Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

Pomôcka pre športovcov

Študentská firma Trimmi z Košíc prišla na športový trh s novinkou, ktorá podľa ich slov nemá priamu konkurenciu na Slovensku ani v Európe. „Trimmi je čistiaci prostriedok určený pre ľahké a pohodlné odstránenie štepu z lôpt,“ hovorí reklamný leták.

„Štep je látka, ktorá má lepkavý charakter, hádzanári ju používajú pre lepšiu manipuláciu s loptou, nevýhodou však je, že po čase na seba nalepí všetku špinu a neexistuje spôsob ako ju efektívne odstrániť,“ približuje problematiku Max Martin, viceprezident pre marketing. Ich produkt sľubuje odstránenie nečistôt do niekoľkých minút.

Mladí biznismeni sa netaja tým, že proces výroby a bola veľmi dlhá a náročná cesta. „Za tri týždne sa nám podarilo predať 108 produktov a zarobiť viac ako 460 eur,“ hovorí Filip Fabian, viceprezident pre výrobu. Úspech na seba nenechal dlho čakať a tak plánujú čoskoro zväčšiť nielen objem produktu ale i rozšíriť ponuku vôní.

Rastlina z kelímku

Ďalší skvelý nápad prišiel zo Strednej odbornej školy Partizánske. „Našim hlavným produktom je kompletne kompostovateľný ekologický kelímok, z ktorého vám po rozložení vyrastie rastlina,“ prezentuje Martina Poliaková z firmy Ekoverde. „Tento produkt je jedinečný, v takejto forme ako ho máme my nikde na svete ešte neexistuje.“ Za dva až tri mesiace sa kelímok rozloží a vnútri zabudovaná rastlina, napríklad žerucha, bazalka alebo pažítka, vyrastie. Firma sa venuje aj výrobe nápojov. Ich cieľom je ochraňovať prírodu a viesť k tomu čo najviac ľudí.

Senzor vlhkosti

Myšlienka vytvoriť produkt do domácností, Polejma, vznikla v hlavách študentov z firmy Gympel Innovative Society z Dubnice nad Váhom. „Stačí tento senzor zapichnúť do pôdy v kvetináči a v prípade, že je pôda suchá, LED dióda začne svietiť, čo znamená, že treba kvet poliať,“ vysvetľuje podstatu fungovania Veronika Filípková. Senzor má tvar kvapky a je tvorený silikónovou formou.

Spríjemnite si cestovanie vlakom

Aplikácia a hracie karty. To sú dva produkty, s ktorými prišla na veľtrh firma Tiscorp zo Strednej priemyselnej školy v Dubnici nad Váhom. Prvý produkt slúži na to aby ľudia, ktorí si radi zdriemnu počas cesty vlakom neprespali svoju cieľovú stanicu. Dominik Klement, jeden z členov firmy, vysvetľuje hlavnú ideu: „Naša aplikácia v reálnom čase sleduje polohu cestujúceho a vypočítava za aký čas dôjde do cieľovej stanice, to znamená, že aj keď má vlak meškanie budík sa trochu posunie, čiže užívateľ sa dlhšie vyspí.“

Ďalej vysvetľuje, že tento vynález v reálnom čase monitoruje celý stav a dokáže užívateľa zobudiť v presnú dobu. Oproti klasickému budíku je výhoda v tom, že aplikácia má o človeku viac informácií a prispôsobí sa mu. Tvorcovia nezabudli ani na zaneprázdnených ľudí, aplikácia cestujúceho upozorní pár minút pred odchodom vlaku. „Keďže niekto kráča rýchlejšie niekto pomalšie, tak aplikácia sa učí a dokáže užívateľa presnejšie upozorniť.“

Druhým produktom firmy sú sedmové karty. Tieto karty majú ale dvojaké využitie. „Môžete ich využiť aj na cvičenie, priebeh hry je taký, že keď hrá jeden človek tak iba ťahá karty a vyberá si cviky a keď to hrajú dvaja alebo skupinka tak každý si rozdelí karty podľa rovnakého počtu kusov a ten kto si vytiahne najvyššiu hodnotu karty ten začína prvý cvičiť“ vysvetľuje Lívia Schillerová z Tiscorpu.

Kreativite sa medze nekladú, dôkazom je každý z účastníkov tohto veľtrhu. Okrem vidiny prosperujúceho biznisu je hlavnou motiváciou mladých podnikateľov účasť na medzinárodnej súťaži Company of the Year 2018 v Srbsku.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Včelárstvo päťkrát inak: Inovatívne nápady slovenských včelárov

Včelárske podnikanie nie je len o mede. Ponúka tiež široký priestor na inovácie. Ako ho využili slovenskí včelári?

Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Inovatívny nápad z dielne SPANNER SK- dezinfekčné brány môžu pomôcť mnohým firmám

Ešte donedávna vyrábali na zákazku zvárané a montované zariadenia. Kvôli koronakríze sústredili svoju pozornosť na vlastnú výrobu a za pár týždňov vytvorili produkt, ktorý pomáha s prevenciou pred šírením koronavírusu a uľahčuje firmám plniť vládne nariadenia.

E-šport alebo klasický šport? Hranie na počítači môže byť slušný biznis

Z miliónového biznisu sa za rok stal miliardový. Popularita e-športov každoročne rastie a sú veľkým lákadlom pre investorov. Ako vyzerá biznis vo svete e-športov?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky