Martina Čizmadiová

Mgr. Martina Čizmadiová

Managing Director ZenithPeople Consulting spol. s r.o. Jej spoločnosť sa zameriava na recruitment, headhunting a HR Counselling.


Osobnosť manažéra

Práve najčastejším dôvodom, prečo zamestnanci odchádzajú sú nezhody s manažérom, nekompetentnosť manažéra, nedostatočné oceňovanie, rozdeľovanie na obľúbencov-neobľúbencov, vyzdvihovanie zásluh iných. Ako má manažér správne motivovať a komunikovať so zamestnancami, aby podávali dobrý výkon a neodchádzali z firmy?

Čo motivuje zamestnancov

Ak chcete, aby vo Vašej firme pracovali schopní ľudia, musíte im ponúknuť oveľa viac. Bude ich motivovať prostredie, v ktorom môžu hrať prvú ligu. Nepresvedčia ich frázy vo firemných materiáloch, majiteľ musí ísť každý deň príkladom. Jasne daná motivácia v súlade s cieľmi, môžu rozhodovať o tom, či do firmy dostanete najlepších uchádzačov a či v tíme dlhodobo ostanú.

Metódy výberu nových zamestnancov

Požadované zaslané podklady od uchádzačov o zamestnanie do výberu sú zvyčajne životopis, motivačný list, môže to byť aj kópia diplomu, zoznam realizovaných projektov, až po výpis z registra trestov. Čo všetko ďalšie vypovedá o uchádzačovi o zamestnanie? Na čo sa pri výbere zamestnancov zamerať? Ako správne klásť otázky na osobnom pracovnom pohovore?

Inzercia pracovného miesta a výber zamestnanca

Napriek vysokej miere nezamestnanosti, sa často stane, že po oznámení o prijatí, uchádzač odmietne ponuku. Kritickú úlohu pritom zohráva komunikácia a chovanie firmy od začiatku výberového procesu. Pri výberovom procese je dôležité, aby firma pôsobila seriózne a dodržiavala stanovené termíny. Dôležité sú aj správne napísaný inzerát, stanovenie si očakávaní od nového uchádzača, ako aj samotný pracovný pohovor a jeho príprava a priebeh.

Organizačná štruktúra a prijímanie zamestnancov

Riešenia otázok organizačných štruktúr pri obrovských medzinárodných firmách sú jednoznačné. Majú viacero divízii, veľmi veľa tímov, pobočiek a jasne nastavené a zdokumentované procesy. Ale v akej situácii sú malé firmy? Riešia vôbec zmeny organizačnej štruktúry, rozdelenie kompetencií, spôsob delegovania, výber a prepúšťanie zamestnancov ...?