Elektronická komunikácia

Elektronická komunikácia s finančnými úradmi je povinná od roku 2014. Pre koho je elektronická komunikácia povinná a ako sa dá registrovať na jej využívanie? Aké sú možnosti využitia zaručeného elektronického podpisu v elektronickej komunikácii? Ako sa dá vybaviť elektronický občiansky preukaz a načo sa dá použiť? Aké sú výhody a nevýhody e-kolkov?
Povinná elektronická komunikácia s finančnou správou od 1.7.2018 pre fyzické osoby – podnikateľov
Veronika Solíková | 24.06.2018

Povinná elektronická komunikácia s finančnou správou od 1.7.2018 pre fyzické osoby – podnikateľov

Fyzické osoby – podnikatelia registrovaní pre daň z príjmov a ich zástupcovia sú povinní od 1.7.2018 komunikovať s finančnou správou jedine elektronicky. Ako si elektronický prístup vybaviť a je potrebné mať ho už v júli?

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii
Tlačová správa | 10.05.2018

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii

Finančná správa pripravila bezplatné školenia k elektronickej komunikácii pre fyzické osoby – podnikateľov, ktorí od 1. júla tohto roku majú zákonnú povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky. Zatiaľ osem naplánovaných štvorhodinových školení sa uskutoční v troch mestách – v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach – v termíne od 21. mája do 6. júna 2018.

Používanie elektronickej schránky - slovensko.sk alebo komerčná služba?
Norbert Seneši | 02.01.2018

Používanie elektronickej schránky - slovensko.sk alebo komerčná služba?

Štátne inštitúcie od 1. júla 2017 s firmami komunikujú už len cez elektronickú schránku (e-schránku). Je lepšie ju používať priamo cez slovensko.sk alebo radšej využiť komerčné služby?

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka
Norbert Seneši | 11.12.2017

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka

Do elektronických schránok je možné sa prihlasovať len s občianskym preukazom. Vstupujú do nich takto štatutári všetkých firiem. Čo robiť v prípade výmeny alebo straty eID karty?

Elektronická komunikácia živnostníkov  a firiem s daňovými úradmi od roku 2018
Norbert Seneši | 23.10.2017

Elektronická komunikácia živnostníkov a firiem s daňovými úradmi od roku 2018

Novela daňového poriadku prináša pre mnohé firmy a všetky fyzické osoby – podnikateľov (najmä živnostníkov) zásadnú zmenu. Všetky podania budú musieť daňovému úradu doručovať len elektronicky.

Finančná správa vychádza v ústrety klientom
Tlačová správa | 18.10.2017

Finančná správa vychádza v ústrety klientom

Finančná správa v uplynulom období predstavila sériu proklientských opatrení – špeciálnu linku pre živnostníkov, posilnenie call centra z dôvodu rozširovania povinnej elektronickej komunikácie či pripravované školiace dni pre podnikateľov.

VšZP donúti firmy použiť elektronickú schránku. Ročné zúčtovania posiela on-line
Ján Benko | 04.09.2017

VšZP donúti firmy použiť elektronickú schránku. Ročné zúčtovania posiela on-line

Firmy, prípadne fyzické osoby, ktoré majú aktivovanú e-schránku na slovensko.sk, dostanú ročné zúčtovanie od Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) elektronicky. Mnohí podnikatelia použijú svoje e-schránky po prvýkrát. Prinášame návod, ako si poštu z VšZP prevziať.
Pozor, falošný web Finančnej správy
Tlačová správa | 14.07.2017

Pozor, falošný web Finančnej správy

Finančná správa upozorňuje na podvodnú web stránku a falošnú výzvu na dodanie dokladov. Portál finančnej správy opäť skopírovali podvodníci s cieľom získať údaje od našich klientov. Vyzývame preto návštevníkov webu finančnej správy, aby si poriadne skontrolovali zadanú adresu a v žiadnom prípade nereagovali na zaslané maily.