Finančná správa dočasne upravuje proces vybavovania registrácie

Finančná správa bude z dôvodu implementácie nových informačných systémov v decembri vybavovať agendu registrácie na daňových úradoch v zmenenom režime. Niektoré úkony budú trvať dlhšie.

Finančná správa implementuje počas budúceho roka viaceré nové informačné systémy. Niektoré z nich sa spustia už od januára 2015. Z tohto dôvodu je nevyhnutné upraviť fungovanie úradov koncom roka.

Kedy bude finančná správa fungovať v obmedzenom režime

Do 11. decembra 2014 bude finančná správava fungovať v nezmenenom režime. Napriek zákonnej 30-dňovej lehote vybavujú daňové úrady väčšinu agendy registrácie obratom (napr. registrácia novej elektronickej registračnej pokladnice, pridelenie osobného účtu daňovníka a pod.) Od 12. decembra 2014 do 5. januára 2015 bude finančná správa využívať na úkony zákonnú lehotu (ktorá je spravidla 30 dní).

Ktorej agendy sa týka obmedzený režim v decembri 2014

Obmedzený režim sa dotkne sa to najmä činností ako:

  • registrácia novej firmy,
  • registrácia existujúcej firmy pre daň z pridanej hodnoty,
  • pridelenia daňového kódu pokladne,
  • zrušenie daňového kódu pokladne a iné.

Predĺžené úradné hodiny na finančnej správe v decembri 2014

Daňovníkom preto Finančné riaditeľstvo SR odporúča vybaviť všetky náležitosti spojené s registrom v termíne do 11. 12. 2014. Finančná správa predĺži úradné hodiny registra a posilní počet pracovníkov, ktorí budú vybavovať žiadosti občanov. Daňové úrady budú od 4. decembra 2014 k dispozícii každý pracovný deň do 17.00 hod. vo štvrtok 11. 12. 2014 do 14.00. Úradné hodiny budú aj v sobotu 6. 12. 2014 do 13.00 hod. Rovnako bude pracovať aj CallCentrum finančnej správy. Pre skoršie vybavenie odporúčame priniesť všetky potrebné doklady k registrácií, aby nebolo potrebné vyzývať podnikateľov na doplnenie údajov. Zároveň verejnosti oznamujeme, že z rovnakého dôvodu budú dňa 15. 12. 2014 zrušené stránkové hodiny na daňových úradoch.

Registrácia sa na daňových úradoch vráti do pôvodného režimu počas prvého týždňa roku 2015. Všetky informácie nájdete aj na www.financnasprava.sk a tiež na call centre 048/431 72 22.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Výpadok eKasy a povinnosti podnikateľa: ako evidovať tržby?

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?

Povinnosti po založení s.r.o.

Aké registračné povinnosti čakajú osobu, ktorá začína s podnikaním prostredníctvom s.r.o.? Prehľad povinností voči Sociálnej a zdravotnej poisťovni a voči daňovému úradu.

Povinnosti po založení živnosti

Aké povinnosti treba splniť po získaní živnostenského oprávnenia a pri otvorení prevádzky? Čo čaká živnostníka vo vzťahu k zdravotnej či Sociálnej poisťovni a voči daňovému úradu?

Ako založiť firmu na Slovensku

Chcete si založiť firmu a rozmýšľate nad vhodnou právnou formou? Čo je potrebné splniť pri založení podnikania jednotlivca či obchodnej spoločnosti a aké sú medzi nimi rozdiely?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky