Ako vybrať vhodný CRM systém?

Ako vybrať vhodný CRM systém?
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Zvýšte svoje tržby pomocou systému na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Poradíme, ako si vybrať do firmy správny CRM systém.

Systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi (angl. CRM - Customer Relationship Management) predstavuje sadu nástrojov umožňujúcich efektívnu správu zákazníkov. Obsahuje kompletnú históriu komunikácie a obchodov. Úlohou CRM je zlepšovať zákaznícky servis a pomáhať hľadať nové obchodné príležitosti. Po poskytnutí služby alebo predaji výrobku nezabudnete zavolať dotyčnému kupujúcemu a spýtať sa, či je všetko v poriadku. Na jednej strane ukážete svoj záujem, na druhej strane získate spätnú väzbu.

Detail zákazníka CRM systému Pipedrive

Výhody CRM systému

  • Všetky informácie o zákazníkoch sú na jednom mieste.
  • Jednoduché zdieľanie dát v rámci firmy.
  • Efektívnejšia práca obchodného oddelenia.
  • Väčšia spokojnosť zákazníkov.

Postup pri výbere CRM systému

1. CRM verzus podnikový informačný systém

Prečítajte si tiež

Rozhodnite sa, čo všetko by mal váš systém obsahovať. Čo od neho požadujete? Chcete v ňom aj fakturovať alebo na to máte iný systém? Chcete systém používať na prijímanie a odosielanie e-maily? A čo tak objednávky, cenové ponuky? Jednoduchšie systémy ako CRM, sa sústredia na podstatu - evidenciu zákazníkov. Evidenciu minulých a budúcich obchodov. Správu aktivít. Slúžia na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Robustnejšie systémy obsahujú aj rôzne iné moduly ako účtovníctvo, riadenie výroby, marketingové a rozhodovacie nástroje, pokročilé reporty a pod. V tomto bode začíname hovoriť už o podnikových informačných systémoch, ktoré sú nevyhnutné pre väčšie firmy.

TIP: Systém na riadenie celej spoločnosti sa nazýva podnikový informačný systém. Často sa vyvíja na mieru pre konkrétnu firmu.

Článok pokračuje pod reklamou

2. Bezpečnosť CRM systémov

Drvivá väčšina riešení ponúka v súčasnosti už iba cloudovú verziu systému. Všetky dáta sú teda uložené na serveroch inej spoločnosti. Toto riešenie je jednoduchšie na správu a aktualizáciu. Alternatívou cloudu sú systémy, ktoré si môžete nainštalovať na vlastný či prenajatý server vo vašej správe. Väčšia kontrola nad úložiskom dát je vyvážená vyššou cenou za správu systému.

TIP: Prečítajte si článok o jednoduchých tipoch na zlepšenie IT bezpečnosti vo firme a článok o najväčších IT hrozbách v roku 2017.

3. Užívateľské prostredie CRM systémov

Prečítajte si tiež

Veľmi dôležitým kritériom je užívateľská prívetivosť. Je systém dostupný v slovenčine alebo iba v cudzích jazykoch? Naučia sa zamestnanci pracovať so systémom aj bez školenia? Prípadne iba na základe video návodov? Požadujete školenie priamo u vás vo firme? Ako dlho bude zaškolenie trvať? Čím viac intuitívnejšie prostredie, tým lepšie . Väčšie systémy sú vždy zložitejšie a preto je potrebné vyberať iba to, čo chcete skutočne používať. Ušetríte a zároveň budete mať jednoduchšiu prácu.

TIP: Pred samotnou kúpou si môžete vyskúšať CRM v rámci bezplatnej skúšobnej doby.

4. Cena CRM systému

Cena by nikdy nemala byť hlavným kritériom pri výbere systému na riadenie vzťahov so zákazníkmi. Tento šikovný pomocník vám môže ľahko získať tisíce eur. Obchodníci sa môžu sústrediť na prácu a byť produktívni. Získate tak nových a dlhodobých zákazníkov. S tým sú spojené aj menšie náklady na marketing. A to všetko v priemere 15€ na osobu a mesiac. Často aj za menej.

TIP: Viacero zahraničných služieb ponúka bezplatný plán svojho riešenia.

5. Ostatné

Ponúka webové riešenie systému responzívny dizajn alebo samostatnú mobilnú aplikácia? Niektorým firmám na tom nemusí záležať, vaši obchodníci však určite ocenia možnosť offline práce na cestách. Hlavne, keď cestujú často a aj do zahraničia.

Prečítajte si tiež

Menej dôležitým, avšak stále podstatným kritériom sú aktualizácie. Ako často prináša systém novinky? Netrvá oprava chýb príliš dlho? Pri cloudových riešeniach sú aktualizácie automatické. Problém môže nastať v situácií, keď máte CRM systém nainštalovaný na vlastnom serveri. V tom prípade si overte možnosť aktualizácií ešte pre nákupom.

Nezabudnite ani na referencie. Ak ste väčšia firma, vyberte si poskytovateľa systému, ktorý má v referenciách aj väčších klientov.

V ďalšom článku sa podrobne pozrieme na niekoľko najobľúbenejších CRM systémov. Uvedieme odporúčania ako pre malé, tak aj pre väčšie firmy.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Michal Vojtyla
Michal Vojtyla

Vyštudoval manažérske rozhodovanie a informačné technológie. Špecializuje sa na efektívne využívanie a automatizáciu IT v podnikaní. Podnikateľom ponúka viaceré webové služby - konzultácie, tvorbu webových stránok, správu webov a rôzne typy optimalizácií. Zaujíma sa o bezpečnosť a umelú inteligenciu.


Komunikačný plán: pomoc so zavedením a prijatím zmien vo firme

Základom úspechu zavedenia inovácie či inej zmeny vo firme je komunikácia. Dôležitú rolu má preto komunikačný plán a vhodný výber komunikátora. Ako na to?

Vonkajšie žalúzie možno pred kúpou naživo vyskúšať vďaka inovatívnym predajniam

Žilinská firma s tieniacou technikou Profirol ukazuje inovatívnosť aj v predajniach. V čom sa odlišujú od konkurencie a čo ich zaskočilo pri otváraní nových pobočiek?

Starostlivosť o zákazníka u lídra na trhu s vonkajšími žalúziami

Pozitívne recenzie privádzajú do firmy Profirol s tieniacou technikou viac ako polovicu nových zákazníkov. Ako docieliť zákaznícku spokojnosť?

Konkurenčná výhoda firmy Profirol: inovácie a hodnoty v biznise

Vo firme s tieniacou technikou si zakladajú na férovosti a odbornosti. Ako zakladateľ Andrej Lehota firmu vedie, aby hodnotami žila a čím sa líšia od konkurencie?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky