Odborníci zo sveta reklamy predstavia horúce trendy online marketingu už 22.9.2021

Jeden z „reklamných mágov“, Peter Šebo, však niečo prezradil už teraz, v rozhovore. Ako sa budú trendy v marketingu ďalej formovať, čo si myslí o propagácii cez influencerov a čo je pre neho najväčšou výzvou pri tvorbe kampaní?

Tancujú vám pred očami škrečky v spodnej bielizni a v sprche si spievate už iba piesne o úverových certifikátoch? Tak potom dobre viete, že svet reklamy nikdy nespí a šikovné hlavy marketingu každým dňom dosahujú nové úrovne efektivity a kreativity. Zistite, ako sa vyvíjajú trendy online-u, ako si vybudovať úspešnú značku, udržať si „flow“ a nestratiť prehľad o inováciách. Trendmi online marketingu vás na podujatí, ktorého mediálnym partnerom je aj Podnikajte.sk, v stredu 22. septembra v KC Dunaj v Bratislave prevedú - Michal Pastier z agentúry Darwin & the Machines a GoBigname, Marek Šulík z Isadore a Peter Šebo z PS:Digital, ktorý sa o malú „ochutnávku“ danej problematiky postaral v rozhovore.

Trendy v online marketingu sa menia, ak niečo funguje jednej firme, využije to aj druhá

Aké trendy aktuálne dominujú v online marketingu a akým smerom sa budú ďalej formovať?

Online marketingu stále kraľujú sociálne siete, video a dôraz na obsah tvorený primárne pre smartphony. To však nie sú úplne trendy, ale skôr povinné jazdy. Stále viac sa chytajú aj chatboty či rozšírená realita, no tie sa na druhej strane masívnym trendom zatiaľ nestali. Ja si myslím, že trendom je častejšie využívanie online marketingu na budovanie značiek a posilňovanie ich pozície na trhu. Že popri dokonale merateľným a realtime fungujúcim PPC kampaniam sa značky stále viac zameriavajú aj na brandové kampane prostredníctvom online prostredia.

Čo najviac vplýva na zmeny v trendoch online marketingu?

Jednak sú to úspešné príklady zo zahraničia, ale tiež vzájomná motivácia agentúr a firiem na našom lokálnom trhu. Jednoducho, keď niečo niekomu zafungovalo, snažia sa to v určitej miere využiť vo svoj prospech aj ďalšie značky. A pokiaľ to zafunguje viacerým, stane sa z toho na určitý čas trend pre celý trh.

Je influencer marketing stále taký silný ako na začiatku, alebo sa využíva čoraz menej?

Z môjho pohľadu sú influenceri mimoriadne silné a dôležité médium. Ale, samozrejme, nie všetci a nie jeden (najväčší?) pre všetky značky sveta. Pri správnom „namiešaní“ však dokážu veľmi efektívne odkomunikovať posolstvo značky správnym ľuďom a ak to robia dobre, tak aj spôsobom, ktorý je pre ich fanúšikov užitočný alebo aspoň zábavný.

Článok pokračuje pod reklamou

Vytvoriť efektívnu kampaň je výzvou aj pre skúseného marketéra

Ktorá kampaň, na ktorej ste spolupracovali, bola pre vás najväčšou výzvou a prečo?

Výzvou je na začiatku skoro každá kampaň. Nikdy nevieme, ako zafunguje kreatíva, ako na reklamu bude reagovať cieľová skupina a ako sa vo finále ľudia zachovajú. Či spravia želanú akciu, alebo len bez povšimnutia odignorujú našu komunikáciu. Najväčšou výzvou je vždy spolupráca s tými klientmi, ktorí si nás najmú, aby sme im pomohli s marketingom, ale v priebehu spolupráce nám neustále pripomienkujú zvolenú stratégiu či výstupy. Platí síce, že „každý klient má neodškriepiteľné právo pokaziť si vlastnú kampaň“, ale takéto spolupráce zvyčajne nekončia obojstrannou spokojnosťou.

Kedy je kampaň úspešná a na čo si treba dávať pozor pri jej tvorení?

Kampaň je úspešná, keď splní stanovený cieľ. Opäť sa však vrátim k prvej otázke, že jediným cieľom online kampane nemusia byť iba priame konverzie či nákupy. Online toho firma dokáže oveľa viac, len väčšina značiek to z môjho pohľadu doteraz takto príliš nevnímali. Pri tvorení kampane treba mať v prvom rade na zreteli jej cieľovú skupinu, čo sa im bude páčiť, na čo by mohli potenciálne reagovať a či majú šancu pochopiť, čo sa im značka snaží povedať. Hneď za adresátmi je značka/produkt, na ktoré danú kampaň pripravujeme. Musí byť jasné, kto sa ľuďom prihovára, čo od nich chce a prípadne aj dokedy očakávame danú akciu.

Aké máte skúsenosti s „odvážnejšími“ reklamnými nápadmi? Mávajú z nich klienti strach alebo vám zvyknú v tomto smere dôverovať?

Toto veľmi záleží od konkrétnych ľudí na klientskej strane. Sú takí, ktorí „odvážne nápady“ vyslovene očakávajú, ale aj takí, ktorí sa cítia oveľa lepšie v bezpečí korporátnych pravidiel, dizajnu a zaužívaných postupov.

Môže aj skúsený marketér vytvoriť neefektívnu reklamnú kampaň?

Určite. Nikto z nás nemá patent na rozum ani zaručený postup na efektívnu reklamu. Skúsený marketér si však dokáže prípadnú neúspešnú kampaň zanalyzovať a poučiť sa z nej pre ďalšie projekty. A v tom je podľa mňa najväčšia pridaná hodnota skúseností nielen v marketingu.

O respondentovi - PS: Digital / Peter Šebo (Founder & CDO)

Peter Šebo je zakladateľom fullservisovej digitálnej marketingovej agentúry PS:Digital. Celý svoj profesionálny život sa venuje digitálnemu marketingu, o ktorom píše do odborných časopisov, prednáša na akademickej pôde niekoľkých slovenských univerzít, ale aj v komerčnej a neziskovej sfére. Je spoluorganizátorom najväčšej konferencie o digitálnom marketingu na Slovensku – Digital RULEZZ. Spolu s kolegami je držiteľom cca 35 ocenení za kreativitu, efektivitu a „craft“ v digitálnom marketingu.

O ďalšie cenné rady nebude núdza na inšpiratívnom podujatí

Trendy v online marketingu budú dominovať aj na rovnomennej udalosti, ktorá sa uskutoční v stredu 22.9.2021 v KC Dunaj, Nedbalova 435/3 v Bratislave, so začiatkom o 19:00 hod.

Vstupenky sú k dispozícii na stránke tickpo.zoznam.sk. Viac informácií je možné nájsť tiež na Facebooku.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Zápis do RPVS: povinnosť poskytovateľov audiovizuálnej mediálnej služby

Ako postupovať, na koho sa obrátiť a s akými nákladmi počítať pri zápise do registra partnerov verejného sektora, ak ide o poskytovateľa audiovizuálnej mediálnej služby?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky