Finančná správa dočasne upravuje proces vybavovania registrácie

Finančná správa bude z dôvodu implementácie nových informačných systémov v decembri vybavovať agendu registrácie na daňových úradoch v zmenenom režime. Niektoré úkony budú trvať dlhšie.

Finančná správa implementuje počas budúceho roka viaceré nové informačné systémy. Niektoré z nich sa spustia už od januára 2015. Z tohto dôvodu je nevyhnutné upraviť fungovanie úradov koncom roka.

Kedy bude finančná správa fungovať v obmedzenom režime

Do 11. decembra 2014 bude finančná správava fungovať v nezmenenom režime. Napriek zákonnej 30-dňovej lehote vybavujú daňové úrady väčšinu agendy registrácie obratom (napr. registrácia novej elektronickej registračnej pokladnice, pridelenie osobného účtu daňovníka a pod.) Od 12. decembra 2014 do 5. januára 2015 bude finančná správa využívať na úkony zákonnú lehotu (ktorá je spravidla 30 dní).

Ktorej agendy sa týka obmedzený režim v decembri 2014

Obmedzený režim sa dotkne sa to najmä činností ako:

  • registrácia novej firmy,
  • registrácia existujúcej firmy pre daň z pridanej hodnoty,
  • pridelenia daňového kódu pokladne,
  • zrušenie daňového kódu pokladne a iné.

Predĺžené úradné hodiny na finančnej správe v decembri 2014

Daňovníkom preto Finančné riaditeľstvo SR odporúča vybaviť všetky náležitosti spojené s registrom v termíne do 11. 12. 2014. Finančná správa predĺži úradné hodiny registra a posilní počet pracovníkov, ktorí budú vybavovať žiadosti občanov. Daňové úrady budú od 4. decembra 2014 k dispozícii každý pracovný deň do 17.00 hod. vo štvrtok 11. 12. 2014 do 14.00. Úradné hodiny budú aj v sobotu 6. 12. 2014 do 13.00 hod. Rovnako bude pracovať aj CallCentrum finančnej správy. Pre skoršie vybavenie odporúčame priniesť všetky potrebné doklady k registrácií, aby nebolo potrebné vyzývať podnikateľov na doplnenie údajov. Zároveň verejnosti oznamujeme, že z rovnakého dôvodu budú dňa 15. 12. 2014 zrušené stránkové hodiny na daňových úradoch.

Registrácia sa na daňových úradoch vráti do pôvodného režimu počas prvého týždňa roku 2015. Všetky informácie nájdete aj na www.financnasprava.sk a tiež na call centre 048/431 72 22.

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Podnikanie cez digitálne platformy – taxislužba

Čo všetko musí podnikateľ zabezpečiť, než začne podnikať s taxislužbou cez digitálne platformy? Aké dane sa ho týkajú a má povinnosť používať e-Kasu?

Založenie živnosti v Rakúsku

Aké podmienky je potrebné splniť pre založenie živnosti v Rakúsku a čo všetko budete k tomu potrebovať? Základné informácie o založení rakúskej živnosti fyzickou či právnickou osobou v článku.

Čo si (ne)priniesť z Turecka, Tuniska či Egypta? Pozor na suveníry z dovolenky

Niektoré suveníry sú vyrobené z ohrozených druhov rastlín a živočíchov. Za nelegálny dovoz hrozí nielen pokuta, ale aj odňatie slobody. Obchodníkom, s akým tovarom sa radšej vyhnúť?

Sociálne odvody SZČO od 1. 7. 2024

Aká je hranica príjmov, pri ktorej SZČO (ne)vzniká povinnosť platiť sociálne odvody od 1. 7. 2024, resp. 1. 10. 2024? Ako sa podnikateľ dozvie o výške odvodov a aká je ich minimálna a maximálna výška?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky