EY Svetovým podnikateľom roku 2017 sa stal kanadský podnikateľ Murad Al-Katib zo spoločnosti AGT Food and Ingredients Inc.

Murad Al-Katib, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti AGT Food and Ingredients so sídlom v kanadskej provincii Saskatchewan, bol v sobotu večer na slávnostnom ceremoniáli, ktorý usporiadala spoločnosť EY v monackom Salle des Etoiles, vyhlásený za EY Svetového podnikateľa roka 2017. Murad uspel medzi 59 víťazmi národných kôl z 49 krajín sveta, ktorí sa o tento titul uchádzali.

Firma AGT Food and Ingredients vyrástla od roku 2003, keď ju Murad založil, na najväčší vertikálne integrovaný reťazec pre šošovicu, cícer a hrach. Od roku 2007 sa jej akcie obchodujú na burze, na piatich kontinentoch pre ňu pracuje vyše dvetisíc zamestnancov a v minulom roku zarobila 1,49 miliardy amerických dolárov. Za posledných päť rokov sa jej darí každoročne zvyšovať tržby priemerne o viac než 100 miliónov amerických dolárov. Šošovicu vyváža do viac než 120 krajín sveta, pričom jej podiel na svetovom trhu s touto strukovinou je približne 23 %.

„Naša porota, zložená z podnikateľov zo všetkých kútov sveta a z najrôznejších odvetví, dospela po živej, vyváženej a odbornej debate k jednomyseľnému rozhodnutiu,“ povedal predseda poroty EY Svetového podnikateľa roku Jim Nixon, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ americkej spoločnosti Nixon Energy Investments. „Murad Al-Katib je výnimočný podnikateľ, ktorý ukázal, že dokáže vytvárať obrovské hodnoty a organizačne zvládať celosvetovú sieť a jej expanziu. Jeho vízia trvalo udržateľného poľnohospodárstva má pozitívny vplyv na globálne životné prostredie.“

„Som hlboko dojatý a poctený, že som dostal túto cenu,“ povedal tohtoročný víťaz Murad Al-Katib, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti AGT Food and Ingredients Inc. „Cieľom našej spoločnosti je vybudovať úspešný a trvalo udržateľný podnik. Nebojíme sa riskovať a prehodnocovať prístup k nášmu odvetviu. Vďaka tomu sme vybudovali zodpovedný podnik a transformovali celé kanadské poľnohospodárstvo. Chcel by som sa v mene všetkých svojich zamestnancov, ktorí sa každý deň usilujú napĺňať naše hodnoty a náš cieľ, poďakovať spoločnosti EY za toto ocenenie.“

„Murad začínal ako podnikateľ od nuly a dnes má jeho spoločnosť tržby viac než miliardu amerických dolárov. Ako mnoho iných úspešných podnikateľov, aj on dokáže rozvíjať svoje podnikanie tým, že oduševnene komunikuje svoju víziu iným zamestnancom, dodávateľom a odberateľom. Inováciami dodávateľsko-odberateľského reťazca ukazuje cestu k udržateľnému poľnohospodárstvu a je tým správnym vzorom hodným nasledovania,“ hovorí Bryan Pearce, globálny líder EY – EY Entrepreneur Of The Year.

„Muradovi Al-Katibovi sa vďaka jeho vízii a prístupu podarilo zmeniť celé odvetvie a dnes stojí v čele spoločnosti, ktorá za posledné desaťročie zaznamenala výnimočný rast,“ hovorí Mark Weinberger, predseda správnej rady a generálny riaditeľ EY. „Je zosobnením spoločensky prospešného podnikania, svoje schopnosti dáva do služieb ľuďom, usiluje sa o to, aby jeho podnikanie malo pozitívny vplyv, milióny ľudí jeho zásluhou netrpia hladom, vzdeláva rodiny utečencov. Jeho úspech a nadšenie dokazujú, že titul EY Svetový podnikateľ roku je v správnych rukách.“

„Bolo mi potešením sprevádzať Jozefa Kleina zo spoločnosti Asseco Central Europe, a.s. a držiteľa titulu EY Podnikateľ roka 2016 Slovenskej republiky, počas svetového finále súťaže v Monte Carlo. V mene EY by som sa mu chcel poďakovať za skvelú reprezentáciu Slovenska na tomto stretnutí plnom inšpiratívnych osobností.“ hovorí Matej Bošňák, vedúci partner EY na Slovensku.

„Účasť na svetovom finále EY Podnikateľ roka bol pre mňa fantastický zážitok. Je to úchvatné stretnutie podnikateľov z celého sveta na prekrásnom mieste.“ sprostredkúva svoje pocity bezprostredne po návrate z Monaka Jozef Klein.

Článok pokračuje pod reklamou

Murad Al-Katib a jeho spoločnosť AGT Food and Ingredients Inc.

Murad Al-Katib je človek s víziou, verí v svet, v ktorom bude pre všetkých dostatok bezpečných, finančne dostupných a udržateľne produkovaných bielkovín. A vie, ako túto víziu naplniť – masívnym rozšírením produkcie rastlinných bielkovín. Preto založil spoločnosť AGT Food and Ingredients.

Svoju víziu začal uskutočňovať pred 15 rokmi na kanadských prériách, keď založil podnik, ktorý sa stal strategickým partnerom miestnych pestovateľov šošovice a priamo prepojil poľnohospodárskych výrobcov so svetom. Dnes je Kanada najväčším svetovým producentom šošovice a Murad za kormidlom najväčšej spoločnosti v tomto odvetví.

Murad Al-Katib je prezidentom a generálnym riaditeľom spoločnosti AGT Food and Ingredients a zároveň členom jej predstavenstva a výkonného výboru. Od skromných začiatkov ju doviedol na pozíciu najväčšieho svetového spracovateľa šošovice, cíceru a hrachu. Firma má 46 výrobných závodov na piatich kontinentoch, pracuje v nej vyše dvetisíc zamestnancov a v minulom roku dosiahli jej tržby 1,49 miliardy amerických dolárov.

Spoločnosť masívne expanduje, rastie nielen organicky, ale aj prostredníctvom strategických akvizícií. Za posledných sedem rokov ich zrealizovala sedemnásť, mnohé z nich v rozvíjajúcich sa ekonomikách. Vďaka tomu si vytvorila podmienky na konsolidáciu globálneho sektora strukovín a základných potravín a diverzifikovala svoje aktivity do iných oblastí. Dnes sa venuje aj cestovinám, ryži, rôznym obilninám, potravinovým prísadám, proteínovým produktom a produktom obsahujúcim vlákninu.

Muradov svetonázor a prístup sa opierajú o koncept „spoločensky prospešného podnikania“. Kladie veľký dôraz na bezpečnosť potravín, na potravinovú pomoc oblastiam zasiahnutým hladomorom a utečencom. To sú jeho celoživotné témy.

Na základe tendrov na potravinovú pomoc dodal prostredníctvom svojho globálneho dodávateľského reťazca a výrobnej a distribučnej siete medzinárodným agentúram starajúcim sa o sýrskych utečencov viac než štyri milióny potravinových balíčkov. Za svoju filantropickú činnosť získal niekoľko ocenení: v roku 2016 mu kanadská pobočka Asociácie Spojených národov udelila titul Global Citizen Laureate a v marci tohto roku získal v nórskom Oslu spolu s ďalšími troma laureátmi cenu Business for Peace.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Slovensko pozná Mladého inovatívneho podnikateľa roka 2023

Vo finále súťaže zaujali samoobslužné sauny, výber vína pomocou umelej inteligencie či poradenstvo pri expanzii firmy. Kto sa stal víťazom a čo finalisti získali?

Brikety z konského trusu Fluf: predsudky strieda úspech

Nápad košických gymnazistov ľudia brali ako vtip. Ide pritom o ekologickú a cenovo dostupnú alternatívu vykurovania. Ako búrajú predsudky a čím si získavajú zákazníkov?

Mladý inovatívny podnikateľ 2022: zaujali inovácie v oblasti technológií, zdravotníctva aj obuvi

Meno Mladého inovatívneho podnikateľa roku 2022 je známe. Čím zaujal víťaz a aké ďalšie nápady sa dostali do finále?

Mladý inovatívny podnikateľ 2022: súťaž o prestížny titul a atraktívne ceny

Už 16. ročník súťaže Mladý inovatívny podnikateľ je „za rohom“. Kto a dokedy sa môže prihlásiť, ako na to a čo môžu finalisti získať?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky