Ako nájsť zaručený návod na úspech v podnikaní?

Pokiaľ uvažujete nad štartom vlastného biznisu, jedna z otázok, ktorú potrebujete mať zodpovedanú, je: ako dosiahnuť v podnikaní úspech?

Aj napriek tomu, že každý chce a plánuje pre svoje podnikanie úspech, realita je taká, že viac ako 50% malých firiem skrachuje do 3 rokov. Preto je dôležité venovať sa príprave na podnikanie zodpovedne a začať budovať vlastný biznis až v momente, keď máte jasno v kľúčových otázkach. Začať podnikať s investíciou svojich úspor, času a energie a skončiť krachom firmy, poškodenými vzťahmi s kamarátmi a v rodine určite nie je lákavou vidinou budúcnosti pre nikoho.

Ako nájsť zaručený recept na úspech v podnikaní?

Realita je taká, že jeden univerzálny návod, ako vybudovať úspešné podnikanie, neexistuje. Môžete sa inšpirovať motivačnou literatúrou alebo knihami s príbehmi úspešných ľudí. Táto literatúra má ale väčšinou jeden zásadný problém: píše o tom, čo fungovalo niekedy a niekomu. V praxi to znamená, že samotné prečítanie životného príbehu Steva Jobsa z vášho podnikania globálnu firmu neurobí. Príbeh Vás možno zaujme a dočasne namotivuje, reálne ale nie ste Steve Jobs, ste na Slovensku a uvažujete nad štartom podnikania v roku 2016. Tento typ literatúry môže byť pre Vás prínosom (a pokiaľ uvažujete nad štartom vlastného podnikania, je to rozhodne lepší zdroj inšpirácie, ako televízne noviny). Existuje ale aj lepšia a efektívnejšia cesta.

Inšpirujte sa príbehmi a poučte sa zo skúseností ľudí, ktorí vybudovali podnikanie v slovenských podmienkach, v dnešnej dobe.

Univerzálny návod na úspech neexistuje, naopak ciest, ktoré vedú k úspechu je viacero. Príďte sa inšpirovať na podujatie Cesty k úspechu v podnikaní na Slovensku (s podtitulom 50 odtieňov podnikania), ktorý voľne nadväzuje na Globálny týždeň podnikania 2016 a organizuje ho Združenie mladých podnikateľov Slovenska s podporou Slovak Business Agency a Inštitútu finančného a podnikateľského vzdelávania.

Pripravili sme pre Vás zaujímavé skúsenosti a myšlienky mladých úspešných podnikateľov vo forme panelových diskusií. Na jednom mieste si vypočujete naživo neokukaných slovenských podnikateľov, ktorí sa podelia so svojimi skúsenosťami, ako vybudovať úspešný biznis.

Podujatie je unikátne v tom, že ukáže viaceré spôsoby a formy, ako je možné úspešné podnikanie vybudovať (franšíza, technologický start-up, podnikanie v tradičnom sektore, MLM a pod. . .).

Účasť na evente je BEZPLATNÁ, stačí sa registrovať na jednotlivé termíny.

O čom budeme diskutovať?

  • Sú start-upy bublinou, ktorá čoskoro praskne alebo dlhodobým trendom budúcnosti?
  • Je reálne vybudovať biznis popri škole, alebo sú to nereálne motivačné reči?
  • Dá sa začať podnikať aj bez peňazí alebo je nevyhnutný kapitál od investorov?
  • Je MLM podnikaním alebo pyramídou?
  • Vlastná značka alebo franšíza?
  • Dá sa podnikať v zabehnutej oblasti alebo potrebujete vymyslieť niečo, čo tu ešte nie je?

Kto bude diskutovať?

Ján Šalát (Verve) - Vyštudovaný právnik, ktorý už počas školy začal podnikať na prvý pohľad v nezaujímavom sektore upratovacích služieb. Vo veku 28 rokov vedie úspešnú spoločnosť s viac ako 30 ľuďmi. Len na upratovacích službách a facility managemente za rok 2016 navýšila firma obrat na 700.000 EUR a za posledný rok sa zväčšila 5 násobne.

Juraj Porubčan (Fincentrum) - Už na strednej škole si založiť živnosť, v 25tich rokoch viedol tím viac než 200 obchodníkov. Dnes má pobočky po celom Slovensku a sú jednotkou v sprostredkovaní hypoték na Slovensku. Verí v inovácie, preto vyvíja sprostredkovateľský softvér, ktorý v danej podobe na Slovensku dnes nie je.

Matej Varga (Subway) - Vyštudoval právo, napriek tomu začal hneď po škole podnikať so Subway a otvoril si 1. reštauráciu. Postupom času prikúpil ďalšiu a dostal ponuku stať sa Country Directorom pre Subway Slovakia a neskôr pre Subway Croatia. Ešte stále má menej ako 30 rokov.

Michal Káčerik (SaferPass) - Ako CTO vedie produktový tím, ktorí vyvíja inovatívny online identity a password manažér. Je taktiež spoluzakladateľ BeeSafe , s hlavným produktom osobnej mobilnej bezpečnostnej aplikácie. Je aktívny na slovenskej start-upovej scéne, napr. ako mentor na Startup Weekend alebo Pioneers festivale.

Michal Tomčík (Pygmalios) - víťaz Podnikateľského nápadu roka 2014

Ján Černej (Mareketinger) - K marketingu sa dostal v začiatkoch svojho štúdia na Fakulte manažmentu UK v Bratislave, ktoré sčasti predurčilo jeho budúce smerovanie. Z facebookovej skupiny, ktorá začínala ako hobby, sa za necelé dva roky stala firma o 15 ľuďoch. Spoločnosť Marketinger pôsobí v oblasti digitálneho marketingu a reklamy a v súčasnosti zastrešuje marketingové aktivity pre viac ako 50 firiem zo Slovenska i zahraničia.

Bližšie informácie a registráciu nájdete na webe zmps.sk. Účasť je bezplatná, stačí sa zaregistrovať.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk


Roztočte to na Online festivale vzdelávania

Štvrtý ročník prinesie skúsenosti podnikateľov, cenné rady a zaujímavé diskusie o digitalizácii či nových zákonoch. Čo všetko je pripravené a ako sa zúčastniť?

Podnikateľské misie firmám otvárajú dvere na zahraničné trhy

Podnikatelia sa môžu zúčastniť zahraničných veľtrhov či navštíviť spoločnosti v rôznych krajinách, no misie sa organizujú aj na Slovensku. Ako sa registrovať, aké sú podmienky a s akými nákladmi počítať?

INOFEST 2022: tretí ročník festivalu inovácií sa blíži

Prezentácie od popredných odborníkov, tematické workshopy aj networkingové stretnutia ponúka nadchádzajúci INOFEST. Čo ďalšie je pripravené, kedy a kde sa uskutoční a pre koho je určený?

Technologická konferencia Metro ON Line 2022 bude zameraná na ekológiu aj mladých ľudí

22.6.2022 otvorí svoje brány medzinárodná technologická konferencia Metro ON line, ktorá bude prezentáciou integrovania technológií do sveta. Venovaná bude aj motivácii mladých ľudí a dôvodom, prečo podnikať. Čo ešte na účastníkov čaká?
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky