Podnikateľský nápad roka 2013 pre investora – CulCharge

CulCharge, najmenšie nabíjacie USB káble pre smartfóny a mobilné zariadenia, je alternatívne riešenie celosvetového problému slabej výdrže batérií smartfónov. Kompaktné rozmery CulCharge-u a jeho flexibilita umožňujú užívateľovi mať ho neustále pri sebe - na kľúčoch, v peňaženke, vo vačku, pod krytom telefónu. V prípade potreby si telefón môže dobiť z takmer akéhokoľvek USB portu. Nápad vznikol vo februári roku 2013 a realizujú ho Viktor Reviliak a Jozef Žemla, ktorí už s podnikaním majú niekoľkoročné skúsenosti. S CulCharge sa im podarilo vytvoriť prvú celosvetovo úspešnú crowdfundingovú kampaň zo Slovenska. Za 40 dní si produkt predobjednalo viac ako 3 000 ľudí z celého sveta v celkovej hodnote viac ako $94 000. V októbri 2013 získal projekt ocenenie Podnikateľský nápad roka 2013 pre investora.

Na otázky portálu podnikajte.sk odpovedá spolumajiteľ spoločnosti a spoluator nápadu, Viktor Reviliak:

Prečo ste sa rozhodli zapojiť do Podnikateľského nápadu roka 2013 a aké ste mali ambície?

O Podnikateľskom nápade roka 2013 nás informoval náš bývalý spolužiak z vysokej školy. Videli sme, že v porote je mnoho zaujímavých ľudí, ktorých spätná väzba a rady by mohli byť pre nás užitočné a zaujímalo nás, čo si o našom nápade myslia. Lákala nás tiež príležitosť spolupracovať s top firmami pri uvedení nášho produktu na trh.

Vzhľadom na to, že sme spravili historicky prvú úspešnú IT crowdfundingovú kampaň zo Slovenska, sme verili, že sa dostaneme medzi top 10 finalistov.

Čo je hlavnou pridanou hodnotou Vášho nápadu?

Najväčšou pridanou hodnotou sú praktické rozmery, moderný dizajn, flexibilita a kompatibilita. Jedným z najväčších problémov smartfónov je výdrž batérie. CulCharge prináša alternatívnu možnosť nabíjania telefónov z rôznych USB zariadení tým, že vďaka jeho rozmerom, ho môže mat človek neustále pri sebe, či už na kľúčoch, vo vrecku alebo v peňaženke.

Aké máte s CulCharge ďalšie podnikateľské ciele?

Našou aktuálnou prioritou je rozposlanie produktov zákazníkom, ktorí nás podporili počas našej IndieGoGo kampane. Zároveň budujeme distribučnú sieť a rokujeme s niekoľkými strategickými investormi, ktorí prejavili záujem o náš projekt. V nemalej miere k tomu prispel aj náš úspech v Podnikateľskom nápade roka 2013 a ocenenie nápad pre investora.

Čo si myslíte, že bolo kľúčové pre úspech v Podnikateľskom nápade roka 2013?

Kľúčovým bol jednoznačne spôsob financovania projektu a testovanie trhu prostredníctvom crowdfundingu. Zároveň štádium projektu, kedy sme len krok od uvedenia na globálny trh a v neposlednom rade potenciál produktu a veľkosť cieľovej skupiny. Čo praktické a využiteľné v podnikaní Vás

Podnikateľský nápad roka 2013 naučil?

Boli sme príjemne prekvapení záujmom ľudí a spoločností, ktorí prejavili záujem o spoluprácu s nami pri tomto a ďalších projektoch, či už vo forme finančných investícií, HR zdrojov, právnych služieb atď. Podnikateľský nápad roka nám otvoril dvere, o ktorých sme dovtedy ani nevedeli.

Článok pokračuje pod reklamou

Čo si myslíte, kam vás ocenenie Podnikateľský nápad roka 2013 pre investora posunie?

Náš projekt získal v rámci Podnikateľského nápadu roka 2013 ocenenie Slovenskej asociácie rozvojového kapitálu za najlepší nápad pre investora. CulCharge sme prezentovali na Trend konferencii pred slovenskými, českými a európskymi investičnými klubmi a spoločnosťami, z ktorých viacerí prejavili záujem. Momentálne prebiehajú diskusie o možnej spolupráci.

Čo by ste na základe účasti v Podnikateľskom nápade roka poradili budúcim účastníkom?

Samotný nápad nestačí. Je potrebné mať spravený prieskum trhu, zacielenú skupinu potenciálnych užívateľov, obchodný model, predajné kanály, cenotvorbu, výrobný proces, logistiku, distribúciu a samozrejme presvedčivú prezentáciu. Pri prezentácii je dôležité, aby bola zrozumiteľná pre ľudí z rôznych oblastí pôsobenia.

 

Zoznam a vizitky všetkých finalistov Podnikateľského nápadu roka 2013 nájdete TU.

Chcete byť informovaní o ďalšom ročníku Podnikateľského nápadu roka a iných novinkách? 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Hľadáme Podnikateľku Slovenska 2018

Poznáte vo svojom okolí šikovnú podnikateľku, ktorá si zaslúži ocenenie? Stretli ste sa s dámou, ktorej podnikanie vám imponuje? Alebo sama patríte medzi podnikateľky a trúfate si uspieť v prestížnej súťaži, ktorá má za sebou už 18 ročníkov? Neváhajte a prihláste sa do 19. ročníka súťaže Podnikateľka Slovenska.

Galavečer Slovenský Goodwill 2018 slávnostne predstavil podnikateľov, ktorých si ľudia vážia

18. októbra 2018 boli slávnostne vyhlásené výsledky a odovzdané ocenenia Slovenský Goodwill 2018. Z 18 finalistov, ktorí boli nominovaní do druhého ročníka ocenenia pre firmy, ktoré si ľudia vážia, Slovenský Goodwill 2018, verejnosť 642 hlasmi zvolila Miriam Poništovú, ktorá sa stala nositeľkou titulu OSOBNOSŤ Slovenský Goodwill.

Zahlasujte online a zvoľte si Osobnosť Slovenský Goodwill 2018

Do konca septembra môže verejnosť opäť hlasovať a zvoliť novú Osobnosť Slovenský Goodwill. Na výber má z 18 finalistov, ktorí boli nominovaní do druhého ročníka ocenenia pre firmy, ktoré si ľudia vážia, Slovenský Goodwill 2018. Hlasovanie prebieha on-line na webe slovenskygoodwill.sk. 26. septembra taktiež zasadne medzinárodná odborná porota, ktorá vyberie víťazov kategórií Tradícia, Inovácia, Partner a Podporovateľ. Tí budú vyhlásení 18. októbra počas slávnostného večera v Bratislave.

Nomináciu na ocenenie Slovenský Goodwill 2018 získalo 37 firiem

37 nominácií bolo prijatých do druhého ročníka ocenenia pre firmy, ktoré si ľudia vážia, Slovenský Goodwill 2018. Počet nominácií, ktoré sa skončili o polnoci 30. júna, je takmer o 55 % vyšší než počet nominácií prijatých v minulom premiérovom ročníku projektu. Finalisti budú predstavení na webe slovenskygoodwill.sk v sobotu 1. septembra.