Google spustil Google Pay na Slovensku

Google spustil Google Pay na Slovensku
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Google predstavil Google pay - jednoduchý a bezpečný spôsob platby prostredníctvom mobilných telefónov a tabletov. Ide o pohodlné riešenie nielen na malé nákupy. Tento moderný spôsob platby môžete ponúkať vo svojom obchode aj vy.

Inovovanou službou Google Pay (predtým Android Pay) môžu platiť zákazníci Poštovej banky, Slovenskej sporiteľne, mBank, J&T Banky a neskôr aj zákazníci 365.bank. Implementáciu chce tento rok stihnúť VÚB a FIO. Unicredit ešte nevie, kedy bude ponúkať túto službu zákazníkom, ale sľubuje, že o tom bude v dostatočnom predstihu informovať. Prima banka zvažuje všetky možnosti a ČSOB sa pravdepobone uberie vlastnou cestou. Tatra banka ponúka vlastné riešenie MobilePay. Služba je spustená od 28.02.2018. Platiť pomocou tejto služby bude možné na vyše 43-tisíc predajných miestach na Slovensku.

Predajcovia, ktorí chcú implementovať túto platobnú metódu nemusia o nič žiadať. Pokiaľ ich terminál podporuje bezkontaktné platby, bude možné u nich platiť aj pomocou Google Pay. V prípade e-shopov je situácia komplikovanejšia a bude potrebný zásah programátora.

Notifikácie úspešne prebehnutej platby.

Na vykonanie platieb do 20 € stačí priložiť prebudené zariadenie k platobnému terminálu. Pri platbách nad 20 € je potrebné zadať ešte bezpečnostný prvok na vstup do zariadenia.

Pri strate mobilného telefónu nie je podľa Google potrebné kartu blokovať. Odporúčajú použiť funkciu „Nájdi moje zariadenie“. Pomocou nej môžete zariadenie na diaľku uzamknúť alebo ho vymazať. Na tému straty alebo krádeže mobilného zariadenie sme pripravili podrobný článok.

Prečítajte si tiež

Služba chráni súkromie platiacich aj tým, že pri platbe v kamenných obchodoch neposiela obchodníkom číslo karty. Google Pay funguje iba na OS Android, ktorý musí byť vo verzií 4.4+. Zariadenie musí disponovať technológiou NFC.

Okrem pridávania kreditných či debetných kariet je možne do aplikácie pridávať aj vernostné a darčekové karty. Na pridanie stačí odfotiť ich čiarový kód. Hoci ide primárne o online spôsob platby, služba dovoľuje vykonať aj niekoľko offline platieb bez nutnosti prístupu na internet.

Na sfunkčnenie služby Google Pay si stačí stiahnuť aplikáciu a pridať kartu. Pokiaľ nemáte nastavený ochranný prvok na prístup do zariadenia, budete si ho musieť nastaviť. Bez neho nebude Google Pay fungovať.

Služba je okrem Slovenska dostupná v ďalších 17 krajinách.

Aké možnosti platenia sú v súčasnosti najpopulárnejšie nájdete v článku Hotovosť, karta či mobil? Ktorá platobná metóda je najobľúbenejšia a ktorá najbezpečnejšia?

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Regulácia umelej inteligencie v EÚ: aké budú pravidlá?

Na regulácii používania umelej inteligencie sa inštitúcie EÚ zhodli a jej schválenie sa blíži do „finále“. Čo to bude v praxi znamenať pre podnikateľov na Slovensku?

Google analytics 4 (GA4): čo treba vedieť?

V čom sa Google Analytics 4 líši od predošlých verzií, aké výhody prináša firmám a marketérom, na čo pri nastavení nezabudnúť a akú rolu má v zbere dát umelá inteligencia? Podstatné info v kocke.

Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky