Viacerí z nás vedia, aká problematická a náročná je kontrola firemných výdavkov, ich sledovanie a analýza. Pre podnikateľov je veľmi ťažké zistiť súhrnné informácie o tom, na čo putujú ich finančné prostriedky, kto nimi platí a kde. Tieto údaje sú však častokrát k dispozícií až na konci mesiaca. A to nehovoríme o tom, koľko času a energie stojí účtovníka a zamestnancov administratíva spojená s manuálnou evidenciou pokladničných dokladov. Ich zbieraniu, triedeniu a ručnému nahadzovaniu do účtovného programu je koniec!
Sledovanie a kontrola firemných výdavkov
Pri hospodárení s finančnými prostriedkami firmy je veľmi ťažké sledovať, kto nimi platí, za čo a kedy. V praxi sa stretávame so situáciou, kedy by pre zamestnávateľa/podnikateľa bolo prínosné, ak by vedel v reálnom čase zistiť, koľko utráca jeho zamestnanec. Prípadne zistiť, koľko bolo vynaložené iba na cestovné náklady za tento týždeň. Taktiež by sa hodilo vedieť, u ktorých dodávateľov alebo predajcov firma míňa najviac svojich prostriedkov. Tieto údaje sú častokrát potrebné hneď, no účtovné výstupy sú k dispozícií väčšinou až po konci mesiaca. Ak potrebujete zistiť určité detaily okamžite, je nutné kontaktovať účtovníka a ten musí dodatočne informácie nájsť. Ďalej ich musí spracovať a doručiť k vám (to však trvá určitý čas a taktiež je to pre neho ďalšia práca navyše).
Evidencia pokladničných dokladov
Každý z nás, či už podnikateľ alebo zamestnanec, musí zbierať a viesť si evidenciu pokladničných dokladov. Podnikateľ alebo zamestnanec ich odovzdáva svojmu nadriadenému či účtovníkovi. Ten potom fyzicky nahadzuje tieto údaje z účteniek do účtovného softvéru. Z vlastnej skúsenosti viem, že nie je nič horšie ako to, keď Vám na konci mesiaca volá Váš účtovník, že ste mu neodovzdali potrebné účtenky a on ich tak nemôže priradiť k zrealizovaným platbám.
„Účtovná jednotka je povinná doložiť účtovné prípady účtovnými dokladmi. Účtovanie účtovných prípadov v účtovných knihách môže vykonať iba na základe účtovných dokladov (zásada dokladovosti).“ FINANČNÁ SPRÁVA SR.
Riešenie?
Pokiaľ ste sa vo vyššie uvedenom texte našli aj vy, máme dobrú správu – existuje na to riešenie!
Pomocou novej platformy blockyvoblakoch.sk a ich firemnej karte je veľmi jednoduché mať firemné výdavky pod kontrolou a získať z nich údaje, ktoré môžu vo veľkej miere pomôcť k rozvíjaniu Vášho biznisu. Veľkou výhodou je i to, že je táto služba kompatibilná s väčšinou účtovných softvérov, čo znamená, že aj Váš účtovník bude mať z tohto programu radosť.
Pre sprehľadnenie uvádzam súhrn výhod, ktoré toto riešenie prináša:
- Zníženie administratívnej záťaže v zmysle:
- Žiadne papierové účtenky (nahradené digitálnymi účtenkami)
- Žiadne stratené účtenky (účtenky sú vždy k dispozícií na zabezpečenom úložisku)
- Účtovník nemusí ručne párovať účtenky s platbami (prebieha automaticky v rámci programu)
- Prehľad a kontrola nad výdavkami v reálnom čase:
- Jednoduché nastavenie výdavkových limitov pre zamestnancov
- Notifikácie v reálnom čase pri realizovaných platbách (zamestnávateľ môže schváliť výdavok, alebo žiadať jeho odôvodnenie od zamestnanca)
- Detailný report a analýza výdavkov ( zamestnávateľ má nonstop prístup k analýze výdavkov, ktorú je možné prispôsobiť podľa zamestnanca, podľa položiek, podľa času a iné)
- Doplnkové výkazy (možnosť sledovať vývoj cien v čase, porovnanie cien, porovnanie dodávateľov, rôzne iné štatistiky)
Krátke zhrnutie
Pre krátke zhrnutie pripájam odkaz na video, v ktorom je možné nahliadnuť do rozhrania programu a zoznámiť sa s jeho šikovnými funkciami.
Chcete si službu blockyvoblakoch.sk vyskúšať zdarma?
Ak by ste si radi vyskúšali túto platformu, neváhajte a napíšte nám!