Nápad, ktorý nemal fungovať, no zarobil milióny – psie okuliare

Aj pes si potrebuje chrániť zrak. Uvedomila si to zakladateľka firmy Doggles s okuliarmi pre psov. Počiatočný výsmech nahradil záujem od armády aj majiteľov koní či prasiat.

Videli ste už psa, ktorý si veselo pobehuje po lúke, chytá hodenú loptičku a na nose má štýlové slnečné okuliare? Takýto pohľad asi nie je úplne bežný. Aspoň nie u nás. V USA, krajine neobmedzených možností, však vznikla spoločnosť, ktorá krátko pred 21. storočím na trh priniesla okuliare pre týchto domácich miláčikov. Ich zrak chráni nielen pred slnkom, ale pomáha im taktiež vidieť ostrejšie firma Doggles vyrába slnečné aj dioptrické psie okuliare. Dodnes úspešne funguje a zvieratám prináša aj ďalšie inovácie, napríklad opaľovací krém.

Miliónový nápad na začiatku čelil výsmechu

Spoločnosť Doggles založila programátorka Roni Di Lulloová po tom, čo si všimla svojho psa, ako žmúri na slnečnom svetle počas hrania frisbee. Ona sama mala slnečné okuliare, a tak si povedala, prečo by nemohol mať takto chránený zrak aj jej psí kamarát? Najskôr mu skúšala dať bežné ľudské slnečné a športové (napríklad potápačské a lyžiarske) okuliare. Keď si uvedomila, že bude musieť prvý pár vytvoriť od úplnej nuly, využila svoje IT zručnosti a návrhy urobila v počítačovom programe. Prišla s nápadom, že zrakovú pomôcku pre psy bude vyrábať z tónovaného polykarbonátového materiálu, aký sa využíva napríklad aj na profesionálne ochranné okuliare. Takéto sklá majú totiž vysokú UV ochranu a sú odolné voči poškodeniu. Následne využila elastické remienky na lepšie upevnenie na hlave psa. Do konceptu investovala 25 000 dolárov (približne 22 000 eur) a spočiatku vôbec nerátala s tým, že urobí „dieru do sveta“. S realizáciou začala len pre zábavu, až časom si uvedomila, že pre jej nápad je na trhu skutočne miesto.

Napriek tomu, že na veľtrhu produktov pre domáce zvieratá sa na jej nápade ľudia len smiali a jej nápad bol označený denníkom Daily Mail za jeden z „najneužitočnejších vynálezov vôbec“, firma Doggles bola napokon spoločnosťou MSN Money zaradená na šieste miesto v zozname „Desať nápadov, ktoré nemali fungovať – ale zarobili milióny“. Veď už len v prvý rok od svojho založenia firma zarobila 100 000 dolárov (približne 88 000 eur) a rok na to až 3 milióny dolárov (približne 2,6 milióna eur). O niečo neskôr sa psie slnečné okuliare predávali už v 4 500 obchodoch v 16 krajinách. Po postupnom zvyšovaní záujmu zo strany obchodníkov a majiteľov psov musela nájsť zakladateľka firmy Doggles výrobcu. Dovtedy vyrábala všetky kusy ručne. Pomoc našla na Taiwane.

Článok pokračuje pod reklamou

Okuliare ako liek aj pomoc v armáde

V roku 2004 britská herečka Linda Cunninghamová organizovala zbierku pre psy americkej armády bojujúcej v Iraku, ktorým chcela zaslať balíčky so zásobami. V tom narazila na Doggles a ich okuliare. Považovala ich za vhodné pre vojenských psov ako ochranu pred slnkom aj pred púštnymi búrkami. Kontaktovala preto Roni a spoločne do Iraku poslali viac ako 120 okuliarov.

O úspechu netradičného nápadu informovali o tri roky neskôr aj britské noviny Metro. Napísali o psovi so zriedkavou autoimunitnou poruchou, ktorému sa netvorilo dostatočné množstvo sĺz. Jeho majiteľka ho preto nechala nosiť okuliare od Doggles, ktoré zabránili vysychaniu očí. Veterinár Pete Wedderburn zasa vo svojom blogu uviedol prípad teriéra, ktorý trpel oftalmologickým stavom, keď mu pred očami plávali drobné škvrny. Ak bol pes vystavený jasnému slnečnému žiareniu, skrútil sa, vrčal a skučal. Majiteľ si preto objednal psie okuliare a hoci ich teriér spočiatku nechcel nosiť, zdravotný problém sa im aj tak podarilo vyriešiť. Zaobstaral mu totiž šiltovku určenú pre psy, taktiež od Doggles. Táto čiapka teriérovi nevadila, nosil ju rád a jasné svetlo mu viac neprekážalo.

Brooklynský zubár kúpil pre svojho psa Maxa okuliare po tom, čo mu piesok poškriabal rohovku. Mnohí ďalší majitelia domácich miláčikov spoločnosti postupne zasielali dobré skúsenosti s okuliarmi a účinkami na zdravotné problémy. Psy okuliare začali nosiť počas jazdy na motocykloch či na bicykli, pri cestovaní autom a vyzeraní von z okna, a využívajú ich tiež lyžiarske hliadkovacie psy, aby ich neoslepovalo slnko odrážajúce sa od snehu. Jediné miesto, kde Doggles okuliare nefungujú, je vo vode, pretože okuliare majú na boku otvory, aby sa nezahmlievali.

Záujem o výrobky Doggles majú aj majitelia prasiat a koní

Jedny okuliare stoja 20 – 24 dolárov (približne 17 – 21 eur), no pri ochrane zraku sa zoznam produktov Doggles nekončí. Firma sa začala venovať aj predaju rôzneho príslušenstva pre psy, ako sú napríklad batohy, postroje alebo čižmy. Značka Doggles je tiež lídrom v navrhovaní a výrobe odolných a zároveň „zelených“ hračiek – tentokrát aj pre mačky. Zakladateľka firmy dokonca medzi produkty zaradila zinkové opaľovacie krémy na psie ňufáky.

Roni všetky výrobky navrhuje sama a hoci sú určené pre psy, mnohí zákazníci si ich zakúpia aj pre svoje mačky, prasatá či dokonca kone. Svoj nápad si zakladateľka dala patentovať, čo následne viedlo k súdnemu sporu s niekoľkými konkurentmi, ktorí patent porušili. Tieto súdy vyhrala. Po viac ako dvadsiatich rokoch od prvého predstavenia psích okuliarov na veľtrhu je teraz Roni tá, ktorá sa smeje na svojej ceste za úspechom.

Zdroje: woof.doggles.com, blog.printsome.com, edition.cnn.com, youtube.com, cnbc.com

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Sustainable Salons – cesta k nulovému odpadu v kaderníckych salónoch

Sustainable Salons Australia je prvý komplexný program obnovy zdrojov určený pre kadernícke a kozmetické salóny. Spoločnosť sa špecializuje na zber odpadu z týchto prevádzok, jeho recykláciu a opätovné použitie.

Jednoduchšie parkovanie v Dubaji ponúka startup, ktorý založil Škót

Nájsť voľné parkovacie miesto v tak veľkom meste, ako je Dubaj, nie je jednoduché ani lacné. Šoférom v Spojených arabských emirátoch pomáha inovatívna aplikácia.

Pokazený kočík inšpiroval k biznisu a rodiny získali „parťáčku“ na cesty

Mamička na materskej našla dieru na trhu po vlastnej zlej skúsenosti. O prenájom detskej výbavy je záujem, spoluprácu firma nadviazala aj s hotelmi.

Brikety z konského trusu Fluf: predsudky strieda úspech

Nápad košických gymnazistov ľudia brali ako vtip. Ide pritom o ekologickú a cenovo dostupnú alternatívu vykurovania. Ako búrajú predsudky a čím si získavajú zákazníkov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky