Registrácia v Mini one stop shop

Poskytovatelia vybraných služieb zadefinovaných novelou zákona o DPH – elektronických, telekomunikačných služieb a služieb rozhlasového a televízneho vysielania, ktorí sa rozhodli využiť systém MOSS – Mini One Stop Shop, teda jednotné kontaktné miesto, sa už môžu registrovať cez portál finančnej správy.

Registrácia v MOSS síce nie je povinná, ale podnikatelia, ktorý sa ho rozhodnú využívať, sa vyhnú registrácii a plateniu dane v každom štáte kde ich služby spotrebuje koncový používateľ. Budú podávať jedno daňové priznanie a platiť daň len v jednom štáte za všetky dodané služby v rámci celej EÚ.

Aplikácia pre systém MOSS je dostupná cez Portál finančnej správy akémukoľvek používateľovi autorizovaných elektronických služieb, ktorý má oprávnenie konať v mene daňového subjektu .

Pred prvým použitím aplikácie MOSS je potrebné splniť nasledovné podmienky:

  1. registrácia používateľa na Portáli finančnej správy SR vyplnením registračného formulára základnými identifikačnými, autentifikačnými a kontaktnými údajmi o oprávnenej osobe
  2. autorizácia používateľa preukázaním oprávnenia konať v mene daňového subjektu
  3. obstaranie zaručeného elektronického podpisu a jeho priradenie do profilu autorizovaného používateľa Portálu finančnej správy SR, alebo uzavretie dohody.

Postup registrácie v Mini one stop shop (MOSS)

Subjekt sa prihlási štandardným spôsobom do svojej internetovej zóny cez identifikátor a heslo. Aplikácia ho vyzve vybrať si subjekt, za ktorý chce vypísať žiadosť. V osobnej internetovej zóne mu pribudne do autorizovaných služieb záložka MOSS. Po kliknutí na ňu, ho presmeruje mimo portál finančnej správy do aplikácie MOSS. Na jej základnej stránke si skontroluje automaticky dotiahnuté DIČ za ktoré chce podávať a zvolí možnosť podania cez zaručený elektornický podpis (ZEP) alebo elektronickú značku – dohodu. Následne si na ľavom navigačnom paneli si vyberie mini 1 stop shop a presmeruje ho do registračného formulára. Tam vyplní všetky povinné polia označené hviezdičkou V opačnom prípade mu formulár neodošle. Počas vypĺňania si kedykoľvek môže žiadosť uložiť na 36 hodín. Keď je formulár v poriadku, klikne podať. Systém to umožní len pri správne vyplnenom formulári. Kliknutím na tlačidlo podať sa aktivujú všetky kontroly, ktoré formulár obsahuje a v prípade chybného vyplnenia napríklad e- mailovej adresy, alebo IBAN vybehnú chybové hlášky. Až po ich oprave systém umožní podanie.

O výsledku registračného procesu, či bude schválený alebo žiadosť zamietnutá, príde informačný e- mail. Ak subjekt zistí, že napísal nesprávne údaje, môže si podať aj žiadosť o zmenu registrácie. Každá registráciu bude platná až od 1.1.2015. Kompletnú príručku ako používať aplikáciu MOSS nájdete na www.financnasprava.sk

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


E-faktúra od roku 2027

Zavedenie systému e-faktúra v SR prinesie zásadné zmeny pre podnikateľov. Koho sa povinnosť elektronickej fakturácie má týkať, aké výhody a nevýhody prináša a ako by to malo fungovať?

Uplatňovanie DPH v gastre a hotelierstve v praxi

Ako správne určiť sadzbu DPH v gastro prevádzkach po zmenách od roku 2025? Odborníčka na konkrétnych príkladoch vysvetľuje, ako postupovať, čo sú rozhodujúce kritériá a na čo dať pozor.

Sadzby DPH pri kombinovaných plneniach: ako predísť chybám?

Akú DPH od roku 2025 uplatniť pri obedovom menu s nápojom, ubytovaní s wellnessom či na dopravu objednanej knihy? Rady a tipy daňovej poradkyne Márie Samekovej.

Finančný lízing a odpočet DPH od 1.1.2025

Finančný lízing sa už nepovažuje za dodanie služby, ale tovaru. Ako sa mení daňový režim napr. pri prenájme auta, čo to znamená pre firmy a na čo dať pozor pri uzatváraní zmluvy?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky