Sťažnosti môžu pomôcť

Zamysleli ste sa nad tým, ako spracovávate sťažnosti zákazníkov? Sú vnímané ako rušivý element, ktorý treba odhodiť do kúta a zabudnúť naň alebo ako cenný zdroj spätnej väzby, ktorý Vám môže pomôcť zlepšiť sa? Odporúčame orientovať Vašu pozornosť na nasledovné body:

 

  1. Začiatočné zisťovanie faktov: Zistite, odkiaľ (a komu) prichádzajú sťažnosti do organizácie. Aké sú hlavné typy sťažností? Kde, ako a kým sú sťažnosti prešetrované? Kto rozhoduje o tom, či a ako nahradiť výrobok alebo poskytnúť nejakú formu kompenzácie?
  2. Systém: Zriaďte jednoduchý systém na prijímanie, prešetrovanie a odpovedanie na všetky zákaznícke sťažnosti.
  3. Zaznamenávanie: Vytvorte určité miesto, v ktorom sa stretnú všetky záznamy o sťažnostiach a správy o prešetrení, aby mohli byť analyzované.
  4. Analýza: Identifikujte najzávažnejšie typy sťažností – a príčiny, ktoré sa za nimi skrývajú.
  5. Opatrenie: Nechajte pracovať svoje najlepšie mozgy na odstránení príčin najzávažnejších typov sťažností. Znovu sa vyhnite útoku len na symptómy; zamerajte sa na príčiny.
  6. Výkazy: Vytvárajte periodické správy (mesačne alebo štvrťročne v súlade s typom podniku a závažnosťou problémov) o problematických oblastiach a trendoch, vrátane monitorovania zlepšení.
  7. Reakcia: Vytvorte stabilné a zákaznícky orientované reakcie na problémy až do obdobia, keď budú definitívne vyriešené.

 

Článok pokračuje pod reklamou

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Nevybavenie neoprávnenej reklamácie do 30 dní

Má spotrebiteľ právo na vrátenie kúpnej ceny v prípade nevybavenia neoprávnenej reklamácie v 30 dňovej lehote? Podľa najnovšej judikatúry nemá.

Zlepšite svoje obchodné výsledky! Jednoduchá analýza predaja, ktorú zvládne každá firma

Blížiaci sa koniec roka býva výbornou príležitosťou na vytýčenie nových vyšších cieľov. Ako v tom budúcom roku presvedčiť viac zákazníkov, vybaviť viac objednávok a zlepšiť tak vaše obchodné výsledky?

Chcete predávať viac? Zamerajte pozornosť na existujúcich zákazníkov

Nová objednávka sa väčšine podnikateľov spája so získaním nového zákazníka. Zvýšiť tržby z predaja sa však dá aj inak. Predtým, než začnete vo firme brainstormovať, ako a kde získať nových zákazníkov, všimnite si tých existujúcich.

Ako zvládnuť predaj?

Aký je recept na to, aby ste sa stali dobrým obchodníkom? Ponúkame niekoľko praxou overených rád, vďaka ktorým bude vaše podnikanie rásť.
Videonávod na zápis konečného užívateľa výhod

Ako zvládnete zápis svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky