Ako platiť správne poplatky na finančnej správe?

Do konca roka 2014 môžu občania na daňových a colných úradoch používať tak papierové kolkové známky ako aj Potvrdenia pre evidenciu poplatku. Na úradoch finančnej správy nebudú umiestnené samoobslužné platobné terminály (kiosky), no občania budú môcť využiť kiosky umiestnené na úradoch Ministerstva vnútra SR (MVSR) v blízkosti daňových a colných úradov.

Z dôvodu plynulého prechodu od platenia správnych poplatkov formou papierových kolkových známok na nový platobný systém E-KOLOK, zaviedla Slovenská pošta aj možnosť úhrady správnych poplatkov na pobočkách (zoznam nájdete na http://www.posta.sk/sluzby/platobny-system-e-kolok). Po zaplatení potrebnej sumy občanovi či podnikateľovi vydajú „Potvrdenie pre evidenciu poplatku“, a to v nominálnej hodnote: 0,50 €, 1 €, 3 €, 5 €, 10 €, 20 €, 50 €, 100 . Predloženie „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na úhradu správneho poplatku za úkony a konania správnych orgánov na finančnej správe akceptujeme.

E-Kolok, ktorý je dnes možné kúpiť na iných úradoch prostredníctvom kioskov (napr. na polícii), nie je možné použiť na úhradu správneho poplatku za úkony a konania orgánov finančnej správy.

Z dôvodu zvýšenia komfortu verejnosti počas decembra 2014 budú na vybraných kioskoch umiestnených na úradoch MVSR v blízkosti sídiel daňových a colných úradov aktivované vybrané služby daňových a colných úradov. Občania takouto formou budú môcť uhradiť najpoužívanejšie poplatky finančnej správy aj na týchto kioskoch a následne eKolok využiť pri požadovanom úkone alebo konaní orgánov finančnej správy.

Správne poplatky je tiež možné uhradiť poštovým poukazom či bankovým prevodom. Platobné inštrukcie pre tento typ úhrady nájdete na https://www.financnasprava.sk .

Zoznam kioskov a služieb, ktoré je možné na nich uhradiť bude po ich sprístupnení zverejnený na stránke www.financnasprava.sk. Tieto ako aj ďalšie informácie nájdu občania či podnikatelia na Info linke prevádzkovateľa, č. 18 666, na www.elektronickekolky.sk alebo na mailovej adrese [email protected]

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Registrácia daňového subjektu a pridelenie DIČ od 1.1.2023

Od 1. januára 2023 funguje zjednodušená registrácia a pridelenie daňového identifikačného čísla (DIČ) pre osoby zapísané v živnostenskom registri a obchodnom registri.

Uznané spôsoby autorizácie od 1.1.2023: alternatíva pre e-podpis

Kto nestihol vymeniť občiansky preukaz pre končiacu platnosť certifikátov na e-podpis, môže niektoré úkony naďalej vybavovať elektronicky. Ktoré to sú a kedy je akceptovaný iba KEP?

Výmena občianskeho preukazu a nahlásenie zmeny v obchodnom registri

Kto musí nahlásiť nové číslo dokladu totožnosti do obchodného registra, ako postupovať, do kedy to treba stihnúť a na čo dať pozor, radí advokát Tomáš Vavro.

E-faktúra – o čo ide a kedy sa má spustiť?

Čo prinesie nový systém e-faktúra, na koho by sa mal vzťahovať a kedy sa plánuje zaviesť v praxi? Ministerstvo financií hovorí o výhodách jeho zavedenia, podnikatelia upozorňujú na novú byrokratickú záťaž.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky