Päť príznakov, že potrebujete prerobiť marketing

Vaša firma funguje viac-menej samospádom a ste presvedčený, že marketingová stratégia je v poriadku. Ale je to tak naozaj? Prinášajú vaše marketingové posolstvá a materiály maximálne výsledky? Ak nie, potom je čas začať pretvárať marketing.

Nebezpečné príznaky

  1. Nič sa nezhoduje

Ak vaša web stránka, reklamy a marketingové materiály vyzerajú, ako by pochádzali z niekoľkých firiem, potom ich potrebujete prepracovať tak, aby ste zakaždým odkomunikovali stabilnú značku.

  1. Neviete, čo chcete

Ak ste si nezmapovali svoje ciele na rok až päť dopredu, potom ani neviem aké marketingové úsilie vášmu podnikaniu príliš nepomôže. Venujte dostatok času, aby ste si v pokoji určili svoje podnikateľské ciele a následne prepracujte svoju značku a marketing, aby vám pomohli tieto ciele naplniť.

 

Prvý dojem je zásadný hlavne na internete.

Ak online zákazníci do troch sekúnd nezistia, na čo by ste im mohli byť dobrý, posunú sa ku konkurencii.

 

  1. Neviete, akých zákazníkov osloviť

Ak neviete, koho by ste mali osloviť a kde ho hľadať, je veľmi pravdepodobné, že premrháte veľa času pokusmi o nadviazanie vzťahu s ľuďmi, ktorí neprivedú vašu firmu k požadovaným výsledkom. Určite si čo najpresnejšie svoju cieľovú skupinu a zvážte, aké výhody a odkazy u nich zavážia. Iba vtedy, keď viete, kde vaša cieľová skupina trávi svoj čas (napríklad sledovaním televízie, počúvaním rádia, na sociálnych sieťach, čítaním blogov a pod.), môžete s ňou nadviazať vzťah a poskytnúť taký druh hodnotnej informácie, ktorú chce a potrebuje

Článok pokračuje pod reklamou
  1. Hovoríte iba o sebe

Je dôležité vystihnúť rovnováhu medzi „byť sociálnym“ a „iba sa prezentovať“. Pokiaľ hovoríte celú dobu iba o sebe, nikto s vami už viac nebude chcieť „vyraziť“ do spoločnosti. Mali by ste venovať čas spoznávaniu ľudí – osobne a na sociálnych médiách ako je Twitter, Facebook, LinkedIn – a vybudovať si s nimi vzťah. Pestujte si takéto vzťahy, vďaka ktorým si vychováte lojálnych zákazníkov verných vašej značke. Nemali by ste otravovať ľudí bezduchými marketingovými odkazmi. Nadviažte s nimi rozhovory a poskytnite im zmysluplný obsah.

  1. Konkurencia vyzerá lepšie ako vy

Ak posolstvá konkurencie – po stránke obsahovej, ale aj čo sa týka vzhľadu, zatieňujú vaše, je najvyšší čas na zmenu. Nemá zmysel kopírovať marketing vašej konkurencie v zúfalej snahe udržať s ňou krok. Ak totiž nebudete vyzerať a znieť lepšie ako konkurenti, nebudú mať potenciálni zákazníci najmenší dôvod prejsť k vám. Určite si, čo vás odlišuje od konkurencie a aké výhody môžete poskytnúť svojim zákazníkom, ktoré nemôžu poskytnúť vaši konkurenti. Keď objavíte tieto rozdiely, pracujte na tom, aby sa o nich svet dozvedel prostredníctvom vášho marketingu a šírenia povedomia o vašej značke.

Prerobenie marketingu ponúka výnimočné príležitosti, ako zostať aktuálny, preskočiť svojich konkurentov a urobiť dobrý dojem na nových zákazníkov. Neriskujte ale to, že by ste si novo poňatým marketingom znepriatelili súčasných zákazníkov. Inými slovami, všetkého príliš škodí. Najlepšie sú postupné, malé zmeny, ktoré budú posilňovať vašu značku a firmu.

 

Spracovala – red – podľa: www.entrepreneur.com

 

 

 

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Umelá inteligencia v marketingu: ako ju využiť?

Nové technológie menia nákupné správanie zákazníkov, prispôsobiť sa tomu musia aj firmy a marketéri. S čím vie pomôcť umelá inteligencia v reklamných nástrojoch?

Michelinská hviezda nie je jediné ocenenie, ktoré môže reštaurácia získať

Prestíž gastro prevádzkam zabezpečí aj Bib Gourmand či Green Star. O čo ide a aké sú kritériá hodnotenia pri jednotlivých michelinovských oceneniach?

Patrí Slovensko na gastronomickú mapu Michelin Guide?

Zaradenie do sprievodcu môže mať prínos pre náš cestovný ruch aj ekonomiku. Od čoho spolupráca s Michelinom závisí, aký význam by mala pre neocenené prevádzky a čo môže Slovensko ponúknuť?

Marketingová stratégia firmy: prečo je dôležitá a ako ju definovať?

Dôležité je stanoviť si „SMART“ ciele či zistiť jedinečný predajný argument (USP). Čo to znamená a ďalšie tipy, ako na marketingovú stratégiu pri rozbiehaní biznisu.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky