Indický investor kúpil Lunchtime.cz a Obedovat.sk za 2,44 mil. EUR

Indická spoločnosť Zomato, jeden z najväčších reštauračných sprievodcov so zastúpením v 15 krajinách kúpil portály Lunchtime.cz a Obedovat.sk. Jednotky na slovenskom a českom trhu kupuje od spoločnosti Creative Web Group za 3,25 mil. USD (2,44 mil. EUR).

Zomato celosvetovo v priebehu dvoch mesiacov zakúpilo tri spoločnosti

Zomato je jednou z najväčších spoločností sveta zameraných na vyhľadávanie reštaurácí, je to webový a mobilný reštauračný sprievodca, ktorý poskytuje podrobné informácie o vyše 250 tisíc reštauráciách v 15 krajinách. Základom servisu Zomato sú jedálne lístky, fotografie či adresy reštaurácií. Užívatelia môžu reštaurácie hodnotiť a zároveň vytvárať vlastné siete milovníkov jedla. Spoločnosť Zomato posledných šesť mesiacov agresívne expanduje vďaka svojmu globálnemu zastúpeniu a súbežne posilňuje svoje zastúpenie na existujúcich trhoch. V júli 2014 Zomato zakúpil najväčší novozélandský reštauračný server MenuMania. Najnovšie akvizície predstavujú pre Zomato strategický krok k etablovaniu v strednej a východnej Európe.

„Lunchtime.cz aj Obedovat.sk sa vyznačujú pevným obchodným modelom a tým, že uspokojujú potreby lokálneho trhu pri vyhľadávaní obedového menu. Zomato tak s novozakúpenými portálmi bude môcť vybudovať najväčší zdroj informácií o reštauráciách v Českej republike a na Slovensku. V najbližších rokoch plánujeme investovať do našich prevádzok v Českej republike a na Slovensku ďalších 2,5 mil. USD“,  povedal Deepinder Goyal, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti Zomato. „Najbližšie mesiace budú pre Lunchtime.cz a Zomato plné zvratov. Spojíme znalosť miestneho trhu a zameriame ponuku produktov na obedové menu pomocou technológií a platformy s bohatým obsahom od Zomato. Výsledkom spolupráce bude produkt predstavujúci lepší zážitok pre užívateľov, keďže im poskytne aktuálne a podrobnejšie informácie o reštauráciách spolu s obedovými menu. To prinesie vyššiu hodnotu pre miestne reštauračné prevádzky v Českej republike. V konečnom dôsledku pôjde o veľký prínos pre užívateľov, podnikateľov, Lunchtime.cz aj Zomato,“ dodáva Igor Třeslín, zakladateľ a riaditeľ Lunchtime.cz.

„Zakladateľské tímy Lunchtime.cz a Obedovat.sk venovali veľa času zoznámeniu sa zo zakladateľským tímom Zomato a tešia sa jeho odhodlaniu vytvoriť sociálny produkt zameraný na vyhľadávanie reštaurácií. Vážime si toto úsilie a tešíme sa, že tímy Lunchtime.cz a Obedovat.sk sa stanú súčasťou Zomato,“ dopĺňa Zdenko Hoschek, riaditeľ Creative Web Group a spoluzakladateľ Obedovat.sk.

Lunchtime.cz najobľúbenejší vyhľadávač reštaurácií v Českej republike  založili v roku 2008 Igor Třeslín a Adam Kurzok. Podiel vo firme odkúpila pred dvomi rokmi slovenská spoločnosť  Creative Web.

Creative Web Group

Spoločnosť Creative Web Group pôsobí  prostredníctvom svojich projektov na trhu už viac ako 10 rokov. V súčasnosti prevádzkuje 13 internetových projektov na dvoch trhoch, z toho 3 sú od svojho vzniku suverénne jednotky na trhu. Najznámejším projektom je ZlavaDna.sk, ktorá je od svojho vzniku suverénnou jednotkou na slovenskom trhu kolektívneho nakupovania. Obrat všetkých projektov spoločnosti presiahol v roku 2013 hodnotu 20 mil. EUR. Dobrú kondíciu a finančné zdravie firmy potvrdila v roku 2013 aj nezávislá audítoská spoločnosť Deloitte, podľa ktorej sa spoločnosť Creative Web stala druhou najrýchlejšie rastúcou technologickou firmou v strednej Európe. Ako jediná firma zo Slovenska sa Creative Web umiestnila v rebríčku Rising Star na 2. mieste s nárastom výnosu o 979% za obdobie posledných troch rokov. V roku 2014 spolumajiteľ Creative Web Group Zdenko Hoschek získal Cenu PwC za výnimočný podnikateľský nápad, jeho realizáciu a prístup k inováciám a tiež  Cenu Ministra hospodárstva SR Tomáša Malatinského za najinšpiratívnejší podnikateľský príbeh v súťaži Mladý inovatívny podnikateľ.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Nebezpečenstvo prirýchleho rastu malých firiem

Príliš rýchly rast malých firiem môže byť tak nebezpečný ako rast žiaden. Pripadáte si, že neustále fungujete v krízovom režime a zrazu detailne nepoznáte každého človeka v tíme. Firma je tá istá, ale okolnosti sa zmenili. A je nutné sa im prispôsobiť. Aké sú nebezpečenstvá prirýchleho rastu a ako sa im vyhnúť?

Prečo firmy nerastú - robíte správne veci v pravý čas?

Príčinou prečo firmy nerastú, nevyužívajú svoj potenciál a podnikatelia bojujú s časom je, že sa často sústredia na správne aktivity, ale v nesprávny čas. Ako sa vyhnúť zbytočným chybám a robiť to čo treba v pravý čas?

10 najčastejších dôvodov prečo sa vášmu podnikaniu nedarí!

Často zo všetkých strán počúvame o skvelých podnikateľských príbehoch. V skutočnosti však pomerne veľa start-upov nedokáže preraziť. Nedávny prieskum CB Insights na vzorke 101 start-upov ukazuje dôvody prečo je tomu tak. Možno aj vďaka nim sa dokážete vyvarovať chýb a nakopnúť svoje podnikanie na vyšší level.

METRO Group & Techstars vyberajú inovátorov pre multikanálový predaj

Na základe minuloročného úspešného ročníku sa aj tento rok môžu start-upy zo Slovenska prihlásiť do projektu METRO Retail Accelerator v spolupráci s Techstars. Desať najlepších získa príležitosť zapojiť sa do trojmesačného akceleračného programu v Berlíne, kde sa im bude venovať viac ako 100 mentorov z celého sveta a môžu získať investíciu až 120 000 eur. Start-upy sa môžu prihlásiť až do 2. februára 2018.