Expanzia na domácom a zahraničnom trhu - čo funguje a čo nie?

Expanzia na domácom a zahraničnom trhu - čo funguje a čo nie?

Ako rástli známe firmy na Slovensku? V čom sa im darilo a kde sa popálili?

Začiatok podnikania nebýva nikdy jednoduchý, avšak trh neustále láka nových a nových podnikateľov. Napriek vysokým cieľom a ideálom je osud mnohých novovzniknutých firiem vopred spečatený, najmä kvôli nepripravenosti ich tvorcov. Štvrtých narodenín sa nedožije na Slovensku viac ako polovica podnikov (v r.2010 predstavovala miera prežitia podnikov po 3 rokoch od vzniku na Slovensku 41,7%), čo radí Slovensko na posledné priečky v rámci EÚ. Aby sa tieto firmy na trhu udržali, vytvorili si dobré meno a stabilnú pozíciu, vyžaduje to veľa úsilia i správnych rozhodnutí. Združenie mladých podnikateľov Slovenska, v rámci projektu Klub riadenia, pripravuje panelovú diskusiu s úspešnými podnikateľmi. Ide o osobnosti z rôznych odvetví, veľkostí firiem a jedinečným príbehom a skúsenosťami, o ktoré sa radi s účastníkmi diskusie podelia.

Pod taktovkou moderátora a biznis kouča Ruda Lukačku, prídu na rad témy, zamerané na otázky možnosti predaja na Slovensku i za hranicami, analýzu spotrebiteľského prostredia, budovanie loajality zákazníkov, odmeňovanie, motiváciu, ale i budovanie obchodnej siete.

Hosťami diskusie budú ľudia, ktorí svoje firmy budovali sami až po spoločnosti s desiatkami zamestnancov. Účastníci diskusie budú mať možnosť vypočuť si ich skúsenosti, názory a osobne sa s nimi zoznámiť.

Pozvanie do Klubu riadenia prijali nasledovní diskutéri:

  • Jozef Šovčík, zakladateľ softwarovej spoločnosti VISICOM, z ktorej sa stala globálna firma so zákazníkmi z 35 krajín na 5 kontinentoch. Jozef je technologický nadšenec, vyštudovaný informatik, ktorý v súčasnosti hľadá nové výzvy a zaujímavé projekty.
  • Peter Divinec, KELLYS BICYCLES s.r.o. Už viac ako 20 rokov predáva a výraba bicykle vlastnej značky do viac ako 30 štátov sveta. V podnikaní radí používať hlavne zdravý sedliacky rozum.
  • Peter Zálešák, vybudoval najväčšiu maloobchodnú sieť so spotrebnou elektronikou na Slovensku NAY a.s. Firma má za sebou aj život s investorom, v súčasnosti chce aktívne rásť aj mimo Slovenska.
  • Zdenko Hoschek, spoluzakladateľ najväčšieho zľavového portálu na Slovensku ZlavaDna.sk. Jeho firma expandovala do Českej republiky, pričom zistil čo funguje a čo nie.

Vo väčšine prípadov úspešných podnikateľov, ktorí založili prosperujúce podniky, sú hnacím motorom ich úspechu ambície a výnimočnosť ich osobností. Najbližšie bezplatné podujatie Klubu riadenia bude organizované Združením mladých podnikateľov Slovenska dňa 15.10.2014 v Bratislave. Bližšie info na www.zmps.sk.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Startup Sharks pomáha firmám preraziť v zahraničí

Ako v praxi funguje podporný program, ktorý využívajú stovky slovenských startupov? Slovak Business Agency podporuje v rámci iniciatívy Startup Sharks pestrú škálu inovatívnych projektov. Vyrásť pomohli výrobcovi displayov aj ručne vyrábaných prírodných sviečok.

6 kľúčových výziev podnikania v maloobchode - ako sa s nimi vysporiadať?

Výziev, ktorým majiteľ maloobchodnej predajne každodenne čelí, je obrovské množstvo. Ktoré netreba podceňovať a ako ich úspešne zvládnuť?

Aké výhody má podnikanie v aliancii a pre koho je určené

Podnikatelia v maloobchode s potravinami majú na výber – môžu podnikať sami, alebo v alinacii - s partnerom, ktorý im poskytne odborné poradenstvo aj zaujímavé výhody. Ako sa rozhodnúť?

Ako začať podnikať v maloobchode a nebyť pri tom sám

Malé predajne potravín v blízkosti bydliska sú opäť „v kurze“. Ako sa pustiť do vlastného podnikania v maloobchode a zároveň mať po boku silného partnera?