Elektronická komunikácia

Elektronická komunikácia s finančnými úradmi je povinná od roku 2014. Pre koho je elektronická komunikácia povinná a ako sa dá registrovať na jej využívanie? Aké sú možnosti využitia zaručeného elektronického podpisu v elektronickej komunikácii? Ako sa dá vybaviť elektronický občiansky preukaz a načo sa dá použiť? Aké sú výhody a nevýhody e-kolkov?
TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom
Tlačová správa | 28.09.2018

TAXANA – chatbot, ktorý bude radiť daňovníkom

Finančná správa spustila najväčšiu novinku tohto roka v oblasti proklientských opatrení – chatbot TAXANA.

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou
Anna Černegová | 07.08.2018

Zjednodušenie registrácie a autorizácie pri elektronickej komunikácii s finančnou správou

Od 1.7.2018 sú fyzické osoby registrované pre daň z príjmov a ich zástupcovia povinní komunikovať s finančnou správou výlučne elektronicky. Z uvedeného dôvodu finančná správa začiatkom júla 2018 zjednodušila registráciu a výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy.

Autorizácia už za pár minút
Tlačová správa | 19.07.2018

Autorizácia už za pár minút

Finančná správa výrazne skrátila čas autorizácie na portáli finančnej správy. Daňové subjekty registrujúce sa pomocou kvalifikovaného elektronického podpisu (KEP) alebo občianskeho preukazu s čipom (eID), získajú potvrdenie o autorizácii okamžite.
Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka
Tomáš Matuský | 16.07.2018

Elektronický podpis, kvalifikovaný elektronický podpis, elektronická pečať a časová elektronická pečiatka

Aký je rozdiel medzi elektronickým podpisom a kvalifikovaným elektronickým podpisom, elektronickou pečaťou a časovou pečiatkou a na čo tieto prostriedky slúžia.

Povinná elektronická komunikácia s finančnou správou od 1.7.2018 pre fyzické osoby – podnikateľov
Veronika Solíková | 24.06.2018

Povinná elektronická komunikácia s finančnou správou od 1.7.2018 pre fyzické osoby – podnikateľov

Fyzické osoby – podnikatelia registrovaní pre daň z príjmov a ich zástupcovia sú povinní od 1.7.2018 komunikovať s finančnou správou jedine elektronicky. Ako si elektronický prístup vybaviť a je potrebné mať ho už v júli?

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii
Tlačová správa | 10.05.2018

Finančná správa spúšťa bezplatné školenia k elektronickej komunikácii

Finančná správa pripravila bezplatné školenia k elektronickej komunikácii pre fyzické osoby – podnikateľov, ktorí od 1. júla tohto roku majú zákonnú povinnosť komunikovať s finančnou správou už len elektronicky. Zatiaľ osem naplánovaných štvorhodinových školení sa uskutoční v troch mestách – v Bratislave, v Banskej Bystrici a v Košiciach – v termíne od 21. mája do 6. júna 2018.

Používanie elektronickej schránky - slovensko.sk alebo komerčná služba?
Norbert Seneši | 02.01.2018

Používanie elektronickej schránky - slovensko.sk alebo komerčná služba?

Štátne inštitúcie od 1. júla 2017 s firmami komunikujú už len cez elektronickú schránku (e-schránku). Je lepšie ju používať priamo cez slovensko.sk alebo radšej využiť komerčné služby?

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka
Norbert Seneši | 11.12.2017

Výmena alebo strata občianskeho preukazu a elektronická schránka

Do elektronických schránok je možné sa prihlasovať len s občianskym preukazom. Vstupujú do nich takto štatutári všetkých firiem. Čo robiť v prípade výmeny alebo straty eID karty?