Jana Petkaničová

Jana Petkaničová

Absolventka študijného odboru Aplikovaná matematika na STU v Bratislave. Medzi jej záujmy patrí okrem matematiky aj politika, ekonómia a ekológia. Momentálne pôsobí v Amsterdame, kde pracuje ako konzultant pre technológiu blockchain a kryptomeny, klientmi sú finančné inštitúcie, právnické kancelárie, poisťovne, štát a komerčné spoločnosti rôzneho druhu. Tiež podniká v oblasti organizovania podujatí venovanej tejto technológii. V jej sieti kontaktov sa nachádzajú mnohí svetoví odborníci pre túto technológiu, s ktorými úzko spolupracuje. Rada cestuje, číta a stále hľadá spôsob, akým môže zlepšiť svet okolo seba.


Rok 2018 z perspektívy blockchain konzultantky v Holandsku

Tento článok nebude veľmi vecný, pretože o názoroch, emóciách a trendoch v nových technológiách sa nedá písať objektívne.

Využitie blockchainu

Aké sú potenciálne oblasti využitia blockchainu – technológie, ktorá môže zmeniť svet viac ako kedysi internet.

Prečo je blockchain zaujímavá technológia a ktoré sú jej kľúčové vlastnosti?

Potenciál technológie blockchain pochopíte, ak spoznáte jej kľúčové vlastnosti.

Aký je rozdiel medzi kryptomenou a blockchainom?

Prinášame základné informácie o kryptomenách, ich používaní, ale aj mýtoch, ktoré ich sprevádzajú.

Nestihli ste Internet? Blockchain ponúka druhú šancu

Ak vás revolúcia zvaná Internet zachytila neskoro alebo mysleli ste si, že technologická zmena takého rozsahu, ako bol Internet, už nenastane – čítajte ďalej, lebo je tu blockchain, aby vás presvedčil o opaku.

Zľavy a ich využitie v podnikaní

V posledných rokoch aj na Slovensku zaznamenávame nárast používania zľavových kupónov. Existuje množstvo internetových portálov, ktoré ponúkajú zľavy na rôzny tovar alebo služby, ale zľavu ako nástroj konkurenčného boja často využívajú aj maloobchodné prevádzky v rámci svojich vernostných systémov.

Ako správne vyhodnotiť podnikateľský nápad/príležitosť?

V dnešnom článku si objasníme, čo všetko je potrebné brať do úvahy pri vyhodnocovaní atraktívnosti podnikateľského nápadu / podnikateľskej príležitosti, po tom, čo sme ho identifikovali. Proces zmeny nápadu na podnikateľskú príležitosť možno prirovnať k hľadaniu zlatých zrniek. Štatistiky dokazujú, že v každej fáze sa redukuje počet príležitostí natoľko, že z pôvodnej množiny do fázy konečného produktu dozrie len nepatrné percento nápadov.

11 krokov od nápadu k podnikaniu

Veľa dôležitých vecí v živote prichádza spontánne a neplánovane, dokonca aj pri čítaní mnohých podnikateľských „success stories“ môžete nadobudnúť pocit, že podnikateľský úspech prišiel náhodne. Avšak nie je tomu celkom tak, ak sa bavíme o šťastí či náhode, tak táto asi najčastejšie zohráva svoju úlohu najmä pri prvom kroku, ktorým je dobrý podnikateľský nápad. Na úspešný rozbeh podnikania je potrebné zvládnuť minimálne ďalších desať krokov, ktoré už nie sú dielom šťasteny, ale skôr poctivou, cieľavedomou prácou. V nasledovnom článku sme teda zhrnuli akýsi všeobecný postup, ktorým sa možno riadiť pri rozbiehaní akéhokoľvek biznisu.