Potvrdenia o nedoplatkoch na dani už netreba. Úrady si ich vyhľadajú sami

Od decembra 2019 už fyzické a právnické osoby nemusia žiadať úrady finančnej správy o potvrdenie o nedoplatkoch. Finančná správa sa pridala k štátnym inštitúciám, ktoré sa snažia znižovať byrokratickú záťaž pre podnikateľov a občanov.

Potvrdenie o nedoplatkoch voči finančnej správe od decembra 2019 

Fyzické a právnické osoby od decembra 2019 nemusia sami iným štátnym/verejným inštitúciám predkladať potvrdenie, že nemajú nedoplatky voči finančnej správe (daňovým a colným úradom). Potvrdenie o nedoplatkoch – daňových, colných, daňových a colných – si ostatné orgány verejnej a štátnej správy preveria sami prostredníctvom portálu OverSi.gov.sk.

Nevyžadovanie potvrdení o nedoplatkoch na dani ušetrí podnikateľom čas aj peniaze

Len za prvé decembrové dni táto novinka uľahčila život už viac ako 30 fyzickým a právnickým osobám, ktoré by museli predložiť inej štátnej/verejnej inštitúcii potvrdenie o nedoplatkoch voči finančnej správe.

Vlani vydali daniari vyše 40-tisíc potvrdení o nedoplatkoch

Toto opatrenie uľahčí vybavovanie si svojich povinností všetkým fyzickým a právnickým osobám. Len za minulý rok vydala napríklad finančná správa viac ako 44 000 potvrdení o nedoplatkoch. Od decembra už tieto informácie poskytuje automaticky pre všetky štátne/verejné inštitúcie. 

Našli ste chybu či nepresnosť v texte? Dajte nám o tom vedieť.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Stravné (diéty) od 1.12.2025

Od 1. decembra 2025 sa opäť zvyšujú sumy stravného pri tuzemských pracovných cestách. Suma diét ovplyvní aj ďalšie veličiny – nároky zamestnancov či daňové výdavky zamestnávateľov a SZČO.

„Zrušenie“ sviatkov a zákazu maloobchodného predaja od 1.11.2025

Menej dní pracovného pokoja, viac otvorených obchodov počas sviatkov. Čo sa mení od novembra 2025 a ktoré sviatky budú v roku 2026 zrušené? Ako reagujú firmy a čo zmena v praxi prinesie?

Povinné bezhotovostné platby a platby cez QR kód od 1.3.2026

Obchodníci budú musieť od marca 2026 svojím zákazníkom umožniť bezhotovostnú platbu. Ak nemajú terminál, môžu zaviesť platby cez QR kód. Ako to bude fungovať a ako postupovať?

Reklamácia/vrátenie kúpeného použitého tovaru: e-shop vs bazár

Kto nesie zodpovednosť za vady pri kúpe použitého výrobku, ako sa môže kupujúci domáhať svojich práv a v čom je rozdiel, ak nakupuje od podnikateľa a ak od fyzickej osoby cez inzerát?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky