Ako uspieť v biznise? 3 veci, ktoré sa oplatí vedieť

Či už máte firmu založenú dlhší čas, práve rozbiehate start-up, alebo ešte len vymýšľate biznis plán, jedno je isté. Potrebujete alebo budete k tomu potrebovať ľudí. A vzhľadom k aktuálnej situácii na trhu práce musíte vedieť, ako na nich.

1. Kto je to mileniál a prečo by ste ho mali vo svojej firme chcieť

Poslednou dobou veľmi často skloňovaný pojem mileniál vznikol od slova milénium (tisícročie) na označenie ľudí, ktorí sa narodili medzi rokmi 1975 a 1995 a boli ovplyvnení práve prelomom tisícročí. Takýto človek sa vyznačuje okrem iného aj tým, že na rozdiel od generácie svojich rodičov nemá tendenciu zostávať v jednej firme desiatky rokov len zo zvyku, lenivosti, strachu zo zmeny alebo pretože by sa to jednoducho malo. Mileniáli, inak tiež generácia Y, hľadajú prácu, ktorá pre nich bude mať zmysel, v ktorej sa budú rozvíjať a posúvať. A v takejto práci potom dokážu nemožné, sú pre firmu veľkým prínosom, dokážu ju posunúť ďalej míľovými krokmi. Pozor - spoločnosť Manpower tvrdí, že za 3 roky budú títo ľudia tvoriť ⅓ svetovej pracovnej sily.

2. Na čo by ste sa mali určite pripraviť

Pracovné portály upozorňujú na to, že na nástup generácie mileniálov je potrebné sa začať pripravovať čo najskôr. Ak vo svojej firme zabezpečujete koordináciu s manažmentom a vedenie ľudí, počítajte s tým, že vás neminie nové nastavovanie procesov. Bude potrebné, aby ste boli schopní vymýšľať pre takých zamestnancov nové výzvy, angažovať ich, a tak si ich vo svojom biznise udržať a ťažiť z nich.

Že je vaša firma ešte malá a nemá vlastný HR? Že máte veľa nápadov, ale chýba vám čas a zručnosti firmu či ľudí viesť? Alebo sa potrebujete na veci pozrieť z nového uhla a nemáte sa od koho učiť? Oplatí sa investovať do vlastného rozvoja. Nemusíte sa na nasledujúce tri roky zavrieť do prednáškových sál štátnych univerzít a snažiť sa získať bakalársky titul z personalistiky. Skvele funguje napríklad flexibilné ročné štúdium MBA, ktoré štruktúrou vychádza v ústrety všetkým vyťaženým podnikateľom aj majiteľom firiem a je koncipované tak, že prináša poznatky okamžite použiteľné v praxi.

3. Čo robiť, aby vám schopní ľudia z biznisu neutiekli

Už sme spomenuli, že je dôležité, aby vo vašom biznise schopní zamestnanci nachádzali nové výzvy a cítili sa angažovaní. O mileniáloch sa tiež hovorí, že sa chcú neustále vzdelávať a učiť niečo nové. Ak im k tomu dáte príležitosť, ste na dobrej ceste. Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov alebo členov tímu ale nutne tiež súvisí s niečím ďalším, a to opäť so vzdelávaním vás samotného ako šéfa alebo manažéra.

Zažili ste niekedy nadriadeného, ​​ktorý bol schopný v riadení podnikania, ale totálne zlyhával ako manažér? Potom asi viete, ako nepríjemné to je. V nejednej spoločnosti sa stalo, že odišiel aj celý obchodný tím kvôli manažérovi - bol to síce skvelý obchodník, ale nevedel ako manažér svojich podriadených motivovať ani podporiť.

Úspech biznisu leží vo vašich rukách (a vašej hlave)

Na začatie podnikania je potrebný nejaký dobrý nápad, s ktorým často príde práve majiteľ. Čoskoro sa ale vlastník firmy môže ocitnúť pred problémom. Dobrý nápad, ako je známe, k úspechu nestačí. A zvlášť od majiteľa menšej firmy sa tak často žiada, aby prichádzal s dobrými nápadmi, ale aj s riešením hŕby problémov a na to aby bol samozrejme schopným manažérom.

"Často v našich flexibilných MBA programoch študujú práve majitelia firiem, ľudia, ktorí majú skvelý drive, hlavu plnú originálnych nápadov, ale potrebujú vedenie a inšpiráciu v riadení ľudí a manažmente firmy," hovorí Simona Probstová, manažérka vzdelávania na škole European School of Business & Management a pokračuje: "nie je to žiadna hanba, manažérom sa nestanete cez noc. Vďaka tomu, že sa títo ľudia u nás v ročnom MBA štúdiu zdokonaľujú a konzultujú záležitosti každodennej praxe svojej firmy s tými najlepšími odborníkmi, rastú v očiach ostatných členov svojho firemného tímu."

Prečo študovať MBA Executive management na ESBM?

MBA Executive management je jeden z mnohých programov MBA, ktoré škola ESBM ponúka. Často využívajú toto ročné štúdium práve majitelia rôzne veľkých firiem a ľudia v riadiacich pozíciách. Pretože ESBM sa zameriava na podporu väčšinou dosť časovo vyťažených ľudí, prispôsobila tomu už samotnú koncepciu vzdelávania.

Moderný e-learning sa kombinuje s interaktívnymi workshopmi konanými niekoľkokrát za rok cez víkendy a všetko smeruje k tomu, aby účastníci programu mohli v rámci štúdia riešiť svoje aktuálnej situácie, s ktorými sa vo firme stretávajú. Aplikujú poznatky obratom do praxe, konzultujú s odborníkmi, zamýšľajú sa nad inovatívnymi prístupmi a nad tým, ako ich úspešne aplikovať.

Čo všetko sa môžete naučiť?

Dá sa povedať, že čokoľvek chcete. Ročné štúdium je rozdelené do troch blokov, pričom prvý je rovnaký pre študentov všetkých odborov a obsahuje okrem iného práve Riadenie ľudských zdrojov a Strategický manažment. V rámci druhého bloku si volíte špecializáciu a v rámci tretieho, voliteľného bloku, ​​si vyberáte zo širokej ponuky voliteľných predmetov, ktoré môžu byť tematicky mimo váš hlavný odbor. Titul MBA získate po splnení všetkých študijných povinností a obhájení záverečnej práce.

Vyzerá to lákavo? Dobrou správou je, že nemusíte čakať na nový školský rok ani ďalší semester. Môžete sa prihlásiť prakticky kedykoľvek a začať posúvať svoj biznis vpred napríklad už od zajtra. Držíme vám palce!

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Ako efektívne komunikovať zmeny či inovácie vo firme

Komunikácia so zamestnancami pri väčšej zmene vo firme je kľúčová pre jej úspech – ako ju uchopiť, čo by malo byť súčasťou jednotlivých komunikačných fáz a na čo dať pozor?

Komunikačný plán: pomoc so zavedením a prijatím zmien vo firme

Základom úspechu zavedenia inovácie či inej zmeny vo firme je komunikácia. Dôležitú rolu má preto komunikačný plán a vhodný výber komunikátora. Ako na to?

Vonkajšie žalúzie možno pred kúpou naživo vyskúšať vďaka inovatívnym predajniam

Žilinská firma s tieniacou technikou Profirol ukazuje inovatívnosť aj v predajniach. V čom sa odlišujú od konkurencie a čo ich zaskočilo pri otváraní nových pobočiek?

Starostlivosť o zákazníka u lídra na trhu s vonkajšími žalúziami

Pozitívne recenzie privádzajú do firmy Profirol s tieniacou technikou viac ako polovicu nových zákazníkov. Ako docieliť zákaznícku spokojnosť?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky