Evidenčný list dôchodkového poistenia zasielaný len elektronicky v roku 2016 a od roku 2017

Evidenčný list dôchodkového poistenia zasielaný len elektronicky v roku 2016 a od roku 2017
Ján Benko

Zvedavo a rád do hĺbky skúmam otázky a témy, ktoré iní prebádali len málo. V spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o. spolu s kolegami podnikateľom odhaľujeme chodníčky, ktoré ich povedú zákonnou, no finančne únosnejšou cestou. Každodenným spoločníkom je mi legislatívne dianie a výzvy, ktorým slovenskí podnikatelia čelia. K mojim osobným prioritám patrí neustále vzdelávanie a vo voľnom čase ma zaujíma politika, literatúra a skúmanie čohokoľvek nového.

Zobraziť viac
Zobraziť menej

Sociálna poisťovňa od 4. januára 2016 spustila možnosť zasielania evidenčných listov dôchodkového poistenia elektronicky. Od roku 2017 bude tento postup povinný pre všetkých zamestnávateľov.

Zamestnávateľ je povinný do 3 dní po skončení pracovnoprávneho vzťahu (napr. pracovného pomeru, dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru, ak bol zamestnanec povinne dôchodkovo poistený) predložiť pobočke Sociálnej poisťovne evidenčný list dôchodkového poistenia. V súčasnosti majú zamestnávatelia na výber, či evidenčný list dôchodkového poistenia Sociálnej poisťovni predložia na papierovom tlačive alebo využijú novú elektronickú službu.

Pre všetkých zamestnávateľov bude predkladanie evidenčných listov dôchodkového poistenia elektronicky povinné až od 1. januára 2017. Skôr, od 1. júla 2016, si túto povinnosť budú musieť plniť zamestnávatelia, ktorí majú viac ako 20 zamestnancov.

Od 4. januára 2016 do 30. júna 2016 je zavedené prechodné obdobie, v ktorom si všetci zamestnávatelia môžu vybrať, či evidenčný list dôchodkového poistenia zašlú Sociálnej poisťovni elektronicky alebo na papierovom tlačive. Ak zamestnávateľ v tomto prechodnom období zašle evidenčný list dôchodkového poistenia elektronicky, už ďalšie evidenčné listy dôchodkového poistenia na papierových tlačivách zasielať nemôže.

Zamestnávateľom, ktorí so Sociálnou poisťovňou komunikujú elektronicky aj v súčasnosti, bude prístup k tejto novej službe pridelený automaticky. Ak zamestnávateľ nemá do systému elektronických služieb Sociálnej poisťovne prístup, musí si ho zriadiť. Na zriadenie prístupu musí zamestnávateľ alebo ním splnomocnená osoba navštíviť pobočku Sociálnej poisťovne, kde so Sociálnou poisťovňou uzavrie dohodu o elektronickej komunikácii a bude mu bezplatne vydaná GRID karta (slúži na prihlasovanie sa cez internet a potvrdenie podaní).

Evidenčný list dôchodkového poistenia je možné vyplniť ako elektronický formulár alebo odoslať ako XML dokument vyhotovený mzdovým softvérom.

Viac podobných článkov nájdete na www.podnikajte.sk

Ján Benko
Ján Benko

Zvedavo a rád do hĺbky skúmam otázky a témy, ktoré iní prebádali len málo. V spoločnosti Účtovná jednotka, s.r.o. spolu s kolegami podnikateľom odhaľujeme chodníčky, ktoré ich povedú zákonnou, no finančne únosnejšou cestou. Každodenným spoločníkom je mi legislatívne dianie a výzvy, ktorým slovenskí podnikatelia čelia. K mojim osobným prioritám patrí neustále vzdelávanie a vo voľnom čase ma zaujíma politika, literatúra a skúmanie čohokoľvek nového.


Zaručená konverzia dokumentov – zmeny od 1. 4. 2024

Zaručená konverzia umožňuje transformovať napr. listinný dokument do elektronického sveta so zachovaním jeho právnych účinkov. Od 1. 4. 2024 sa jej dotkli zmeny prijaté novelou vyhlášky.

Otváracie hodiny počas veľkonočných sviatkov 2024

Prehľad otváracej doby jednotlivých reťazcov počas Veľkej noci - od 29.3.2024 do 1.4.2024. Kto (ne)musí prevádzku zatvoriť?

Zabudnutý alebo zablokovaný BOK/KEP kód: čo robiť?

Ako si odblokovať prístupové/podpisové kódy na občianskom preukaze? Kedy ich možno odblokovať online a kedy je potrebné zájsť na políciu osobne?

Poštovné od 1. 7. 2024: zmeny v cenníku poštových služieb

Ako sa zmenia ceny zaslania listov, balíkov či za použitie poštových poukazov? Prehľad aktuálne platného aj nového cenníka.
To najlepšie z Podnikajte.sk do vašej schránky