Mobilné kancelárie na podávanie daňových priznaní

Podať daňové priznanie a nemusieť vystúpiť zo svojho auta. Mobilné kancelárie na podanie daňového priznania k dani z príjmov budú pre daňové subjekty k dispozícii na najväčšom daňovom úrade v bratislavskej Petržalke v dňoch 29. marca a 3. apríla.

Finančná správa reaguje na pozitívne ohlasy, a preto sa rozhodla pokračovať v projekte mobilných kancelárií. Možnosť takto podať daňové priznanie bude deň pred a po Veľkej noci, teda v posledné pracovné dni na podanie daňového priznania. Mobilné kancelárie budú k dispozícii vo štvrtok 29. marca v čase od 8:00 do 18:00 hod. a v utorok 3. apríla v čase od 8:00 do 19:00 hod. Toto opatrenie zavádza finančná správa aj tento rok ako vhodné riešenie dlhoročných problémov s parkovaním na najväčšom daňovom úrade na Slovensku v bratislavskej Petržalke.

Aj v tomto roku budú dve mobilné kancelárie pristavené na parkovisku vedľa daňového úradu a budú slúžiť na odovzdávanie dokumentov bez doplňujúcich otázok. Klienti, ktorí využijú tento spôsob, prinesú daňové priznanie, resp. oznámenie o odklade, odovzdajú dokumenty v mobilnej kancelárii, prevezmú si potvrdenie a odídu autom plynulo z parkoviska. Prípadné otázky je vždy potrebné riešiť na daňovom úrade.

„Každoročne sa nám rozširuje počet elektronicky komunikujúcich klientov, keďže elektronická komunikácia je stále prioritou finančnej správy. Papierovo však stále podávajú priznania fyzické osoby. Čísla z minulého roku ukazujú, že možnosť podať daňové priznanie v mobilnej kancelárii využili v 80 % prípadov práve fyzické osoby – z celkového počtu 2 033 daňovníkov. Som preto presvedčený, že v našom úspešnom projekte sa ešte tento rok oplatí pokračovať,“ povedal prezident finančnej správy František Imrecze.

Finančná správa na projekte spolupracuje aj s Krajským dopravným inšpektorátom, ktorého príslušníci budú riadiť dopravu v okolí daňového úradu. Parkoviská dali finančnej správe k dispozícii majitelia spoločnosti Real Prim, s.r.o. Na mieste budú tiež mobilné dopravné značky Národnej diaľničnej spoločnosti, ktoré budú navigovať záujemcov o tento typ služby. Projekt mobilných kancelárií spojil všetkých zúčastnených, aby uľahčil klientom finančnej správy podávanie daňových priznaní pre problémy s parkovaním.

Finančná správa okrem toho pripravuje aj v iných mestách rozšírenie možností preberania daňových priznaní aj na iných miestach ako len na organizačných zložkách daňových úradov. Kompletný zoznam dodatočných miest, v ktorých sa budú dať podať daňové priznania, zverejní finančná správa už v najbližších dňoch.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Pracovné oblečenie ako daňový výdavok

Kedy je možné pracovné oblečenie uznať ako daňový výdavok? Môžu si konatelia kúpiť oblek a zahrnúť ho do svojich daňových výdavkov?

Zaraďovanie majetku do odpisových skupín v roku 2022

Aký majetok je možné odpisovať? Od čoho závisí výška daňového odpisu majetku a aké odpisové skupiny či metódy odpisovania sú platné v roku 2022?

Zdaňovanie náhrady za používanie vlastného náradia: praktické príklady

Ako postupovať pri kalkulácii náhrady a kedy ide o daňový výdavok zamestnávateľa? Ako je to v prípade náhrady pri používaní náradia od zamestnávateľa na výkon domáckej práce či ako je to v prípade paušalizovania náhrady?

Nepeňažný príjem zamestnanca oslobodený do 500 eur od 1.1.2022

Kedy je možné uplatniť oslobodenie nepeňažného príjmu (benefitu) zamestnanca do výšky 500 eur od 1.1.2022? A naopak, na aké účely túto sumu oslobodenia využiť nemožno?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky