Nájom vs kúpa kancelárie – prečo sa oplatí uvažovať nad vlastným priestorom?

Menšie a stredné firmy majú problém nájsť kvalitné kancelárie v dobrej lokalite. Riešením môže byť kúpa priestorov v ZWIRN OFFICE. O čo ide a aké výhody ponúkajú?

Ponuka kancelárskych priestorov v Bratislave je zdanlivo široká, v skutočnosti však majú stredne veľké a menšie firmy problém, ak potrebujú moderný a kvalitný priestor na frekventovanom mieste s prijateľnou nákladovosťou. Osobitne, ak im záleží na udržateľnosti a ergonómii firemných priestorov. Riešením je kúpa vlastných priestorov v ZWIRN OFFICE - novej, A-čkovej budove s výbornou dopravnou dostupnosťou.

Vlastná kancelária už od 30 m²

V nových kancelárskych budovách sa ich majitelia primárne orientujú na prenájmy veľkým firmám a zároveň sa snažia o čo najmenšie náklady pri zmene nájomcu. Tento princíp limituje menším a stredne veľkým firmám prístup k zaujímavým kancelárskym priestorom. Fínsky developer YIT v projekte ZWIRN OFFICE postupuje odlišne. V ZWIRN OFFICE si možno kúpiť vlastný priestor už od 30 m².  Firmy si tak môžu vyskladať kancelárie a prevádzkové miestnosti podľa veľkosti, ktorú potrebujú. To je v Bratislave v moderných budovách zriedkavé.

Extra náklady pri sťahovaní sú minulosť

Ďalším benefitom vlastných priestorov sú jednorazové náklady do ich úpravy. Menšie a stredne veľké firmy, ktoré hľadajú kancelárske priestory s plochou do 250 m² a zároveň potrebujú priestormi zaujať zákazníkov aj pritiahnuť najlepších zamestnancov, nemajú bežne pri nájmoch istotu, že sa im extra náklady na úpravu kancelárií oplatia. Rizikom je totiž možná výpoveď a opätovná investícia do úpravy priestorov.

Pre firmy, ktoré pri každom sťahovaní potrebujú náročne inštalovať do priestorov technológie, je prenájom z princípu problematický. Napríklad stomatologické centrum 3SDent sa preto rozhodlo pre kúpu vlastných priestorov a hľadalo budovu vo vhodnej lokalite s dobrou dostupnosťou. „V pôvodnom prenájme mohla kedykoľvek prísť výpoveď, keďže budova v atraktívnej lokalite bola už viackrát na predaj s pravdepodobnou zmenou funkcie na bývanie. Ak by k tomu došlo, stáli by sme pred problémom, ako sa presťahovať do nových priestorov bez toho, aby to naši pacienti a zamestnanci pocítili. Nehovoriac o nákladoch pri každom sťahovaní, ktoré sa kvôli inštalácii pohybujú v desiatkach tisíc eur. Preto je pre nás jasnou voľbou kúpa vlastného priestoru, ktorý si zariadime na svoj obraz a zostaneme v ňom veľmi dlho,“ vysvetľuje Adam Stebel zo stomatologického centra.

Lokalita Nív ponúka výbornú dopravnú dostupnosť

A čo rozhodlo v prospech ZWIRN Office? „Hľadali sme priestory na odkúpenie v širšom centre Bratislavy, ideálne v blízkosti významného komunikačného uzla. A v neposlednom rade sme chceli byť v blízkosti pôvodných priestorov, aby zmena pre zamestnancov a pacientov kvôli dochádzaniu bola čo najmenšia,“ hovorí A. Stebel. Kľúčovú rolu lokality potvrdzuje aj realitno-konzultačná spoločnosť Holland and Company, ktorá si rovnako kúpila kanceláriu v ZWIRN OFFICE. „Zónu Nivy vnímame ako hlavnú biznisovú štvrť Bratislavy, ktorá nám aj do budúcna pomôže rozvíjať naše aktivity,“ hovorí zástupca spoločnosti Tomáš Ostatník. IT spoločnosť SAMETA zase cielene hľadala priestory v lokalite Nivy. „Väčšina priestorov v tejto oblasti je, žiaľ, len na prenájom. ZWIRN OFFICE spĺňal podmienku lokality a presvedčil nás možnosťou výberu poschodia a tiež kvôli dopravnému uzlu doslova cez cestu,“ povedal konateľ Ján Belica. Výbornú dostupnosť mestským autobusom či prímestskou linkou dopĺňa aj cyklotrasa a plánované cyklostojisko v ZWIRN OFFICE.

ZWIRN OFFICE. Zdroj: Archív YIT Slovakia
ZWIRN OFFICE. Zdroj: Archív YIT Slovakia

Lepšia adresa prináša hodnotnejšie zákazky a spokojných zamestnancov

Firmy, ktoré si vybrali priestory v priestoroch zrekonštruovanej Pradiarne 1900 vo štvrti ZWIRN, potvrdzujú, že lepšia adresa znamená kvalitnejších klientov a lepšie zákazky. „V starých kanceláriách sme často riešili otázku, či my prídeme ku klientom, alebo oni k nám. Dnes chcú sami klienti prísť a tvoriť s našimi dizajnérmi v Pradiarni,“ hovorí Marek Šolc, finančný riaditeľ firmy Lighting Beetle, ktorá pomáha firmám hľadať inovatívne riešenia na ich biznisové výzvy. „Keďže sa venujeme fitoutu kancelárií, klienti oceňujú, keď vidia našu prácu pri návšteve našich priestorov,“ dodáva Tomáš Káčer z firmy BK, ktorá je súčasťou skupiny ZSE. Obaja zároveň potvrdzujú, že kvalitné priestory na dobrej adrese fungujú ako magnet pre hľadanie kvalitných zamestnancov.

Rovnaký efekt môžu čakať firmy v ZWIRN OFFICE. „Zamestnancom sa projekt páči a vnímajú ho ako indíciu, že naša firma sa uberá správnym smerom. Od blízkosti autobusovej stanice si vo vedení firmy sľubujeme ľahší prístup k talentom z regiónov,“ hovorí Tomáš Ostatník.

Článok pokračuje pod reklamou

Empatický prístup YIT voči klientom

V prospech ZWIRN OFFICE hovorí ešte ďalší faktor. Je ním výrazne odlišný prístup fínskeho developera YIT k výstavbe a verejným priestorom, ako aj sociálne hodnoty firmy. Ľudia, ktorí majú radi Bratislavu, oceňujú náročnú rekonštrukciu historickej budovy pradiarne, vďaka ktorej si celá okolitá štvrť zachovala genius loci. „Z vlastnej skúsenosti viem, že je oveľa jednoduchšie a lacnejšie stavať nanovo ako niečo pracne rekonštruovať. Imponuje mi, že YIT nemá podnikanie postavené len na ekonomických parametroch, ale záleží im na kvalite prostredia. Na vlastnej koži som zažil ústretovosť YIT voči nám ako malej firme a ich empatický prístup. Bol to moment, ktorý mi potvrdil, že som sa pre priestory v ZWIRN OFFICE rozhodol správne,“ dodáva Adam Stebel z 3SDent.  

Všetko dôležité v okruhu 15 minút

Zásadnou výhodou firemných priestorov v ZWIRN OFFICE je koncept takzvanej zmiešanej štvrte. V praxi to znamená, že majitelia firiem môžu bývať len pár desiatok metrov od pracovných priestorov a ušetria si ročne stovky hodín presunov medzi prácou a domovom. „Medzi majiteľmi firiem, ktorí sa rozhodli pre kúpu firemných priestorov v ZWIRN OFFICE, máme viacerých, ktorí si v novej štvrti zároveň kúpili bývanie,“ hovorí Michaela Ochmanová, manažérka komerčných priestorov v YIT Slovakia.

ZWIRN zároveň spĺňa požiadavky 15-minútého mesta, v ktorom sa dá ekologickým spôsobom – pešo či na bicykli – do štvrť hodiny dostať ku škole, škôlke, obchodom, reštauráciám, kaviarňam a ďalšej občianskej vybavenosti.

Financovanie v piatich bankách

YIT poskytuje klientom pri kúpe kancelárií v ZWIRN OFFICE komplexný servis. Súčasťou je aj vyhľadanie vhodného úveru. „Na základe dopytu od klientov sme spustili služby poradcu pre biznis úvery a spolupracujeme s piatimi najväčšími bankami na Slovensku. Ak je klient členom profesnej komory, dokáže dokonca čerpať úver bez predkladania finančných výkazov do hodnoty 250 000 eur,“ hovorí Michaela Ochmanová, manažérka komerčných priestorov vo YIT Slovakia.

ZWIRN OFFICE je osobitne atraktívny priestor pre spoločnosti poskytujúce služby „Medzi klientmi máme viacero spoločností z radov poradenských, právnych a IT spoločností, ktorí kúpou získali exkluzívne kancelárie s výhľadom na Bratislavský hrad. Pre spoločnosti, ktoré potrebujú vlastniť reprezentatívne priestory, je ZWIRN OFFICE jedinečná voľba,“ dodáva M. Ochmanová.

ZWIRN OFFICE v kocke

  • Na rohu Košickej a Svätoplukovej ulice v Bratislave
  • 12 poschodí/9 600 m² kancelárskych priestorov
  • Kancelárie od 30 m² na predaj do vlastníctva
  • Flexibilné rozloženie priestorov podľa individuálnych požiadaviek
  • Zdieľaná terasa na 7. poschodí
  • Cyklistické stojisko aj parkovanie pre autá
  • Bezbariérový prístup
  • Začiatok výstavby: 2. kvartál 2022
  • Plánovaná kolaudácia: 4. kvartál 2024/1. kvartál 2025

V prípade záujmu o firemné priestory v ZWIRN OFFICE, môžete spoločnosť YIT kontaktovať e-mailom [email protected] alebo telefonicky na 0902 678 996.

Viac informácií nájdete na webe projektu ZWIRN OFFICE.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Kúpa nehnuteľnosti vs nájom: čo je výhodnejšie, ak rastú úroky

Ako sa dostať k vlastnému bývaniu? Okrem bežného hypoúveru, môžu kupujúci využiť aj developermi dotované hypotéky, hyponájom či ďalšie benefity. Na atraktivite dnes naberá aj nájomné bývanie.

Daňové výdavky a evidencia pri prenájme nehnuteľnosti

Ako sa uplatňujú daňové výdavky pri prenájme nehnuteľnosti a ako čo má obsahovať daňová evidencia v prípade dosahovania príjmov z prenájmu?

Prenájom nehnuteľnosti na živnosť alebo bez živnosti

Je výhodnejšie prenajímať nehnuteľnosť na živnosť alebo bez nej? Kedy je potrebné pri príjmoch z prenájmu získať živnostenské oprávnenie a aké sú výhody a nevýhody týchto variantov?

Zdaňovanie príjmov z prenájmu nehnuteľnosti v roku 2022

Ako sa zdaňujú príjmy z prenájmu nehnuteľnosti a aké výdavky či oslobodenia pri prenájme je možné využiť? Aké pravidlá platia pre rok 2022 v prípade nehnuteľnosti v BSM či daňového nerezidenta SR?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky