Ako platiť správne poplatky na finančnej správe?

Do konca roka 2014 môžu občania na daňových a colných úradoch používať tak papierové kolkové známky ako aj Potvrdenia pre evidenciu poplatku. Na úradoch finančnej správy nebudú umiestnené samoobslužné platobné terminály (kiosky), no občania budú môcť využiť kiosky umiestnené na úradoch Ministerstva vnútra SR (MVSR) v blízkosti daňových a colných úradov.

Z dôvodu plynulého prechodu od platenia správnych poplatkov formou papierových kolkových známok na nový platobný systém E-KOLOK, zaviedla Slovenská pošta aj možnosť úhrady správnych poplatkov na pobočkách (zoznam nájdete na http://www.posta.sk/sluzby/platobny-system-e-kolok). Po zaplatení potrebnej sumy občanovi či podnikateľovi vydajú „Potvrdenie pre evidenciu poplatku“, a to v nominálnej hodnote: 0,50 €, 1 €, 3 €, 5 €, 10 €, 20 €, 50 €, 100 . Predloženie „Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na úhradu správneho poplatku za úkony a konania správnych orgánov na finančnej správe akceptujeme.

E-Kolok, ktorý je dnes možné kúpiť na iných úradoch prostredníctvom kioskov (napr. na polícii), nie je možné použiť na úhradu správneho poplatku za úkony a konania orgánov finančnej správy.

Z dôvodu zvýšenia komfortu verejnosti počas decembra 2014 budú na vybraných kioskoch umiestnených na úradoch MVSR v blízkosti sídiel daňových a colných úradov aktivované vybrané služby daňových a colných úradov. Občania takouto formou budú môcť uhradiť najpoužívanejšie poplatky finančnej správy aj na týchto kioskoch a následne eKolok využiť pri požadovanom úkone alebo konaní orgánov finančnej správy.

Správne poplatky je tiež možné uhradiť poštovým poukazom či bankovým prevodom. Platobné inštrukcie pre tento typ úhrady nájdete na https://www.financnasprava.sk .

Zoznam kioskov a služieb, ktoré je možné na nich uhradiť bude po ich sprístupnení zverejnený na stránke www.financnasprava.sk. Tieto ako aj ďalšie informácie nájdu občania či podnikatelia na Info linke prevádzkovateľa, č. 18 666, na www.elektronickekolky.sk alebo na mailovej adrese [email protected].

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Index daňovej spoľahlivosti: podnikatelia volajú po výraznejších benefitoch

Aj firmy dostávajú od štátu „vysvedčenia“. Najlepší však čakajú, kedy to pocítia v praxi. Čo by podnikateľov motivovalo viac a prečo má zlepšenie systému zmysel aj pre štát?

Zmeny v Elektronickom účte poistenca (EUP): pribudli nové funkcie

Platobná brána pre úhradu poistného a nedoplatkov, stav konania o dôchodkovej dávke aj informatívna suma dávky v nezamestnanosti – ako novinky v EUP fungujú v praxi a ako si prístup aktivovať?

Doklady v mobile: postup, využitie a bezpečnosť

Ako dostať občiansky a vodičský preukaz do mobilu a možno digitálnymi dokladmi podpisovať elektronické dokumenty? Čo robiť pri strate zariadenia a na čo myslieť z hľadiska bezpečnosti?

E-faktúra od roku 2027

Zavedenie systému e-faktúra v SR prinesie zásadné zmeny pre podnikateľov. Koho sa povinnosť elektronickej fakturácie má týkať, aké výhody a nevýhody prináša a ako by to malo fungovať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky