Elektronická komunikácia

Elektronická komunikácia s finančnými úradmi je povinná od roku 2014. Pre koho je elektronická komunikácia povinná a ako sa dá registrovať na jej využívanie? Aké sú možnosti využitia zaručeného elektronického podpisu v elektronickej komunikácii? Ako sa dá vybaviť elektronický občiansky preukaz a načo sa dá použiť? Aké sú výhody a nevýhody e-kolkov?
Elektronická komunikácia živnostníkov  a firiem s daňovými úradmi od roku 2018
Norbert Seneši | 23.10.2017

Elektronická komunikácia živnostníkov a firiem s daňovými úradmi od roku 2018

Novela daňového poriadku prináša pre mnohé firmy a všetky fyzické osoby – podnikateľov (najmä živnostníkov) zásadnú zmenu. Všetky podania budú musieť daňovému úradu doručovať len elektronicky.

Finančná správa vychádza v ústrety klientom
Tlačová správa | 18.10.2017

Finančná správa vychádza v ústrety klientom

Finančná správa v uplynulom období predstavila sériu proklientských opatrení – špeciálnu linku pre živnostníkov, posilnenie call centra z dôvodu rozširovania povinnej elektronickej komunikácie či pripravované školiace dni pre podnikateľov.

VšZP donúti firmy použiť elektronickú schránku. Ročné zúčtovania posiela on-line
Ján Benko | 04.09.2017

VšZP donúti firmy použiť elektronickú schránku. Ročné zúčtovania posiela on-line

Firmy, prípadne fyzické osoby, ktoré majú aktivovanú e-schránku na slovensko.sk, dostanú ročné zúčtovanie od Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) elektronicky. Mnohí podnikatelia použijú svoje e-schránky po prvýkrát. Prinášame návod, ako si poštu z VšZP prevziať.
Pozor, falošný web Finančnej správy
Tlačová správa | 14.07.2017

Pozor, falošný web Finančnej správy

Finančná správa upozorňuje na podvodnú web stránku a falošnú výzvu na dodanie dokladov. Portál finančnej správy opäť skopírovali podvodníci s cieľom získať údaje od našich klientov. Vyzývame preto návštevníkov webu finančnej správy, aby si poriadne skontrolovali zadanú adresu a v žiadnom prípade nereagovali na zaslané maily.

Používanie štátnej elektronickej schránky a povinnosť nechať si vypracovať bezpečnostný projekt
Tomáš Vavro | 28.06.2017

Používanie štátnej elektronickej schránky a povinnosť nechať si vypracovať bezpečnostný projekt

Kto a prečo musí mať vypracovaný tzv. bezpečnostný projekt podľa zákona o ochrane osobných údajov. Je potrebné bezpečnostný projekt vytvárať či upravovať v súvislosti s používaním štátnej e-schránky?

Zrušenie prevádzkarne možno oznámiť mestu alebo obci on-line
Norbert Seneši | 24.05.2017

Zrušenie prevádzkarne možno oznámiť mestu alebo obci on-line

Ak rušíte predajňu alebo miesto, kde ste zákazníkom poskytovali služby, musíte to zo zákona povinne oznámiť príslušnému mestu alebo obci. Elektronická služba na zrušenie prevádzkarne vám to môže zjednodušiť.

Vznik prevádzkarne a jej otváracie hodiny možno oznámiť úradom aj on-line
Norbert Seneši | 23.05.2017

Vznik prevádzkarne a jej otváracie hodiny možno oznámiť úradom aj on-line

Podnikateľ pri svojej činnosti dochádza do kontaktu aj s mestom alebo obcou, v ktorej podniká. Jednou z povinností môže byť oznámenie vzniku prevádzkarne na podnikanie a jej otváracích hodín príslušnému mestu alebo obci.

Falošné e-maily sú čoraz populárnejšie. Firma môže ľahko prísť o tisíce eur
Michal Vojtyla | 19.05.2017

Falošné e-maily sú čoraz populárnejšie. Firma môže ľahko prísť o tisíce eur

Sofistikované podvodné e-maily sa tvária ako obyčajný príkaz od šéfa, partnera alebo žiadosť od kolegu. Snažia sa získať priamo finančné prostriedky alebo prístupové údaje k internet bankingu. Nepozornosť zamestnancov môže firmu vyjsť poriadne draho. Na čo si dávať pozor?