Ako platiť správne poplatky na finančnej správe?

Do konca roka 2014 môžu občania na daňových a colných úradoch používať tak papierové kolkové známky ako aj Potvrdenia pre evidenciu poplatku. Na úradoch finančnej správy nebudú umiestnené samoobslužné platobné terminály (kiosky), no občania budú môcť využiť kiosky umiestnené na úradoch Ministerstva vnútra SR (MVSR) v blízkosti daňových a colných úradov.

Z dôvodu plynulého prechodu od platenia správnych poplatkov formou papierových kolkových známok na nový platobný systém E-KOLOK, zaviedla Slovenská pošta aj možnosť úhrady správnych poplatkov na pobočkách (zoznam nájdete na http://www.posta.sk/sluzby/platobny-system-e-kolok). Po zaplatení potrebnej sumy občanovi či podnikateľovi vydajú „Potvrdenie pre evidenciu poplatku“, a to v nominálnej hodnote: 0,50 €, 1 €, 3 €, 5 €, 10 €, 20 €, 50 €, 100 . Predloženie „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na úhradu správneho poplatku za úkony a konania správnych orgánov na finančnej správe akceptujeme.

E-Kolok, ktorý je dnes možné kúpiť na iných úradoch prostredníctvom kioskov (napr. na polícii), nie je možné použiť na úhradu správneho poplatku za úkony a konania orgánov finančnej správy.

Z dôvodu zvýšenia komfortu verejnosti počas decembra 2014 budú na vybraných kioskoch umiestnených na úradoch MVSR v blízkosti sídiel daňových a colných úradov aktivované vybrané služby daňových a colných úradov. Občania takouto formou budú môcť uhradiť najpoužívanejšie poplatky finančnej správy aj na týchto kioskoch a následne eKolok využiť pri požadovanom úkone alebo konaní orgánov finančnej správy.

Správne poplatky je tiež možné uhradiť poštovým poukazom či bankovým prevodom. Platobné inštrukcie pre tento typ úhrady nájdete na https://www.financnasprava.sk .

Zoznam kioskov a služieb, ktoré je možné na nich uhradiť bude po ich sprístupnení zverejnený na stránke www.financnasprava.sk. Tieto ako aj ďalšie informácie nájdu občania či podnikatelia na Info linke prevádzkovateľa, č. 18 666, na www.elektronickekolky.sk alebo na mailovej adrese [email protected]

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Výmena informácií o podnikajúcich na elektronických platformách od 1. 1. 2023

Informáciami o podnikajúcich na elektronických platformách na účel daní budú príslušné orgány disponovať automaticky. Cieľom je zabrániť daňovým únikom. Akým spôsobom sa bude medzinárodná výmena informácií realizovať?

Aké mzdové dokumenty možno zasielať zamestnancom elektronicky?

Niektoré dokumenty medzi zamestnancom a zamestnávateľom je možné zasielať elektronicky. O ktoré ide, čo je pre to potrebné urobiť a pri ktorých dokumentoch to možné nie je?

Optimalizácia kontaktných miest daňových úradov – zmeny od 1.12.2022

Elektronická komunikácia, pokles počtu spravovaných subjektov či menšia návštevnosť, viedli finančnú správu k prehodnoteniu fungovania kontaktných miest daňových úradov. K 1.12.2022 plánuje zmeny.

Výmena občianskeho preukazu čaká mnohých podnikateľov: platnosť certifikátov končí

Certifikáty pre e-podpis niektorým držiteľom občianskych preukazov skončia 31.12.2022. Je preto potrebné vybaviť si nové doklady. Koho sa to týka a ako postupovať?
Videonávod podania návrhu na zápis údajov do obchodného registra

Ako zvládnete zápis do 30.9.2022 svojpomocne krok po kroku.

Zistiť viac
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky