozrejme ponúka dnes veľmi obľúbenú interakciu cez sociálne siete, čo zvyšuje virálny potenciál neplatenej a veľmi žiaducej užívateľmi rozširovanej reklamy.
Nutnosťou je samozrejme portál plniť a starať sa oň. Užívatelia totiž budú očakávať atraktívny obsah a kvalitné tipy na cestovanie. Vychádzajúc z predošlého popisu biznis modelu a celosvetovej orientácie portálu však zrejme v tomto prípade nie je problém zaplatiť špičkových redaktorov orientujúcich sa na turizmus.


Lokálny „stroj“ na turistické tipy?

Wanderfly.com je celkom isto zaujímavý tip, ako priniesť inovatívny a pritom jednoduchý koncept do prostredia turizmu a cestovateľského biznisu. Ten je v našich končinách ešte stále značne zanedbávaný. Na druhej strane, práve preto predstavuje oblasť, kde je ešte veľa priestoru na nové myšlienky. Ak viete po anglicky a zaujíma vás pohľad na startupy zakladateľa portálu Evana Schneyera, prečítajte si jeho komentár priamo na webe.


Keď však prebrowsujete portál Wanderfly.com a vyskúšate si zadať požiadavky z východiskového miesta na Slovensku, zistíte, že chobotnica predsa len ešte nemá až také dlhé chápadlá. Tipov pre miestny stredoeurópsky región je pomenej. Cestuje sa u nás tiež už v oveľa väčšej miere, ako kedysi. Čo teda skúsiť to s menším, no lokálne zameraným „strojom“ na cestovateľské tipy? Trúfli by ste si?

Seriál o inšpiratívnych podnikateľských nápadoch je spoločnou iniciatívou portálu Podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ivica Ďuricová

Freelance copywriterka, pre ktorú je písanie vášňou a povolaním zároveň. Je spoluautorkou článkov o inšpirácii v podnikaní a publikácií 99 Inšpiratívnych podnikateľských nápadov a 49 hrdiniek slovenského biznisu.


Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Ručne vylisoval tisíce jabĺk, kým pochopil, že výroba poctivého cideru si vyžaduje opateru ako u malého dieťaťa

Richard Domaniža sa výrobe domáceho poctivého cideru venuje už viac ako štyri roky. Za ten čas sa jeho hobby zmenilo na trvalý biznis a od konca leta minulého roka 2016 predáva pod značkou Kastler. Začínal doma v garáži s ručným lisom na jablká a dnes vyrába na po domácky zhotovených prístrojoch tie najkvalitnejšie slovenské cidery bez cukru a umelých prísad.