Novinka vo virtuálnej registračnej pokladnici

Všetky virtuálne registračné pokladnice (VRP) s doterajším označením „ambulantný predaj“ sú odteraz premenované na „prenosné pokladnice“. Finančná správa vydala v uplynulých dňoch metodický pokyn, ktorým sa zrušilo používanie označenia „ambulantný predaj“. Nové označenie „prenosná pokladnica“ bude zavedené v prostredí virtuálnej registračnej pokladnice automaticky.

Keďže zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice označenie predajného miesta priamo neupravuje a VRP používaná na ambulantný predaj je tiež prenosnou pokladnicou, pristúpilo sa k zjednoteniu označenia predajného miesta. Pokiaľ daňový úrad už pridelil kód VRP a zaslal podnikateľovi prihlasovacie údaje, podnikateľ nie je povinný oznámiť daňovému úradu zmenu predajného miesta. Predajným miestom sa rozumie miesto, kde sa prijíma tržba. Nové označenie VRP „prenosná pokladnica“ bude zavedené v prostredí VRP automaticky. Metodickým pokynom zavedené jednotné označenie sa aplikuje pri nových žiadostiach o pridelenie kódu VRP.

Ak podnikateľ používa na evidenciu tržieb VRP, povinným údajom, ktorý sa uvádza v žiadosti o pridelenie kódu VRP je okrem iných aj predajné miesto, ak je odlišné od sídla právnickej osoby (PO) alebo miesta podnikania fyzickej osoby (FO). Pokiaľ bude podnikateľ používať VRP na evidenciu tržieb za poskytované služby alebo za predaný tovar na stálom predajnom mieste, v žiadosti o pridelenie kódu VRP vyznačí, že predajné miesto je totožné so sídlom právnickej osoby, resp. miestom podnikania fyzickej osoby alebo uvedie adresu stáleho predajného miesta odlišného od sídla právnickej osoby alebo miesta podnikania fyzickej osoby. Ak má podnikateľ viac stálych predajných miest a rozhodne sa pre zriadenie VRP na každom stálom predajnom mieste, požiada daňový úrad o pridelenie kódu VRP a zaslanie prihlasovacích údajov na každé stále predajné miesto.

Pokiaľ má podnikateľ rôzne predajné miesta, pri označení predajného miesta sa nebude používať „ambulantný predaj“. Ak má podnikateľ viac stálych predajných miest, na ktorých neeviduje tržbu v rovnakom čase, môže sa rozhodnúť, že budepoužívať jednu VRP na všetkých stálych predajných miestach. V tomto prípade podnikateľ požiada daňový úrad o pridelenie jedného kódu VRP; v žiadosti o pridelenie kódu VRP ako predajné miesto odlišné od sídla právnickej osoby alebo miesta podnikania fyzickej osoby uvedie „prenosná pokladnica“. Ak podnikateľ predáva tovar alebo poskytuje službu na meniacich sa predajných miestach, (napr. u zákazníka, trhoch, jarmokoch, vo vozidle taxislužby), aj v tomto prípade požiada daňový úrad o pridelenie jedného kódu VRP. V žiadosti ako predajné miesto odlišné od sídla právnickej osoby alebo od miesta podnikania fyzickej osoby vyznačí „prenosná pokladnica“.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Daniari budú kontrolovať eKasy hneď v januári. Nepripojeným podnikateľom hrozia vysoké pokuty

Len približne dva týždne zostávajú na pripojenie sa k eKase podnikateľom, ktorí ešte eKasu nemajú. Finančná správa hneď po novom roku spúšťa kontroly.

Ako opraviť či stornovať pokladničný doklad vo VRP a ORP (eKase)

Praktický návod ako postupovať pri oprave alebo storne pokladničných dokladov vyhotovených eKasou? Jednotný postup je pri používaní virtuálnej pokladnice (VRP) a líšiť sa môže pri jednotlivých online kasách (ORP).

Pokladničné doklady z eKasy môžu byť zasielané na mail

Pokladničný doklad z eKasy môže podnikateľ sprístupniť v tlačenej alebo elektronickej podobe. Je zasielanie bločkov napr. do e-mailovej schránky možnosť, či povinnosť?

Najviac nepripojených pokladníc k eKase je v pohostinstvách

V systéme eKasa je pripojených a prostredníctvom eKasy vydáva pokladničné doklady už 70 % pokladníc. Najviac zaostáva Bratislavský kraj.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky