Spoznajte startup Giglet, ktorý chce prepísať festivalovú históriu

Spoznajte startup Giglet, ktorý chce prepísať festivalovú históriu
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

S festivalovou novinkou v podobe interaktívneho smart náramku paradoxne prichádza človek, ktorý festivaly nemá v zozname svojich letných zážitkov.

Viete si predstaviť, že papierový festivalový náramok bude možno už čoskoro minulosťou? Nahradiť ho má elektronický smart náramok navrhnutý špeciálne na festivaly, ktorým dokážete pohodlne zaplatiť kúpené pivo, vyhľadať svojich kamarátov alebo zistiť, kde sa nachádza váš stan či auto. Náramok vás navyše pípnutím upozorní, keď sa bude blížiť koncert vášho obľúbeného interpreta a v prípade potreby ním dokážete dokonca privolať prvú pomoc.

Startup Giglet jeho autori oficiálne predstavili na 4. ročníku košického Startup Weekendu. V papierovom náramku, ktorý sa používa ako vstupenka na festivaly, videli veľký nevyužitý potenciál. „Náramok Giglet chceme prostredníctvom technológie bluetooth prepojiť s mobilným telefónom, ktorý bude zároveň zobrazovacím nástrojom mapy či programu festivalu. Giglet svojho majiteľa vždy prostredníctvom zvukového alebo svetelného signálu upozorní, keď sa udeje niečo nové. Napr. keď sa bude blížiť koncert obľúbenej kapely alebo aj keď vám bude niekto volať, no kvôli hlasnej hudbe zvonenie nebudete počuť. Pomocou zabudovaného GPS lokalizátora pomôže nájsť stan či stratených kamarátov,“ prezrádza niečo viac o plánovanej festivalovej novinke Ján Kuba. 

Náramok chcú jeho autori dizajnovo špecifikovať pre konkrétne festivaly, aby zároveň slúžil ako suvenír alebo pamiatka na festival. Hlavnou myšlienkou Giglet-u je organizátorom uľahčiť niektoré úkony ako napr. platenie za nákupy počas festivalu a jeho účastníkom umocniť zážitok a spraviť ho o niečo komfortnejším. Hoci podobné náramky sa už na trhu objavujú, podľa Jána Kubu žiadny z nich neponúka taký komplexný balíček služieb a funkcií ako Giglet. Ten skupinka stojaca za nápadom Giglet vytvorila na základe prieskumu požiadaviek organizátorov a účastníkov festivalov. „Bonusom k už spomenutej funkcionalite bude štatistika pre účastníka festivalu, ktorému kvantifikuje napr. počet vypitých pív, množstvo utratených peňazí a podobne. Usporiadateľovi festivalu bude vedieť ponúknuť hodnotné dáta, napr. o predajnej výkonnosti jednotlivých stánkov, čo môže organizátorovi pomôcť lepšie nastaviť niektoré procesy,“ podrobne prezrádza plány so startupom Giglet jeden z jeho inventorov.

Náramok by mal návštevník festivalu dostať štandardne pri vstupe do areálu, stiahnuť si príslušnú aplikáciu a naplno si užívať jeho výhod. „Giglet má potenciál vyriešiť viacero komplikovaných situácií, ktoré sa kvôli veľkému množstvu ľudí na festivale stávajú. Môže byť kľúčom k riešeniu dlhých zástupov ľudí čakajúcich či už na občerstvenie, ktoré urýchli bezhotovostnou platbou, alebo napr. aj na toalety. Vďaka šikovnej technológii by mal náramok vedieť informovať, kde sa nachádza najbližšie voľné WC,“ informuje ďalej Ján.

Záujemcovia prichádzajú skôr ako produkt

So svojim nápadom chce tím startupistov preraziť aj za hranice Slovenska a zamerať sa aj na iné, ako len hudobné festivaly. Prvým krokom k úspechu je však momentálne konštrukčné riešenie náramku, na ktorom skupina aktuálne pracuje, jeho následný vývoj a predaj organizátorom festivalov. Hoci náramok čaká na zhotovenie svojho celkom prvého prototypu, už si našiel svojho prvého záujemcu. Je ním Miroslav Tásler, spoluzakladateľ skupiny IMTsmile a zakladateľ Dobrého festivalu.  „Náš náramok ho zaujal a chcel o ňom vedieť viac. Zisťoval, či ho vieme dodať ešte tento rok. Musel som mu bohužiaľ vysvetliť, že na zhotovení náramku a uvedení do predaja sa ešte pracuje,“ ukončuje.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Veronika Rezáková
Veronika Rezáková

Som trochu workoholik s vášňou pre letné dovolenky, kvalitnú literatúru a dobré víno. Ako štúdiom poznačený slovenčinár som profesijné, ale aj osobné naplnenie našla v hre so slovami, kladením pestrých informácií na papier a ich šírení medzi ľudí. Stále sa učím a veľa sa pýtam. Zvedavosť mi pomáha pri písaní biznis príbehov, tlačových správ či marketingových textov. Základom rýchlych prstov na klávesnici sú aspoň 2 šálky kávy denne, pozitívni ľudia v mojom okolí a pohyb v prírode.


Podpora startupov a rozbeh podnikania očami odborníčky

Čo (ne)robiť pri prezentácii nápadu pred investormi, v čom je rozdiel medzi startupmi v zahraničí a na Slovensku a ako im pomáha inkubátor, prezradila odborníčka Henrieta Dunne.

Príležitosť pre startupy preraziť v Kórei a získať 300 tisíc eur

K-Startup Grand Challenge je akceleračný program pre startupy s globálnym potenciálom. Kto sa môže prihlásiť, dokedy prebieha registrácia a čo všetko môžu vybraté tímy získať?

Riaditeľ UVP TECHNICOM: ako prezentovať startup na súťaži či pred investorom

František Jakab radí, na čo dať pozor pri prezentovaní inovatívneho nápadu na súťaži a približuje, kto a ako môže využiť tzv. inkubátor či s čím pomáhajú experti z Technickej univerzity v Košiciach.

Aplikácia Sphere.Me z dielne mladého Slováka zaujala spoločnosť Twitter

Tomáš Halgaš je jedným z prvých Slovákov, ktorému sa podarilo svoju startupovú ideu rozvinúť a predať veľkej technologickej firme. Čo pre projekt a jeho tím znamená taký zásadný krok?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky