59 inšpiratívnych podnikateľských príbehov (Ako vybudovať úspešnú firmu na Slovensku)

Chcete sa dozvedieť, ako vybudovať úspešnú firmu na Slovensku? Máme pre vás novinku, ktorá na slovenskom knižnom trhu nemá obdobu. S hrdosťou vám predstavujeme unikátnu publikáciu, ktorá vznikla po našej takmer ročnej intenzívnej práci a desiatkach osobných interview s podnikateľmi.

Kniha 59 inšpiratívnych podnikateľských príbehov zachytáva príbehy slovenských podnikateľov, ktorým sa z nuly podarilo vybudovať úspešné firmy. Nájdete v nej príbehy skúsených podnikateľov, ale tiež mladých podnikateľských hviezd. Je zdrojom inšpirácie, rád a ponaučení a pomôže vám pochopiť, čo je dôležité, ak chcete uspieť v akomkoľvek podnikaní. Vznikla vďaka spolupráci portálu podnikajte.sk a Združenia mladých podnikateľov Slovenska, aby poskytla inšpiráciu, príklady z praxe a praktické rady všetkým, ktorí v budúcnosti plánujú podnikať, a rovnako aj tým, ktorí už podnikať začali.

Nájdete v nej abecedne zoradené príbehy skúsených, dlhoročných podnikateľov a rovnako aj mladých podnikateľských hviezd. Vybraní podnikatelia podnikajú v rôznych sektoroch, uplatňujú odlišné prístupy k podnikaniu a všetci dosiahli inšpiratívne výsledky. Spoločné majú jedno - začali z nuly a podnikaním dokázali pozitívne ovplyvniť nielen svoj život, ale mnohokrát aj ten Váš. Úspech dosiahli v tom istom prostredí, v ktorom žijete aj Vy - na Slovensku, dokonca viac ako polovica z nich aj v zahraničí. Spolu dávajú prácu viac ako 5 700 ľuďom a ich rady sa opierajú v súčte o viac ako osemstotridsať rokov skúseností s podnikaním.

V knihe 59 inšpiratívnych podnikateľských príbehov nájdete príbehy podnikateľov, ako napríklad Marián Marek (PosAm), Richard Hudec (Wiktor Leo Burnett), Michal Štencl (Sygic), Vladímir Šikura (Soitron), Jozef Šetaffy (Pizza Mizza), Peter Stanko (Vino Mrva&Stanko), Milan Dubec (Azet.sk), Ľuboš Fellner (Bubo Travel), Tomáš Bel (Exisport), Renáta Bláhová (BMB Leitner), Lýdia Eckhardtová, Michal Meško (Martinus), Peter Zálešák (elektrodomy Nay), Peter Matyšák (VÍNO MATYŠÁK), Martin Guttman (sedacie vaky TULI) a podobne.

Takmer každý príbeh dáva odpoveď na otázku, ktoré faktory mali na dosiahnutie úspechu vplyv. Väčšinou ide o kombináciu mnohých faktorov. Mnohé rady v tejto knihe si navzájom protirečia. Nie je to však chybou, pretože to ešte viac podčiarkuje fakt, že na úspech v podnikaní neexistuje len jeden a už vôbec nie zaručený recept. Rady, ktoré si navzájom protirečia, jasne vyjadrujú, že rozhodnutie, či budete podnikať so spoločníkmi alebo sám, či budete robiť kroky plánovane alebo intuitívne, a mnoho ďalších rozhodnutí, je potrebné prispôsobiť sebe, svojej osobnosti a tomu, akú spoločnosť chcete vybudovať. Tieto faktory veľmi ovplyvňujú to, či v podnikaní uspejete alebo neuspejete, avšak nie tým, čo konkrétne si vyberiete, ale tým, ako svoje podnikanie dokážete prispôsobiť svojmu výberu.

Článok pokračuje pod reklamou

Po prečítaní knihy navyše zistíte, že základom pre úspech v podnikaní, dokonca ani len jeho začiatok, nie sú peniaze. 34 podnikateľov v tejto knihe nemuselo na štart podnikania investovať viac ako päťtisíc eur, z toho osemnásť investovalo prevažne svoju prácu. Avšak takmer všetci, ktorých príbehy nájdete v tejto knihe, pracovali v podnikaní omnoho viac, ako by pracovali v bežnom zamestnaní. Zistíte taktiež, že takmer všetci v podnikaní urobili veľa chýb a mylných rozhodnutí, no napriek tomu (a možno aj vďaka tomu), zožali úspech.

Text knihy je výsledkom osobných rozhovorov s vybranými podnikateľmi, odráža ich názory a mnohokrát aj slovník, vďaka čomu umožňuje stráviť čas v ich takmer autentickej spoločnosti. Vydajte sa na inšpiratívne stretnutia a objednajte si jedinečnú knihu 59 inšpiratívnych podnikateľských príbehov v našom e-shope.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Majiteľ optiky: Budúcnosť vidím v nákupe okuliarov cez internet

Odišiel z rodinnej firmy a s manželkou asi 300 metrov od rodičov otvorili vlastnú optiku, ktorá tej rodinnej nekonkuruje.

Barberka Radka Štefániková: Ďalší pán na holenie až o mesiac!

Radka vyštudovala strednú školu a chcela byť kaderníčka. Nie však hocijaká. Už počas štúdia inklinovala k pánskym strihom a lákalo ju strihať inak ako v bežných kaderníctvach. Ako malá veľmi rada kreslila a v dospelosti chcela svoju kreativitu pretaviť aj do práce. V roku 2017 si v Považskej Bystrici otvorila barbershop a o rok neskôr v ňom vítala stovky nových zákazníkov.

Jana Bednárová (Chutné kytice): Firma je naše štvrté dieťa

Za šesť rokov podnikania namočili do čokolády už milión jahôd. Pred štartom nevedeli o potravinárstve takmer nič, dnes majú viac ako desaťtisíc objednávok ročne.

Lucia Pašková (CURAPROX): Učíme ľudí zachovať si svoje zuby až do smrti

Nešlo jej o zarábanie peňazí, chcela vzdelávať mladých. Začiatočný kapitál si požičala od rodičov a zo Švajčiarska priniesla na Slovensko farebné zubné kefky. Dnes sú u nás lovebrandom.