Ako platiť správne poplatky na finančnej správe?

Do konca roka 2014 môžu občania na daňových a colných úradoch používať tak papierové kolkové známky ako aj Potvrdenia pre evidenciu poplatku. Na úradoch finančnej správy nebudú umiestnené samoobslužné platobné terminály (kiosky), no občania budú môcť využiť kiosky umiestnené na úradoch Ministerstva vnútra SR (MVSR) v blízkosti daňových a colných úradov.

Z dôvodu plynulého prechodu od platenia správnych poplatkov formou papierových kolkových známok na nový platobný systém E-KOLOK, zaviedla Slovenská pošta aj možnosť úhrady správnych poplatkov na pobočkách (zoznam nájdete na http://www.posta.sk/sluzby/platobny-system-e-kolok). Po zaplatení potrebnej sumy občanovi či podnikateľovi vydajú „Potvrdenie pre evidenciu poplatku“, a to v nominálnej hodnote: 0,50 €, 1 €, 3 €, 5 €, 10 €, 20 €, 50 €, 100 . Predloženie „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na úhradu správneho poplatku za úkony a konania správnych orgánov na finančnej správe akceptujeme.

E-Kolok, ktorý je dnes možné kúpiť na iných úradoch prostredníctvom kioskov (napr. na polícii), nie je možné použiť na úhradu správneho poplatku za úkony a konania orgánov finančnej správy.

Z dôvodu zvýšenia komfortu verejnosti počas decembra 2014 budú na vybraných kioskoch umiestnených na úradoch MVSR v blízkosti sídiel daňových a colných úradov aktivované vybrané služby daňových a colných úradov. Občania takouto formou budú môcť uhradiť najpoužívanejšie poplatky finančnej správy aj na týchto kioskoch a následne eKolok využiť pri požadovanom úkone alebo konaní orgánov finančnej správy.

Správne poplatky je tiež možné uhradiť poštovým poukazom či bankovým prevodom. Platobné inštrukcie pre tento typ úhrady nájdete na https://www.financnasprava.sk .

Zoznam kioskov a služieb, ktoré je možné na nich uhradiť bude po ich sprístupnení zverejnený na stránke www.financnasprava.sk. Tieto ako aj ďalšie informácie nájdu občania či podnikatelia na Info linke prevádzkovateľa, č. 18 666, na www.elektronickekolky.sk alebo na mailovej adrese [email protected]

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Prihlasovanie do e-Služieb Sociálnej poisťovne sa mení, GRID karty budú končiť

Sociálna poisťovňa odporúča klientom, ktorí sa prihlasujú do jej e-Služieb s GRID kartou, aby si aktivovali nový prístup. Klienti sa už budú prihlasovať len mobilom alebo občianskym preukazom.

Výpadok eKasy a povinnosti podnikateľa: ako evidovať tržby?

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému eKasa. Ako v takom prípade postupovať?

Elektronická komunikácia s daňovým úradom od júla 2021

Od júla 2021 nastala zmena v registrácii a prihlasovaní na elektronickú komunikáciu s daňovým úradom. Aké sú možnosti komunikácie v súčasnosti?

Elektronická komunikácia s daňovým úradom: zasielať podnety e-mailom nestačí

Daňové úrady dostávajú mnohé podania od klientov finančnej správy do emailových schránok. Nie všetky však môžu akceptovať. Ktorých žiadostí sa to týka a ako s daňovým úradom komunikovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky