Slovenská franchisingová asociácia a jej aktivity v roku 2014

Podnikanie s využitím franchisingu zaznamenáva na Slovensku intenzívny rozvoj. Slovenská franchisingová asociácia preto zahájila aktívnu komunikačnú a propagačnú kampaň na popularizáciu a rozvoj franchisingu.

Podnikanie s využitím franchisingu zaznamenáva na Slovensku intenzívny rozvoj. Slovenská franchisingová asociácia preto zahájila aktívnu komunikačnú a propagačnú kampaň na popularizáciu a rozvoj franchisingu.

Slovenský franchising v roku 2014

Na Slovensku v súčasnosti pôsobí celkom viac ako 120 franchisingových systémov, z toho je približne štvrtina pôvodných slovenských konceptov. Segment gastronómie je zastúpený počtom 23 konceptov. Vstup na slovenský trh aktuálne pripravuje alebo deklaruje ďalších 25 zahraničných konceptov, z toho 11 je z oblasti gastronómie. Segment gastronómie teda predstavuje približne tretinu všetkých franchisingových konceptov na slovenskom trhu.

Ďalším významným segmentom ktorý používa franchising je oblasť zdravej výživy a fitness. Zastúpené sú tiež predajne potravín, kozmetiky, módnych odevov a športových potrieb a priemyselného tovaru. Slovensku sa nevyhli ani realitné siete a agentúry ponúkajúce rôzne systémové riešenia pre firmy a podnikateľov. Prezencia rôznych značiek a ponuka franchisingových konceptov sú teda pestré a porovnateľné so štruktúrou obsadenia segmentov v európskom priemere. Kvantitatívne európske ukazovatele vo využívaní franchisingu však na Slovensku ešte nedosahujeme.

Slovenská franchisingová asociácia je užitočný zdroj informácií

Slovenský trh v oblasti realizácie franchisingových systémov má svoje špecifiká. Je napríklad výrazne geograficky, demograficky aj sociálne štruktúrovaný. Pre jeho spoznanie je potrebný určitý čas, tiež kvalifikované a aktuálne informácie. Užitočné sú najmä praktické skúsenosti franchisorov, teda podnikateľov a subjektov, ktoré na tomto trhu pôsobia. Mnohí z nich sú členovia Slovenskej franchisingovej asociácie (SFA), preto má naša asociácia informačný potenciál byť pre nové slovenské koncepty, ale aj pre koncepty prichádzajúce zo zahraničia užitočná. Súčasťou SFA je aj Zbor konzultantov, odborníkov z rôznych oblastí podnikania, ekonomiky, práva aj akademickej obce, takže SFA je pripravená poskytovať širokospektrálnu poradenskú a konzultačnú činnosť v oblasti realizácie franchisingu a podnikania.

Článok pokračuje pod reklamou

Slovenská franchisingová asociácia sa koncentruje na propagáciu franchisingu

V praktickej činnosti sa Slovenská franchisingová asociácia usiluje - okrem svojho hlavného cieľa, ktorým je propagácia franchisingu ako metódy podnikania - byť užitočná predovšetkým pre svojich členov. Snažíme sa nielen pôsobiť na zlepšenie podnikateľského prostredia na Slovensku ale aj realizovať kampane a podujatia s prezentáciami ich značiek a konceptov. Aktuálne, ako hlavný partner pripravujeme Medzinárodnú výstavu pre podnikanie a franchising, ktorá sa uskutoční 29. a 30. októbra 2014 v Bratislave. Bude to vlastne workshop zúčastnených značiek s verejnosťou. V sprievodnom programe odznejú zaujímavé aktuálne príspevky a prednášky z oblasti podnikania a tiež prezentácie zúčastnených konceptov. Pri tejto príležitosti si Vás dovoľujem pozvať na druhý ročník tohto zaujímavého podujatia. Pre návštevníkov bude vstup voľný.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Znakovanie si zamilovala, dnes vedie franšízu Baby Signs® na Slovensku

Anna Beňadiková počas materskej zistila, že so svojím dieťaťom môže komunikovať skôr ako začne rozprávať, a to použitím jednoduchých gest. Metódu znakovania si obľúbila natoľko, že vedie slovenskú pobočku americkej značky Baby Signs®. Ako sa projektová manažérka v oblasti IT dostala k vedeniu kurzov pre deti a ich rodičov?

Franchising od McDonald's: Svetová značka ponúka Slovákom svoje prevádzky

McDonald´s hľadá na Slovensku franchisingových partnerov pre svoje existujúce aj nové reštaurácie. Unikátna príležitosť pre tých, ktorí chcú podnikať so svetovou značkou.

Gastronómia na rázcestí – akým problémom čelila v minulosti a dnes

Moderná gastronómia sa definuje ako teória kuchárskeho umenia prihliadajúca na zásady správnej výživy človeka. V širšom význame sa ale v praxi pojem gastronómia často používa aj na všeobecné pomenovanie pohostinských služieb a súvisiacich podnikateľských aktivít.

Ako ovplyvnila globalizácia vývoj franchisingu

Históriu moderného franchisingu začal písať americký výrobca šijacích strojov Isaac Singer v roku 1850. Jeho nápad sa z dnešného pohľadu javí ako "z núdze cnosť". Potreboval totiž v tom čase kapitál na financovanie rozšírenia výroby a tiež na to nadväzujúci rozvoj systému distribúcie svojich výrobkov.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky