Bezkonkurenčné biznis nápady zo školských lavíc

Štyridsaťsedem firiem študentov stredných škôl z celého Slovenska predstavilo svoje ambiciózne podnikateľské plány na 23. ročníku súťaže JA Veľtrh podnikateľských talentov v bratislavskom Avione. Tu je výber tých najoriginálnejších so šancou preraziť.

Pomôcka pre športovcov

Študentská firma Trimmi z Košíc prišla na športový trh s novinkou, ktorá podľa ich slov nemá priamu konkurenciu na Slovensku ani v Európe. „Trimmi je čistiaci prostriedok určený pre ľahké a pohodlné odstránenie štepu z lôpt,“ hovorí reklamný leták.

„Štep je látka, ktorá má lepkavý charakter, hádzanári ju používajú pre lepšiu manipuláciu s loptou, nevýhodou však je, že po čase na seba nalepí všetku špinu a neexistuje spôsob ako ju efektívne odstrániť,“ približuje problematiku Max Martin, viceprezident pre marketing. Ich produkt sľubuje odstránenie nečistôt do niekoľkých minút.

Mladí biznismeni sa netaja tým, že proces výroby a bola veľmi dlhá a náročná cesta. „Za tri týždne sa nám podarilo predať 108 produktov a zarobiť viac ako 460 eur,“ hovorí Filip Fabian, viceprezident pre výrobu. Úspech na seba nenechal dlho čakať a tak plánujú čoskoro zväčšiť nielen objem produktu ale i rozšíriť ponuku vôní.

Rastlina z kelímku

Ďalší skvelý nápad prišiel zo Strednej odbornej školy Partizánske. „Našim hlavným produktom je kompletne kompostovateľný ekologický kelímok, z ktorého vám po rozložení vyrastie rastlina,“ prezentuje Martina Poliaková z firmy Ekoverde. „Tento produkt je jedinečný, v takejto forme ako ho máme my nikde na svete ešte neexistuje.“ Za dva až tri mesiace sa kelímok rozloží a vnútri zabudovaná rastlina, napríklad žerucha, bazalka alebo pažítka, vyrastie. Firma sa venuje aj výrobe nápojov. Ich cieľom je ochraňovať prírodu a viesť k tomu čo najviac ľudí.

Senzor vlhkosti

Myšlienka vytvoriť produkt do domácností, Polejma, vznikla v hlavách študentov z firmy Gympel Innovative Society z Dubnice nad Váhom. „Stačí tento senzor zapichnúť do pôdy v kvetináči a v prípade, že je pôda suchá, LED dióda začne svietiť, čo znamená, že treba kvet poliať,“ vysvetľuje podstatu fungovania Veronika Filípková. Senzor má tvar kvapky a je tvorený silikónovou formou.

Spríjemnite si cestovanie vlakom

Aplikácia a hracie karty. To sú dva produkty, s ktorými prišla na veľtrh firma Tiscorp zo Strednej priemyselnej školy v Dubnici nad Váhom. Prvý produkt slúži na to aby ľudia, ktorí si radi zdriemnu počas cesty vlakom neprespali svoju cieľovú stanicu. Dominik Klement, jeden z členov firmy, vysvetľuje hlavnú ideu: „Naša aplikácia v reálnom čase sleduje polohu cestujúceho a vypočítava za aký čas dôjde do cieľovej stanice, to znamená, že aj keď má vlak meškanie budík sa trochu posunie, čiže užívateľ sa dlhšie vyspí.“

Ďalej vysvetľuje, že tento vynález v reálnom čase monitoruje celý stav a dokáže užívateľa zobudiť v presnú dobu. Oproti klasickému budíku je výhoda v tom, že aplikácia má o človeku viac informácií a prispôsobí sa mu. Tvorcovia nezabudli ani na zaneprázdnených ľudí, aplikácia cestujúceho upozorní pár minút pred odchodom vlaku. „Keďže niekto kráča rýchlejšie niekto pomalšie, tak aplikácia sa učí a dokáže užívateľa presnejšie upozorniť.“

Druhým produktom firmy sú sedmové karty. Tieto karty majú ale dvojaké využitie. „Môžete ich využiť aj na cvičenie, priebeh hry je taký, že keď hrá jeden človek tak iba ťahá karty a vyberá si cviky a keď to hrajú dvaja alebo skupinka tak každý si rozdelí karty podľa rovnakého počtu kusov a ten kto si vytiahne najvyššiu hodnotu karty ten začína prvý cvičiť“ vysvetľuje Lívia Schillerová z Tiscorpu.

Kreativite sa medze nekladú, dôkazom je každý z účastníkov tohto veľtrhu. Okrem vidiny prosperujúceho biznisu je hlavnou motiváciou mladých podnikateľov účasť na medzinárodnej súťaži Company of the Year 2018 v Srbsku.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Máte nápad na biznis? Takto si otestujte, či funguje

Asi to poznáte. Zobudíte sa ráno s parádnym nápadom, ktorý určite musí fungovať. Nasleduje hľadanie spôsobov, ako ho uviesť do života. Načo váhať, veď ste predsa čítali, že až trh povie, čo uspeje. Síce to platí, ale dá sa to urobiť aj s menším rizikom finančnej straty. Predtým, než nápad uvediete do života, otestujte ho.

Subscription boxes: dobré „schránkové“ podnikanie

Tak, ako sa dá predplatiť časopis, tak sa dá predplatiť aj akýkoľvek iný druh tovaru. Takzvané „subscription boxes“ sa objavili na trhu, aby nám priniesli to, po čom pištia naše srdcia. Pravidelne každý mesiac a priamo až do našich schránok. Káva, kozmetika či knihy. Stačí si vybrať...

SPECTER TAPE - revolučná inovácia, ktorá zmení svetový hokej

Sú inovatívni, skúsení a neustále hľadajú spôsoby, ako sa zdokonaliť. Dva roky vyvíjali revolučný typ hokejovej pásky, ktorá z hráčov urobí lepších hokejistov. Novodobé riešenie v podobe špeciálnej nálepky testujú profesionálni hráči z NHL a tvárou značky SPECTER TAPE je Zdeno Chára.

Máte dobrý podnikateľský nápad? Prihláste sa do Business Idea Competition 2018

Nosíte v hlave jedinečný podnikateľský nápad v oblasti potravín, zdravia, alebo materiálov? Chcete súčasne zlepšiť svoje podnikateľské schopnosti? Ak áno, zapojte sa do európskej súťaže Business Idea Competition 2018 (BIC 2018) a premeňte svoje nápady na skutočnosť.