Spoznajte estetický a funkčný obkladový materiál Chillipoint

Spoznajte estetický a funkčný obkladový materiál Chillipoint
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Chillipoint umožňuje pracovať s rôznymi atypickými tvarmi, farbami i prevedením. Obyčajným veciam tak dodá jedinečný dizajn a funkčnosť.

Dvaja bratia a jeden skvelý nápad, ktorý prišli predstaviť porotcom Podnikateľského nápadu roka 2014. S cieľom postaviť záhradný domček v tvare vajíčka sa dopracovali až k jedinečnému podnikateľskému nápadu. Bratia Domorákovci predstavili prototyp dizajnového produktu Chillipoint, teda obkladového panelu, ktorý je aplikovateľný v pomerne širokom meradle. Zámer, z ktorého sa projekt vyvinul, bol pomerne jednoduchý. „Mojej dcérke som chcel vyrobiť netradičný záhradný domček. Keďže materiály dostupné na trhu mi tento tvar neumožňovali dosiahnuť, musel som sa poobzerať po inom riešení,“ spomína na začiatočné fázy projektu Chillipoint Michal Domorák. „Domček samozrejme musel spĺňať určité atribúty; mal byť bezpečný, ale aj odolný či farebný. Rozbehli sme teda veľké pátranie po materiáloch, z ktorých by bolo možné takýto domček zhotoviť. Riešenie, ku ktorému sme sa priklonili, bolo vákuové lisovanie,“ opisuje prvotné kroky realizácie projektu Michal.

Každá prekážka je pre nás výzvou

Na ceste k dosiahnutiu cieľa sa však bratom Domorákovcom nevyhli ani rozličné úskalia. Ako však obaja priznávajú, slová nejde to a nedá sa nemajú v slovníku. „Dosiahnuť tvar vajíčka je pomerne komplikované. A to z akéhokoľvek materiálu. Naše riešenie a výsledný dizajn vznikol kombináciou hranatých tvarov, ktoré sú nenáročné na výrobu, a oválnych tvarov, aké má práve vajíčko. Vďaka tomuto riešeniu sa nám podarilo dopracovať k nášmu základnému tvaru,“ upresňuje druhý z bratov, Juraj Domorák, a pokračuje: „Tu sme si uvedomili, že náš oblý tvar sa môže použiť takmer na čokoľvek. V hlave sme tak začali vymenúvať možnosti jeho uplatnenia.“ Ich projekt môže nájsť široké využitie ako v stavebnom, tak i strojárskom priemysle. „Naša cieľová skupina je pomerne veľká, no osloviť chceme predovšetkým dizajnérov a architektov.Ponúkame totiž obkladový panel, ktorý môže, no nemusí byť zateplený. To už závisí priamo od požiadaviek nášho zákazníka. Vieme presne zohľadniť jeho nároky, týkajúce sa pevnosti, farebnosti, UV stálosti či rôznych mechanických vlastností,“ dodáva Juraj.

Podľa špecifických požiadaviek tak dokážu vyrobiť množstvo funkčných hotových výrobkov, ku ktorým patria napr. lavičky, odpadkové koše, lampy či taburetky. „Nerobí nám problém postaviť celé detské ihrisko, farebný labyrint či hojdačky, preliezačky a rôzne podobné veci. Zákazníkom vieme ponúknuť hotové výrobky, ale aj obkladové panely. Tie nájdu svoje využitie ako na predsadenej odvetranej fasáde, tak aj napr. na prefabrikovanej garáži, ktorá vďaka tomu nadobudne úplne iný tvar, ale i teplotechnické vlastnosti,“ vysvetľujú. Vo vymenúvaní možností aplikácie ich obkladového panelu však ešte zďaleka nekončia. „Dokážeme navrhnúť aj pasívny či nízkoenergetický dom, no nezaostávame ani v aktuálnych trendoch. Tými sú tzv. kontajnerové domy, ktorých obklad sa dá tiež šikovne vyriešiť obkladovým panelom Chillipoint,“ zanietene rozpráva tvorca nápadu, Michal Domorák. Obkladový panel Chillipoint však podľa ich slov dokáže estetickými úpravami pomôcť aj takým objektom, akými sú napr. lodné kontajnery.

Zaplnili prázdne miesto

Autori tohto dizajnového, no predovšetkým funkčného obkladového materiálu si sú vedomí jeho výnimočnej pozície na trhu. „Obkladový materiál Chillipoint nemá priameho konkurenta. Dokázali sme pokryť prázdne miesto produktom, ktorý je atraktívny pre veľkú skupinu ľudí a firiem. Chillipoint je podľa nás nielen životaschopným, ale aj konkurencieschopným produktom. Čiastočne sa totiž dá hovoriť o existujúcich konkurenčných výrobcoch, no ani jeden z nich neponúka tak široko využiteľný tvar ako my. Oblúkové, či guľové tvary v jednoduchom sendvičovom nie sú na trhu zastúpené. Ak aj niektorí výrobcovia pracujú s oblými tvarmi, tak ich ohýbajú iba v jednom smere alebo neumožňujú plynulý prechod a spojenie takýchto atypických tvarov. Veríme teda v silu a potenciál nášho nápadu a v prípade úspechu sa určite nebudeme brániť ani expanzii do zahraničia,“ netaja sa bratia Domorákovci svojimi cieľmi.

Chceme ukázať, čo dokážeme

Asi v polovici cesty pri vývoji produktu Chillipoint sa jeho tvorcovia dozvedeli o súťaži Podnikateľský nápad roka. „Súťaž Podnikateľský nápad roka sme vnímali ako jedinečnú príležitosť nielen medializovať náš produkt, ale najmä ako šancu povedať ľuďom, že niečo takéto výnimočné a funkčné dokážeme vyrobiť. Samozrejme, motiváciou je pre nás aj názor odborníkov či možnosť získať finančné prostriedky na posunutie nášho biznisu na vyššiu úroveň. Či už však vyhráme, alebo nie, projekt chceme dotiahnuť do jeho najdokonalejšej možnej formy a presadiť sa s ním na trhu,“ uzatvárajú.

Porotcovia súťaže Podnikateľský nápad roka 2014 vyzdvihli úroveň spracovania prezentačného videa projektu Chillipoint, no zároveň vyjadrili obavy nad jeho biznis potenciálom. Prezentované vlastnosti obkladového materiálu Chillipoint sú naozaj zaujímavé, no porotcovia neskrývali pochybnosti nad dopytom zo strany potenciálnych zákazníkov po materiáli s týmito charakteristikami.

Ak sa Vám nápad páči, staňte sa aj vy na chvíľu porotcom a hlasujte na Youtube. Aj váš palec hore, môže Chilipointu pomôcť stať sa víťazom kategórie Populárny nápad roka 2014.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Podnikanie vo dvojici: keď sa zo životných partnerov stanú partneri aj v biznise

Inšpiratívne príklady z praxe, kedy rozhodnutie podnikať s partnerom/partnerkou či manželom/manželkou bolo tým správnym.

Unloc rieši problém s kľúčmi a zlepšuje mobilitu aj logistiku v Nórsku

Mnohým ľuďom sa už stalo, že si zabudli kľúče a museli čakať, kým sa domov niekto vráti. Nórska spoločnosť Unloc našla riešenie pre situácie, kedy by bola vítaná možnosť zdieľať kľúč s inými ľuďmi.

Parížsky startup Heuritech dokáže vďaka umelej inteligencii predpovedať módne trendy

Inovatívny nápad, inšpirovaný svetoznámym módnym návrhárom Louisom Vuittonom - čo sa bude nosiť o pár mesiacov, vie umelá inteligencia už dnes.

Filmy o biznise, pri ktorých načerpáte inšpiráciu

Cesty, skúsenosti aj pády úspešných podnikateľov či geniálne nápady, ktoré dokazujú silu reklamy. Výber filmov z oblasti podnikania, ktoré sa oplatí pozrieť.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky